Random afslaan
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-05-2018 08:44 #1445712
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic @coen1970: Voortaan sowieso
@coen1970: Voortaan sowieso maar originele spullen..
Maar de originele zit erop, dat is het niet geweest helaas. De proefrit ging prima dus ik helemaal blij. Terug van het werk gisterenavond tot 3x toe langs de weg gestaan (en vol het verkeer ophoudend). Zo kan ik er dus echt niet meer mee rijden.
Is er iemand die nog een idee heeft? Ik heb gelezen hoe je de foutcodes kunt uitlezen maar dan moet ik dat snel doen wanneer de auto afslaat neem ik aan. Na een paar minuten doet hij het weer dus dan zal er ook geen foutmelding te lezen zijn?
Ik heb nog ergens op een amerikaans forum gelezen dat het de benzinepomp in de tank kan zijn. Iemand die dit herkent?
Vervangen is:
Bobine
verdelerkap
timer (ding in de verdelerkap noem ik maar even zo)
bougies
bougiekabels
kabel tussen verdelerkap en bobine
Krukassensor
Maar de originele zit erop, dat is het niet geweest helaas. De proefrit ging prima dus ik helemaal blij. Terug van het werk gisterenavond tot 3x toe langs de weg gestaan (en vol het verkeer ophoudend). Zo kan ik er dus echt niet meer mee rijden.
Is er iemand die nog een idee heeft? Ik heb gelezen hoe je de foutcodes kunt uitlezen maar dan moet ik dat snel doen wanneer de auto afslaat neem ik aan. Na een paar minuten doet hij het weer dus dan zal er ook geen foutmelding te lezen zijn?
Ik heb nog ergens op een amerikaans forum gelezen dat het de benzinepomp in de tank kan zijn. Iemand die dit herkent?
Vervangen is:
Bobine
verdelerkap
timer (ding in de verdelerkap noem ik maar even zo)
bougies
bougiekabels
kabel tussen verdelerkap en bobine
Krukassensor
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- noppen20
- Senior lid
-
Minder
Meer
02-05-2018 09:27 #1445713
door noppen20
Volvo 940 1996 Estate LPG (630.000km)
Volvo 940 1997 Estate LPG (555.000km)
Volvo 940 1996 Sedan LPG (440.000km)
Beantwoord door noppen20 in topic Foutcodes worden opgeslagen,
Foutcodes worden opgeslagen, ik geloof de laatste 3.
Dus zo veel haast is er niet bij.
Dus zo veel haast is er niet bij.
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-05-2018 10:28 #1445718
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Als je de benzinepomp
Als je de benzinepomp verdenkt, test die dan even door hem 't minder moeilijk te maken. Een stukje rijden zonder benzinedop geeft een veel lagere tegendruk en dus ene pomp die makkelijker zijn werk doet.
Foutcodes zijn er in twee soorten: zelfherstellende en codes die echt gewist moeten worden. De zelfherstellende verdwijnen zodra de auto het weer normaal doet, maar als je niet probeert te herstarten dan blijven ze echt wel staan.
Foutcodes zijn er in twee soorten: zelfherstellende en codes die echt gewist moeten worden. De zelfherstellende verdwijnen zodra de auto het weer normaal doet, maar als je niet probeert te herstarten dan blijven ze echt wel staan.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-05-2018 11:30 #1445721
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Van alles
Het kan eigenlijk van alles zijn, van een draadbreuk tot een defect component. Helaas is dit weer zo'n af en toe storing die lastig is op te lossen. Zomaar componenten vervangen wil je eigenlijk ook niet, maar bij dit soort storingen ontkom je daar soms niet aan. En als het dan componenten zijn waarvan bekend is dat ze op termijn toch vaak de geest geven en niet overdreven duur zijn, is dat misschien niet zo erg.
Het benzinepomprelais is er zo eentje en staat nog niet op je lijstje.
Ik zou ook het ontstoringsrelais (ergens bij de accu) eens goed bekijken of eventueel doorverbinden als je gaat rijden. Dit relais zet voeding op de injectoren en de eindtrap van de ontsteking. Best wel een cruciaal relais dus.
Het benzinepomprelais is er zo eentje en staat nog niet op je lijstje.
Ik zou ook het ontstoringsrelais (ergens bij de accu) eens goed bekijken of eventueel doorverbinden als je gaat rijden. Dit relais zet voeding op de injectoren en de eindtrap van de ontsteking. Best wel een cruciaal relais dus.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-05-2018 15:04 #1445727
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik ga vanavond proberen om de
Ik ga vanavond proberen om de foutcode uit te lezen, dat zag er niet zo moeilijk uit.
Het lastige van zonder benzinedop een stukje rijden is dat het dan zomaar een dag goed kan gaan en ik (weer) de oplossing denk te hebben. In principe kan er geen benzine lekken zonder de dop? En uiteraard niet doen als het regent..
@rversteeg: bedankt voor de reactie. Ik heb even gekeken online om die relais te vinden maar die hebben geen namen als 'benzinepomprelais' neem ik aan? Een beetje als een zekering: kan voor vanalles toegepast worden als je maar de juiste vorm/zwaarte toepast?
Ik ben echt wereldvreemd wat betreft elektra..
Het lastige van zonder benzinedop een stukje rijden is dat het dan zomaar een dag goed kan gaan en ik (weer) de oplossing denk te hebben. In principe kan er geen benzine lekken zonder de dop? En uiteraard niet doen als het regent..
@rversteeg: bedankt voor de reactie. Ik heb even gekeken online om die relais te vinden maar die hebben geen namen als 'benzinepomprelais' neem ik aan? Een beetje als een zekering: kan voor vanalles toegepast worden als je maar de juiste vorm/zwaarte toepast?
Ik ben echt wereldvreemd wat betreft elektra..
- Pascal Kogelman
- Premium lid
-
Minder
Meer
02-05-2018 15:53 #1445730
door Pascal Kogelman
Beantwoord door Pascal Kogelman in topic vonkversterker
Naast de BDP sensor (die jij al vervangen hebt) zou ik ook de vonkversterker (metalen Bosch plaat) die op het binnenscherm (ter hoogte vd accu) geschroefd zit vervangen. Voor zo ver ik weet, is deze nog niet vervangen?
Ik heb ooit dezelfde problemen gehad en na vervanging van deze 2 componenten geen last meer gehad.
Ik heb eventueel nog wel een vonkversterker (gebruikt) liggen om uit te proberen.
Je mag me een PB doen, als je daar belangstelling voor hebt.
groet,
Pascal
Ik heb ooit dezelfde problemen gehad en na vervanging van deze 2 componenten geen last meer gehad.
Ik heb eventueel nog wel een vonkversterker (gebruikt) liggen om uit te proberen.
Je mag me een PB doen, als je daar belangstelling voor hebt.
groet,
Pascal
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-05-2018 19:43 #1445736
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Bedankt Pascal, kom ik op
Bedankt Pascal, kom ik op terug!
Uitlezen van de foutcode was geen succes helaas. 2-1-2 wat volgens mij een fout met de lamda sonde is.. En dat kan wel kloppen want ik heb geen kat meer en het lampje van de lamda sonde er al jaren geleden uitgehaald.
Geen bruikbare foutcode kunnen achterhalen dus helaas..
Uitlezen van de foutcode was geen succes helaas. 2-1-2 wat volgens mij een fout met de lamda sonde is.. En dat kan wel kloppen want ik heb geen kat meer en het lampje van de lamda sonde er al jaren geleden uitgehaald.
Geen bruikbare foutcode kunnen achterhalen dus helaas..
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-05-2018 10:35 #1445747
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Heeft iemand een foto van een
Heeft iemand een foto van een 'vonkversterker' of een andere benaming? Ik kan er online niks over vinden en ik kan ook geen metalen plaat vinden ter hoogte van mijn accu?
(misschien is dat het probleem wel hehe
)
Ik heb het relais losgehaald wat naast de accu, tegen de zijkant (passagierskant) van de auto zit. Daar staat 11-11-91 op dus dat is nog de originele. Lijkt me een goeie om eens te vervangen maar als ik online zoek kom ik alleen 30A versies tegen terwijl de mijne 40A is. Is dat ooit aangepast dat iemand weet?
(misschien is dat het probleem wel hehe
Ik heb het relais losgehaald wat naast de accu, tegen de zijkant (passagierskant) van de auto zit. Daar staat 11-11-91 op dus dat is nog de originele. Lijkt me een goeie om eens te vervangen maar als ik online zoek kom ik alleen 30A versies tegen terwijl de mijne 40A is. Is dat ooit aangepast dat iemand weet?
- noppen20
- Senior lid
-
Minder
Meer
03-05-2018 11:36 #1445748
door noppen20
Beantwoord door noppen20 in topic Zie foto
Zie foto
- noppen20
- Senior lid
-
Minder
Meer
03-05-2018 11:43 #1445749
door noppen20
Beantwoord door noppen20 in topic En zie link:
Moderators: Jerry Stam