Help! Witte rook uit de vents/kvs probleem - OPGELOST

• R Newvolvo (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-10-2017 20:04 #1441219 door R Newvolvo (GAST)
Beantwoord door R Newvolvo (GAST) in topic Update
Qua isolatie moet ik nog even nadenken. Uiteraard zijn de producten van Merford beter dan menig spul uit de bouwmarkt, maar de portemonnee reikt helaas niet oneindig ;).

Dan verder met de kachelradiator. Hij is in zicht. Alleen de luchtdistributiebox moet er nog af. Alle bouten zijn er af, behalve de "verborgen" bout aan de bovenkant, helemaal achterin. Zelfs met een 120 delige doppenset is het me niet gelukt deze te verwijderen. De koppen van de bouten zijn allemaal 7mm. Hierdoor moet je of een 7mm sleutel gebruiken, of een 1/2" doppenset. Het verlengstuk dat bij op een 1/2" ratel kan is gewoonweg net te kort. Dus bij deze de vraag aan jullie: hoe hebben jullie deze laatste bout verwijderd? :)

Bijgevoegd een foto van de huidige situatie in de auto

www.dropbox.com/sh/nzminp8ka1y5ozz/AADea...KoKAdGFXx43lKPa?dl=0

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Timen Smit
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-10-2017 21:41 #1441220 door Timen Smit
Beantwoord door Timen Smit in topic Twee
Met twee lange verlengstukken moet dat wel lukken. Vind 1/2 wel erg dik.
Beter gaat het met 1/4 materiaal. Zelf heb ik een paar speciaal lange 1/4 verlengstukken aan elkaar gelast. Ook het dopje heb ik even vastgepikt om deze niet te verliezen tijdens het manipuleren om bij het boutje te komen.
Het geheel kun je onder door het schuimrubber steken dan kom je aardig geschikt bij dat boutje uit.

• R Newvolvo (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-10-2017 16:14 #1441229 door R Newvolvo (GAST)
Beantwoord door R Newvolvo (GAST) in topic Excuus. Bedoelde inderdaad 1
Excuus. Bedoelde inderdaad 1/4". Zal eens langs de automaterialen zaak gaan om een langer verlengstuk te halen dan.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-10-2017 09:48 #1441247 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic In zicht
Ik vroeg niet voor niets of je de kachelradiateur al in zicht had. Dat ene boutje kostte mij ook een uur. Ik heb bij de plaatselijke bouwmarkt dit Stanley doppensetje gehaald. Daar zat ook zo'n flexibel verlengstuk bij. Volgens mij heb ik ze alle drie gebruikt.
Gewoon volhouden, dat ene boutje is het lastigste onderdeel van de hele operatie!

• R Newvolvo (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-10-2017 11:35 #1441251 door R Newvolvo (GAST)
Beantwoord door R Newvolvo (GAST) in topic Manier
Hoor inderdaad veel verhalen over 'het terrorboutje'. Heb jij hem er via de zijkant uitgehaald, of door het gat waar het gele schuim zit?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-10-2017 15:10 #1441256 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Verlengstuk
Van de voorkant, maar wel een beetje schuin weg, als ik mij goed herinner. In die Engelse beschrijving hierboven is een verlengstuk met zo'n kruiskoppeling gebruikt, dus ook van voren.
Het is een getob, maar het lukt uiteindelijk wel.

• R Newvolvo (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-10-2017 21:00 #1441265 door R Newvolvo (GAST)
Beantwoord door R Newvolvo (GAST) in topic Eindelijk eruit
Vandaag dan dan eindelijk de kachelradiator eruit gehaald. Dat laatste boutje is me gelukt met een 300mm 1/4" verlengstuk. Het was eigenlijk niet eens zo lastig. Dat ene verlengstukje scheelde echt een hoop!

Helaas wel een stukje van de toe- en afvoer kvs slangen af moeten snijden onder de kap. Radiator kwam onder geen mogelijkheid eruit en de slangen er ook niet af. Radiator na het verwijderen voor de gein eens gevuld met water en lekte als een malle. Het interieur, isolatieschuim en al het andere droog gemaakt en flink gestofzuigd. Komend weekend kan de nieuwe erin. Ik denk dat ik daarna het systeem meteen even vul en de wagen start, gewoon even checken op lekkages voor de hele boel er weer op zit gemonteerd. (Goed idee?) Uiteraard goed ontluchten.

Ook ga ik even het schuim op de distributie-unit herstellen voor het terugplaatsen, aangezien veel is opgelost.

Dank voor al jullie reacties die het werk toch een stukje makkelijker hebben gemaakt!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-10-2017 10:44 #1441299 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Kan toch niet fout zijn?
Er kan toch niet veel fout zijn? Alleen de kachelradiateur zit in het interieur, de rest zit allemaal in de motorruimte. Met al die losgenomen electrische delen zou ik hem niet starten voordat alles weer een beetje is teruggezet.

• R Newvolvo (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-10-2017 23:14 #1441373 door R Newvolvo (GAST)
Beantwoord door R Newvolvo (GAST) in topic Klaar!
Vandaag eindelijk alles gemonteerd. Wat een @#$&* karwei was het, haha. Erg veel moeite gehad met het terugplaatsen van de beugels die de radiator op zijn plek hielden. De nieuwe radiator is toch iets anders gevormd dan de oude. Ook heb ik uiteindelijk met dezelfde kit waarmee ik de distributie unit geseald heb, alle kachelpijpen bij de verbindingsstukken gekit. Kit is van een rubberachtige substantie dus makkelijk te verwijderen. Man wat een extra luchtsnelheid komt er uit de vents! Ge-wel-dig. Nu nog mijn airco repareren en de zwarte ferrari is klaar voor de winter.

• R Newvolvo (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-10-2017 21:54 #1441725 door R Newvolvo (GAST)
Beantwoord door R Newvolvo (GAST) in topic Koelfan
Na 2 weken probleemloos te hebben gereden komt, oh ja hoor, het volgende (probleem) weer om de hoek kijken. Vroeger, na de motor op temperatuur te hebben gekregen en met de motorkap open, sloeg de koelventilator aan. Sinds de constatering dat mijn airco lek is slaat deze niet meer aan. Zouden deze twee dingen een verband met elkaar kunnen hebben? Of misschien de kachelkraan, die aan vervanging toe is?

Ik merk namelijk soms als ik de temperatuurschakelaar op de ECC van 'koud' naar 24 graden draai, er niks gebeurt tussen die waardes. Pas vanaf 25 graden komt er warme lucht uit de luchtroosters. Op max. warmte komt er ook wel echt hele warme lucht uit. Het hele koelsysteem is ontlucht, dus ik gok dat er nergens een luchtbel zit..

Moderators: Jerry Stam