Reserve wiel alternatief.

• Yannic Nuijt
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-08-2017 17:24 #1439973 door Yannic Nuijt
Beantwoord door Yannic Nuijt in topic Hier hetzelfde als Kogelman
Heb hier hetzelfde als Kogelman maar dan met een Augira velg zonder hoes eromheen. Het draadeind zit in de beplanting vast in een m10 lasmoer die fabriek af gemonteerd is volgens mij. En daarna een carrosserie ring met moer en dan nu velg er overheen geschoven en dan weer een carrosserie ring met moer. Maar dit is niet helemaal geweldig wil zo af en toe iets los komen. Ga op hey werk nog een bus maken dat de velg wat stabieler vast staat. Dus een bus die in het gat valt waar normaal gesproken de moer/dop in valt. Hij staat trouwens met de "nette" zijde naar het raam gericht.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Ton Visser (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-08-2017 19:45 #1439977 door Ton Visser (GAST)
Beantwoord door Ton Visser (GAST) in topic Zuinig zijn pijn lijden
Ergens begrijp ik deze discussie niet.

Je rijdt in een wagen die en wat betreft aanschaf en wat betreft onderhoud nog geen tiende deel kost van een enigszins vergelijkbare wagens die momenteel nieuw te koop zijn.
En dan wil je alsnog beknibbelen op brandstofkosten.
Waarbij ik dan ook nog de voorzichtige schatting maak dat een belangrijk deel van de storingen hier op het forum vermeld LPG gerelateerd zijn.
En hoe vast is vast met zo een volledig reservewiel op een stuk draadeind bij een frontale aanrijding?
Om nog niet te praten over gaten boren in bekledingsdelen, ik weet zeker dat er leden op het forum zijn die er van gruwen, volgens mij hebben zij gelijk.

Maar het is mijn mening, ik hoef geen gas, ik wil er nog niet op koken, ik kook tijdens de vakantie op gewone benzine, zo uit de pomp, op een Coleman benzinebrander.
Ik heb er twee, een tweepits uit 1983 en een driepits uit 1995, net zo betrouwbaar als de Volvo.

Groeten,

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-08-2017 21:05 #1439979 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik vind dat enorme wiel
Ik vind dat enorme wiel gewoon in de weg liggen, waar ie ook ligt. En koken op gas doe ik graag, liefst op meer dan 4 pitten. Extra spanbandje kan natuurlijk nooit kwaad als je een wiel fixeert.

• Peter B.
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-08-2017 21:34 #1439980 door Peter B.
Beantwoord door Peter B. in topic Op
Dak monteren ? Of op de motorkap
Zoals bij terreinwagens , of op de klep.
Helaas is het een klep en geen deur.
Dus valt af.
Rover P6 had reservewiel op kofferbakklep.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-08-2017 21:38 #1439981 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Voor de duidelijkheid, het is
Voor de duidelijkheid, het is niet extra brandstof voor de reserve wiel.
Ik vind het net als mbroeren gewoon een onding. Zeker als ik nu kijk wat ik gereden heb, dat ding voor niks elke keer mee zeul.
de volvo 940 heeft een enorme kofferlaadruimte, maar door wiel wel ietsjes beperkter.

En het gas, dat is kosten en baat plaatje. Benzine rijden op 50.000 km per jaar is gewoon duur, dan kan ik beter diesel nemen.
En de 940 heeft bewezen dat het prima op gas rijd. Dus dat lijk me iets persoonlijks en thuishoor in andere topic.

Robert en kogelman hebben inderdaad een oplossing.
Daar zat ik ook aan te denken als er niks anders is.
Vandaar dit topic, hoe creatief en hoeveel alternatieven zijn er ?

• Peter B.
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-08-2017 21:55 #1439986 door Peter B.
Beantwoord door Peter B. in topic t is een alternatief
of een goed alternatief is....?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-08-2017 07:30 #1440001 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ton, dat je geen fan van LPG
Ton, dat je geen fan van LPG bent is duidelijk, maar je houdt wel erg makkelijk fabeltjes in de lucht door niet van de feiten uit te gaan.
Als je op de 1e pagina 'recente discussies' kijkt, zie ikzelf eigenlijk maar 2 of 3 topics die daadwerkelijk over LPG-problematiek gaan, tegen een totaal van 50.
Als je dan bedenkt dat, ik schat, zeker de helft van de bakstenen op LPG rijdt, is dat opvallend laag.
De opmerking "gas is om op te koken" is wat mij betreft een opmerking uit de categorie ik-praat-een-ander-na, net zoals de opmerking dat Audi en Mercedes "premiummerken" zijn en daarom beter dan andere merken, dat is.

Zelfs ondanks dat ik LPG-gerelateerde opstartkosten heb gehad (in de vorm van meerdere relais en injectoren die zijn vervangen) ben ik nu, een half jaar verder, goedkoper uit dan als ik op benzine had gereden.

Dus waarom die enorme aversie? Jij rijdt liever op benzine, prima, moet je doen. Ik rijd op LPG en dat bevalt mij ook. En nu? Leven en laten leven, toch.

• Ton Visser (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-08-2017 08:19 #1440002 door Ton Visser (GAST)
Beantwoord door Ton Visser (GAST) in topic Ja maar,
Ik heb niet geschreven dat gas om op te koken is, ik ken de uitdrukking, maar als je mijn reactie nog eens na leest zul je zien dat er staat dat ik er NIET op wil koken.
Ook niet op rijden, dat is waar.
Er zijn wat mij betreft teveel nadelen, niet alleen de rekensom zoveel kost gas minder, als ik zoveel km rij ben ik er uit.
Voor mij is de verkrijgbaarheid in het buitenland ook een groot punt en ik moet er inderdaad niet aan denken met een (los) reservewiel in de kofferbak rond te rijden. Ook niet zonder overigens, ik heb er hier in Zweden zelfs een extra reservewiel in de schuur staan.
En mijn punt is als reactie op het topic dat iedereen die met onze estates overweegt op gas te gaan rijden zich van tevoren kan realiseren dat er naast het voordeel ook nadelen zijn zoals het reservewiel.
En een fatsoenlijke oplossing is er wat mij betreft niet.

Groeten,

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-08-2017 09:37 #1440005 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Nadeel
Ik vind dat reservewiel maar een klein nadeel. Losjes uitgerekend heb ik meer dan 25.000 Euro bespaard door op LPG te rijden, inclusief alle extra kosten voor extra reparaties. Veel storingen zijn inderdaad LPG gerelateerd, maar doordat je nog een volledig werkend benzinesysteem hebt, sta je er bijna nooit mee stil.
En dat losse reservewiel, persoonlijk vind ik dat een hondenrek eigenlijk onmisbaar is voor de veiligheid. Vastzetten met een draadeind is dan al een heel stuk beter.
Overigens oppassen dat je de (vleugel)moer waarmee je het wiel vastzet niet te strak aandraait. De band kan dan te hard tegen de zijruit drukken, die dan op den duur loskomt.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-08-2017 09:40 #1440006 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Milieu
Ik vergeet het voordeel voor het milieu: op NOx na minder uitstoot van schadelijke gassen vergeleken met benzine.

Moderators: Jerry Stam