Raar geluid

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-05-2017 09:39 #1437328 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Voor zover ik met waterpas,
Voor zover ik met waterpas, schuifmaat, duimstok, etc. heb kunnen bepalen, zit het hart van de velg links- en rechtsachter op dezelfde plek t.o.v. de carrosserie. Beide wielen hebben een camber van nul (binnen de meetonnauwkeurigheid).
Ook de sporing lijkt identiek tov de vooras, maar dat is lastiger te controleren.

Vooralsnog zie ik geen aanwijzingen dat er iets meetbaar krom staat.
Een lasergebaseerde uitlijner zou uiteraard nog wat uitsluitsel kunnen geven.

Vwb het geluid, het lijkt ietsje minder maar is zeker nog niet weg.
Behalve de banden wisselen zie ik voor nu even geen mogelijkheid om de diagnose te verduidelijken. En kapot lager wil er niet echt in bij mij aangezien het niet huilt en ook niet op hogere snelheid plaatsvindt. Ik neig nog steeds naar iets met de remmen maar weet even niet wat.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Adrian Maarleveld
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-05-2017 11:01 #1437329 door Adrian Maarleveld
Beantwoord door Adrian Maarleveld in topic storend?
Een geluid kan storend zijn, of het kwaad kan is vers twee.
Zo hoor ik bij mijn diesel het dif sinds 1997 bij 300k, de teller staat nu op 650k.

Een achteras raakt krom door een flinke dwarse opdonder, bijvoorbeeld in een dwarse slip tegen een trottoirband.

Voor de geruststelling span je een touwtje van links naar rechts langs het dif en kijkt of de as zelf nog in lijn is.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-05-2017 19:52 #1437334 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Voor zover ik er bij kan
Voor zover ik er bij kan zonder brug... líjkt er niets krom te staan. Maar lastig om met zekerheid vast te stellen.
En wat is storend... ik kan er misschien wel aan wennen, maar wat me 'stoort' is dat het er 'opeens' is gekomen, en dat zint me niet echt.

Ik heb een poging gedaan het op te nemen. Kijken of de forumleden dan een idee hebben.

Video 1:

In deze video vanaf start gefilmd. Vooral tussen 1:00 en 1:20 is het goed te horen. Boven de 30 km/h is het weg.

Video 2:

Vanuit de bagageruimte gefilmd, omdat het idee is dat het van rechtsachter zou moeten komen. Ik heb alleen het idee dat een rammelend plastic paneel overheerst. Je hoort het licht op de achtergrond. Ik vind het hier zelf zo onduidelijk dat ik zou twijfelen aan de diagnose 'rechtsachter'. Wel hoor je mooi de LPG-pomp zoemen...

Video 3:

Ook hier vrij goed te horen net na 1:00. Ook bij achteruit de oprit op (2:00) hoor je het.

Nou ja, dat is het dus. Ik hoop dat jullie adhv de video's een idee hebben...

• Pascal Kogelman
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
06-05-2017 21:35 #1437338 door Pascal Kogelman
Beantwoord door Pascal Kogelman in topic Geluid vanuit de opbergbakken?
Ik heb geluisterd, maar kan niet precies opmaken wel geluid je bedoelt. Ik vrees dat ik je daarmee niet kan helpen.
Wat ik me nog wel bedacht, mede na het luisteren vh tweede filmpje vanaf de achterbank waar je veel trillingen/geklepper hoort:
Kan het niet zijn dat je de klep van het smokkelluik (waar jouw gastank onder zit) of de beide kleppen vd oppervlakken onder de laadvloer niet goed aangedrukt hebt? Of dat het geluid komt van een metalen voorwerp dat in die opbergruimtes tijdens het rijden ergens tegenaan trilt? Bijv. een kruissleutel, of de metalen haak van een sleepkabel die tegen het metaal van het opbergvak trilt tijdens het rijden?
groet,
Pascal

• Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-05-2017 09:28 #1437347 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Op alle drie de filmpjes hoor
Op alle drie de filmpjes hoor ik een soort geratel, dat ik niet echt metalig vind klinken. Dat ligt misschien aan de opname.
Wat Kogelman zeen goede: maak de hele auto leeg, echt leeg, en ga dan nog eens rijden. Dan sluit je in elk geval alle losse spullen uit. Kruissleutel is iderdaad een lastige om stil te krijgen, bijvoorbeeld.
Verder, omdat het "plotseling" is begonnen: heb je een honderek? Dat wil na neerklappen of opklappen weleens herrie gaan maken. Smeren van de bevestigingen (dunne olie of siliconenspray) helpt vaak. Ook de bevestigingen van de rugleuningen kunnen weleens een smeerbeurt gebruiken om stil te worden.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-05-2017 10:28 #1437352 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik heb geen hondenrek.
Ik heb geen hondenrek.
De tip om de auto leeg te halen: goede!
Zojuist gedaan, alle losse spullen uit de luikjes en vakjes. De krik ligt ook los zag ik bij de gastank, misschien is daar een oorzaak. Nu gaan we straks heen en weer naar Rotterdam dus voldoende kilometers om te kijken of het geholpen heeft.

Straks vervolg...

• Stijn Terstappen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-05-2017 11:13 #1437355 door Stijn Terstappen
Beantwoord door Stijn Terstappen in topic Lossen spullen in het
Lossen spullen in het gereedschapsetje rechts kunnen ook dit soort tikken veroorzaken..

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-05-2017 14:18 #1437362 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Het verwijderen van de losse
Het verwijderen van de losse spullen maakt niet uit.
Mijn vrouw denkt dat het nu van rechtsvóór komt. Ik denk dat dat zou kunnen. Met het raam open lijkt het niet erg veel duidelijker.

Toch een remklauw die niet perfect lost...??
Lastig.

Moderators: Jerry Stam