Aircopomp / Compressor monteren, volvo 960
- Jp Van Bommel (GAST)
- Verbannen
-
Minder
Meer
24-10-2017 14:40 #1441603
door Jp Van Bommel (GAST)
Beantwoord door Jp Van Bommel (GAST) in topic airco werkt
dag Allemaal,
De airco werkt inmiddels goed.
ik heb een eenvoudige schakeling gemaakt , met lage druk sensor, thermostaat en een schakelaar op het dashboard inserie.
Alleen het thermostaat heeft een verschil van 1 graad en reageert dus niet zo snel!
1.5 graden schommelt hij makkelijk. Als ik dat kan vervangen door een thermostaat met een kleiner regeldifferentieel is het keurig.
Ook de koude lucht , die ingeblazen wordt, is in principe heel koud. tenzij ik zelf warm bij regel. Ik heb dus een Volvo 960 met handbediende kachel verwarming.
En de compressor lekt iets wat. IK heb nog een tweede compressor paraat. Maar hoop dat het niet al te snel leegloopt allemaal. Ik heb in ieder geval erger gezien bij mn andere autos. Er lekt niets op de grond gelukkig van olie.
GR JPaul
De airco werkt inmiddels goed.
ik heb een eenvoudige schakeling gemaakt , met lage druk sensor, thermostaat en een schakelaar op het dashboard inserie.
Alleen het thermostaat heeft een verschil van 1 graad en reageert dus niet zo snel!
1.5 graden schommelt hij makkelijk. Als ik dat kan vervangen door een thermostaat met een kleiner regeldifferentieel is het keurig.
Ook de koude lucht , die ingeblazen wordt, is in principe heel koud. tenzij ik zelf warm bij regel. Ik heb dus een Volvo 960 met handbediende kachel verwarming.
En de compressor lekt iets wat. IK heb nog een tweede compressor paraat. Maar hoop dat het niet al te snel leegloopt allemaal. Ik heb in ieder geval erger gezien bij mn andere autos. Er lekt niets op de grond gelukkig van olie.
GR JPaul
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Adrian Maarleveld
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
24-10-2017 17:08 #1441604
door Adrian Maarleveld
Beantwoord door Adrian Maarleveld in topic hoge druk sensor-schakelaar
Moet er tussen. Nu komt er teveel druk op het systeem. Met hogedruksensor-schakelaar gaat de compressor pendelen en heb je een geleidelijker temperatuur verloop en minder kans op verlies van vulmiddel.
- Jp Van Bommel (GAST)
- Verbannen
-
Minder
Meer
24-10-2017 18:41 #1441607
Beantwoord door Jp Van Bommel (GAST) in topic druksensor
Hoi,
er zitten drie druk sensoren op de condensor Adrian
twee daarvan sturen de Fan aan, en een is cutoff.
De lage druk zit nog eens op de vloeistofafscheider.
Voorlopig okay , alleen het thermostaat ooit iets preciezer zou mooi zijn
grJPaul
er zitten drie druk sensoren op de condensor Adrian
twee daarvan sturen de Fan aan, en een is cutoff.
De lage druk zit nog eens op de vloeistofafscheider.
Voorlopig okay , alleen het thermostaat ooit iets preciezer zou mooi zijn
grJPaul
- Adrian Maarleveld
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
24-10-2017 22:34 #1441612
door Adrian Maarleveld
Beantwoord door Adrian Maarleveld in topic cutoff
Wanneer die derde er ook tussen zit en werkt lijkt me het prima. Maakte ik niet op uit je eerste tekst.
- Jp Van Bommel (GAST)
- Verbannen
-
Minder
Meer
19-06-2020 08:17 #1461224
Beantwoord door Jp Van Bommel (GAST) in topic Goeiemorgen
Ik heb weer Pech met m’n compressor helaas. Hij heeft het bijna twee jaar gedaan en nu is die helemaal groen uitgeslagen van de kleur vloeistof en hij koelt maar een heel klein beetje. ik heb nog een andere compressor in de stand-by. Maar dan moet deze eerst gedemonteerd worden via de onderkant begrijp ik. Hij zit vast met vier bouten drie ervan heb ik los.
De vierde bout is de bout die hoog aan de kant van de firewall zit aan de. Je kunt er nauwelijks bij met. Een ringsleutel Paste eigenlijk al niet omheen en een steeksleutel past niet en je hebt ook geen beweging om de
slag te maken. Omdat de onderste twee bouten los zijn, Zou ik dan de compressor moeten Kunnen kantelen ? Klopt dat ?? Dus weg drukken van de Steunplaat en laten scharnieren op de bovenste 2 bouten.
Dan zou ik wel wat ruimte krijgen. Ik kan me niet herinneren hoe ik het anders hebt vast gekregen. Ik heb wel wat gewrikt met een schroevendraaier en een sleutel maar er was geen beweging in te krijgen tot zover. Als hij zou kantelen loopt hij natuurlijk ook zo tegen de dynamo aan. Wat een gedoe weer!!
Nog een vraag, Het potje voor de stuurbekrachtiging heb ik zo weg maar dan kijk ik op de dynamo, Zit die vast met twee lange bouten die zichtbaar zijn vanaf de bovenkant? Of zit er ook een derde en vierde bevestiging bout aan de onderkant van de dynamo??? Ik heb twee jaar geleden alles los gehad, stuurbekrachtiging dynamo en compressor maar kan me niet meer herinneren hoe ik dat voor elkaar kreeg.
Wie kan mij helpen of heeft een idee?
Gr jpaul
De vierde bout is de bout die hoog aan de kant van de firewall zit aan de. Je kunt er nauwelijks bij met. Een ringsleutel Paste eigenlijk al niet omheen en een steeksleutel past niet en je hebt ook geen beweging om de
slag te maken. Omdat de onderste twee bouten los zijn, Zou ik dan de compressor moeten Kunnen kantelen ? Klopt dat ?? Dus weg drukken van de Steunplaat en laten scharnieren op de bovenste 2 bouten.
Dan zou ik wel wat ruimte krijgen. Ik kan me niet herinneren hoe ik het anders hebt vast gekregen. Ik heb wel wat gewrikt met een schroevendraaier en een sleutel maar er was geen beweging in te krijgen tot zover. Als hij zou kantelen loopt hij natuurlijk ook zo tegen de dynamo aan. Wat een gedoe weer!!
Nog een vraag, Het potje voor de stuurbekrachtiging heb ik zo weg maar dan kijk ik op de dynamo, Zit die vast met twee lange bouten die zichtbaar zijn vanaf de bovenkant? Of zit er ook een derde en vierde bevestiging bout aan de onderkant van de dynamo??? Ik heb twee jaar geleden alles los gehad, stuurbekrachtiging dynamo en compressor maar kan me niet meer herinneren hoe ik dat voor elkaar kreeg.
Wie kan mij helpen of heeft een idee?
Gr jpaul
- Jp Van Bommel (GAST)
- Verbannen
-
Minder
Meer
20-06-2020 00:17 #1461250
Beantwoord door Jp Van Bommel (GAST) in topic Ondertussen
Ondertussen zit er weer een ander compressor op.
Ik heb de stuurbekrachtiging en de dynamo wel moeten weghalen
Want het was exht onmogelijk anders.
Het is trouwens de compressor die zonder beugel vast zit
Alleen 4 bouten
Ik heb 1 moertje over echter. Van al die bouten die ertussen moeten
Waarschijnlijk. Morgen nog even checken.
Ik heb de stuurbekrachtiging en de dynamo wel moeten weghalen
Want het was exht onmogelijk anders.
Het is trouwens de compressor die zonder beugel vast zit
Alleen 4 bouten
Ik heb 1 moertje over echter. Van al die bouten die ertussen moeten
Waarschijnlijk. Morgen nog even checken.
- Jp Van Bommel (GAST)
- Verbannen
-
Minder
Meer
22-06-2020 14:28 #1461330
Beantwoord door Jp Van Bommel (GAST) in topic ik heb nu dus een tweedehands
ik heb nu dus een tweedehands compressor gemonteerd maar heb helemaal niet gekeken of dat ding voor gevuld was met olie, ik denk dat hij helemaal leeglopen is daar ga ik vanuit. Volgens opgave moet er in een Volvo 960 airco 900 koelmiddel en 200 ml olie. De airco is Is gewoon volledig leeggelopen dus er is niks afgezogen door de airco machine wat dat betreft. Nu is alles weer opgevuld maar is er slechts 9 ml olie bij gedaan. Ik vind dat zelf heel weinig.!!! Ik dacht zelf dat er 40% van 200 ml bij zou moeten ongeveer 80 ml dus.
Hij werkt wel goed maar ben bang dat er te weinig olie in zit. Beter te
Veel dan te weinig
Ik heb de vraag bij aircoFrans neergelegd maar ben benieuwd naar jullie
Mening
Gr jpaul
Hij werkt wel goed maar ben bang dat er te weinig olie in zit. Beter te
Veel dan te weinig
Ik heb de vraag bij aircoFrans neergelegd maar ben benieuwd naar jullie
Mening
Gr jpaul
Moderators: Jerry Stam