flinke kvs lekkage bij automaat
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-12-2016 16:56 #1432976
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Verwarming
Beste Michiel,
Afhankelijk van de Motronic kan er een temperatuur sensor op die plek zitten, lekken lijkt me onwaarschijnlijk of hij moet los getrild zijn.
Er zit verder een metalen buis in het blok geschroefd voor de afvoer van de verwarming, ernaast zit de aansluiting van de aanvoer voor de verwarming aan een lange buis die onder het het uitlaatsprutstuk doorloopt naar de waterpomp.
De slangen kunnen poreus worden of de metaal delen waar de slang overheen aangesloten wordt kan gecorrodeerd zijn, dat leidt ook to lekken.
Overigens is het inderdaad een beruchte plek in het motorblok zelf, Piet van der Plas (piet22)heeft in minder mate een dergelijk probleem.
Groet
Afhankelijk van de Motronic kan er een temperatuur sensor op die plek zitten, lekken lijkt me onwaarschijnlijk of hij moet los getrild zijn.
Er zit verder een metalen buis in het blok geschroefd voor de afvoer van de verwarming, ernaast zit de aansluiting van de aanvoer voor de verwarming aan een lange buis die onder het het uitlaatsprutstuk doorloopt naar de waterpomp.
De slangen kunnen poreus worden of de metaal delen waar de slang overheen aangesloten wordt kan gecorrodeerd zijn, dat leidt ook to lekken.
Overigens is het inderdaad een beruchte plek in het motorblok zelf, Piet van der Plas (piet22)heeft in minder mate een dergelijk probleem.
Groet
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-12-2016 18:25 #1432978
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic tempsensor
Ja nog niet zo lang geleden zelf de temp sensor vervangen achterop het blok.
Toen heb ik ook de leidingen los gehad omdat ik er anders niet bij kon komen. Ik weet et zekerheid te zeggen dat het niet de tempsensor is die lekt nog de rubberslangen die op de metalen pijpdelen zitten.
Het enige wat ik nog beter kan proberen te checken is de aansluiting van de pijp zelf op het blok. Ik dacht dat dit gelast was maar zie op tekening toch duidelijk een moer.
Dit wordt in elk geval lastig want die zit heel diep en ik denk dat als die het is de motor er ook uit moet..zucht
Anders het blok wat ineens flink lekt daar ergens in de diepte..ook blok eruit denk ik..
Ben het eerlijk gezegd een beetje zat mijn mooie 960 met 7 ton..en de reeks gedoe de laatste tijd.. maar ja wat dan..
Toen heb ik ook de leidingen los gehad omdat ik er anders niet bij kon komen. Ik weet et zekerheid te zeggen dat het niet de tempsensor is die lekt nog de rubberslangen die op de metalen pijpdelen zitten.
Het enige wat ik nog beter kan proberen te checken is de aansluiting van de pijp zelf op het blok. Ik dacht dat dit gelast was maar zie op tekening toch duidelijk een moer.
Dit wordt in elk geval lastig want die zit heel diep en ik denk dat als die het is de motor er ook uit moet..zucht
Anders het blok wat ineens flink lekt daar ergens in de diepte..ook blok eruit denk ik..
Ben het eerlijk gezegd een beetje zat mijn mooie 960 met 7 ton..en de reeks gedoe de laatste tijd.. maar ja wat dan..
- Piet van der Plas
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-12-2016 19:53 #1432979
door Piet van der Plas
Beantwoord door Piet van der Plas in topic Fietspomp
Om goed te kunnen zoeken zonder je handen te branden kun je het KVS systeem op druk zetten met een fietspomp. Rubberen slangetje vanaf de radiator lostrekken van het KVS reservoir, dubbel vouwen en luchtdicht vastzetten met een tywrap.
Op het vrijgekomen piefje van het KVS reservoir kan je de slang van een fietspomp steken. Je kan oppompen tot 2,5 bar want bij 1,5 bar overdruk begint de dop te blazen als het goed is.
Op het vrijgekomen piefje van het KVS reservoir kan je de slang van een fietspomp steken. Je kan oppompen tot 2,5 bar want bij 1,5 bar overdruk begint de dop te blazen als het goed is.
Bijlage IMG_20161101_120956309.jpg niet gevonden
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-12-2016 20:15 #1432980
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic goed idee
Hoi Piet,
Goed idee ga ik morgen proberen.
Heb jij enig idee waar het achter op het blok vlak bij de bak het allemaal nog meer kan kvs kan lekken?
Goed idee ga ik morgen proberen.
Heb jij enig idee waar het achter op het blok vlak bij de bak het allemaal nog meer kan kvs kan lekken?
- Piet van der Plas
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-12-2016 21:38 #1432985
door Piet van der Plas
Aan de achterkant heb je alleen de temperatuur sensor en daar nog weer onder een pijpje waar de KVS het motorblok in (of uit, dat weet ik niet) gaat.
Dus van boven naar beneden:
- de koppakking lekt
- de sensor lekt
- het pijpje lekt op de aansluiting op het motorblok of is gescheurd
- het motorblok is gescheurd. Maar een scheur aan de achterkant heb ik nog niet van gehoord.
Misschien dat Bert Stolker een foto van de achterkant van een 6304 wil maken en mailen, die heeft er een paar uitgebouwd staan.
Waar woon je? Om eerlijk te zijn vind ik het wel interessant. En ik heb de gemodificeerde fietspomp klaar liggen.
Piet
Bijlage tempsensor.png niet gevonden
Aan de achterkant heb je alleen de temperatuur sensor en daar nog weer onder een pijpje waar de KVS het motorblok in (of uit, dat weet ik niet) gaat.
Dus van boven naar beneden:
- de koppakking lekt
- de sensor lekt
- het pijpje lekt op de aansluiting op het motorblok of is gescheurd
- het motorblok is gescheurd. Maar een scheur aan de achterkant heb ik nog niet van gehoord.
Misschien dat Bert Stolker een foto van de achterkant van een 6304 wil maken en mailen, die heeft er een paar uitgebouwd staan.
Waar woon je? Om eerlijk te zijn vind ik het wel interessant. En ik heb de gemodificeerde fietspomp klaar liggen.
Piet
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-12-2016 22:26 #1432986
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Amsterdam
Ha Piet,
Hartelijk dank voor het meedenken. De pakking zit toch juist net onder de sensor?
Ik hoop natuurlijk dat het onderaan het pijpje lekt, dan is het nog op te lossen.
Een eventuele koprevisie durf ik geloof ik niet meer aan met deze auto, ik heb er wel heel belachelijk veel aan gedaan en in geinvesteerd natuurlijk, maar toch dat die ik niet even zelf, daar ben ik zeker van..
Ik woon dus in Amsterdam en jij? Ik denk dat ik niet heel ver moet gaan rijden, het kvs tankje is vrij vlug leeg denk ik.
Hartelijk dank voor het meedenken. De pakking zit toch juist net onder de sensor?
Ik hoop natuurlijk dat het onderaan het pijpje lekt, dan is het nog op te lossen.
Een eventuele koprevisie durf ik geloof ik niet meer aan met deze auto, ik heb er wel heel belachelijk veel aan gedaan en in geinvesteerd natuurlijk, maar toch dat die ik niet even zelf, daar ben ik zeker van..
Ik woon dus in Amsterdam en jij? Ik denk dat ik niet heel ver moet gaan rijden, het kvs tankje is vrij vlug leeg denk ik.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-12-2016 22:28 #1432987
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic foto van het web
Ik kwam zelf deze foto tegen op het web waarop je de achterkant redelijk kan overzien
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-12-2016 22:32 #1432988
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic onderdeeltje 29
Het zou dan onderdeel 29 kunnen zijn dat lekt.. (zie schema)
- Piet van der Plas
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-12-2016 23:00 #1432989
door Piet van der Plas
Beantwoord door Piet van der Plas in topic 29
Zou kunnen, maar nog nooit van gehoord.
Ik woon in Voorschoten, dus ik kan zo even langs komen rijden.
Kan morgenavond, vrijdag hele dag en zondag. Zaterdag helaas niet.
Piet
Ik woon in Voorschoten, dus ik kan zo even langs komen rijden.
Kan morgenavond, vrijdag hele dag en zondag. Zaterdag helaas niet.
Piet
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-12-2016 00:01 #1432990
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic vrijdag
Ha Piet, Wat leuk, vrijdag ergens vanaf 3 uur tot 5.30 ergens zou kunnen voor mij, anders zondag ochtend.
Groet, Michiel
ik pb je even mijn gegevens.
Groet, Michiel
ik pb je even mijn gegevens.
Moderators: Jerry Stam