Haperende motor, lampen uitgevallen en meer rare verschijnselen

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-10-2016 22:20 #1431866 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ja dacht ik ook, ga voor de
Ja dacht ik ook, ga voor de zekerheid de bekabeling intapen. Maar welke tape heb ik nodig?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
31-10-2016 20:25 #1431932 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Grrrrrrrr, vandaag van de
Grrrrrrrr, vandaag van de snel getakeld. Alle problemen zijn in alle omvang terug. De bobines zijn ok, de bekabeling naar de bobines ook. Accu, laadstroom, massa, allemaal ok. Contactslot is vervangen. Brandstof toevoer is ok. De ANWB gaf aan dat er een tekort aan benzine is, maar verklaart uitval van ramen en dergelijke niet. Het ligt dus niet aan de ontsteking, maar het euvel zit elders. Heeft iemand nog een suggestie? De kachel radiateur is van de zomer vervangen, kan er een verband zijn tussen mijn problemen en de kachel radiateur (ergens toch soort kortsluiting)?

• Bas Walhof
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
31-10-2016 21:11 #1431934 door Bas Walhof
Beantwoord door Bas Walhof in topic suggestie ?
Kan me je frustratie goed voorstellen Jeroen. Sinds een jaar heb ik een 960 met dezelfde B6304FS motor. Tot nu toe één probleem gehad in het begin. Een motor die soms inhoudt. Beetje haperen alsof er geen benzine toevoer is, maar niet altijd. In het extreme geval viel de motor helemaal uit/stil en moest ik de auto laten uitrollen op de vlucht strook. Maar na stilstand in de P, starten en meteen weer lopen !!?? En dan kon het weer voor enige tijd (1 uur of 4 uur) goed gaan. Erg onbetrouwbaar en vervelend dus. Om een lang verhaal kort te maken: wat bleek, de boosdoener was de Hall sensor die niet goed functioneerde. Na vervanging hiervan (€75,-) nooit meer problemen gehad (afkloppen). Overigens zit ik ook op 1 ltr per 2,5-3000 km.

Heb je al foutcodes uitgelezen?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-11-2016 07:41 #1431943 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Deze suggestie heb ik nog
Deze suggestie heb ik nog eerder gehoord, dank je. Heb je even een PB gestuurd met wat aanvullende vragen.

Dan zit ik qua olieverbruik dus best goed.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-11-2016 09:52 #1431948 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic beginnen met massa en uitlezen
Hoi Jeroen,
Paar dingen moet je nu eerst duidelijk krijgen.
Van welk jaar is de auto!
T/m 1995 kan je de auto zelf uitlezen, daar zit een knipperlampjes-console voor onder de motorkap links boven. Kunnen we je mee op weg helpen, vanaf 1996 zit er een stekker aansluiting in de middenconsole, iets lastiger om zelf uit te lezen.
En omdat jou storing echt flink rond gaat (dan weer hier en dan weer daar),
is het heel best mogelijk dat je een probleem hebt dat toch echt massa gerelateerd is.
Een hele reeks instrumenten (ook de hall-gever) voor het motormanagement zijn ten slotte elektrisch en zitten aan een string, dus vaak delen ze de zelfde massa aansluitingen.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-11-2016 11:04 #1431952 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic De auto is van 1994, de
De auto is van 1994, de lampjes-storing kun je idd zelf uitlezen. De Volvo dealer heeft dit ook gedaan, maar krijgt alleen meldingen op de lambda sensor, bobine en nog iets (ben ik even vergeten). Deze storing is echter niet te relateren aan de problemen, ergo het is een elektrisch probleem waardoor de storingen gemeld worden. Het is dus andersom. Ik ga zeker de massa nu eerst goed schoonmaken en controleren. Dank

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-11-2016 21:09 #1432793 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Eindelijk....mijn garage
Eindelijk....mijn garage heeft het euvel gevonden!!! Dank aan Rob Stokman Garage in Noordwijk.

Alle problemen zijn terug te herleiden naar de keuze schakelaar die zich ter hoogte van de automaat pook bevindt. Aangezien ik een stevige roker ben, als het donker was niet altijd de asbak heb kunnen vinden, is een groot gedeelte van mijn sigarettenas in de schacht van de automaat pook terecht gekomen. Conclusie, roken is slecht, je Volvo gaat er stuk aan. De keuze schakelaar (wat doet de automaat en de rest van je auto) is door de as in war gebracht.........

Dus knipperende lampen, uitvallen van de auto etc. etc. kan hier dus door komen. Voor iedereen die dit wil weten.

Bedankt voor alle support.

Jeroen

Moderators: Jerry Stam