Haperende motor, lampen uitgevallen en meer rare verschijnselen

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-10-2016 08:29 #1431569 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Massablokjes
Hoi Jeroen,

De massablokjes net achter de richtingaanwijzers onder de motorkap, links en rechts, zijn inderdaad goede verdachten.

Ik heb zelf stil gestaan op de afsluitdijk omdat ik mijn licht aanzette tijdens het rijden, daardoor sloeg de motor af, niet meer te starten, op 1 keer na door de ANWB, totdat de massablokjes vervangen waren.

Groet

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-10-2016 10:27 #1431574 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Hoezo? Kan het licht dan uit
Hoezo? Kan het licht dan uit bij onze auto's? ;-)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-10-2016 11:33 #1431575 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ja !
In 1982 wel,als je na de rit vergat het licht uit te doen dan klonk er een zoemertje.
Slurpje kan ook met licht uit de weg op .
===================================
maar ik verdenk ook het contactslot om maar even terug te komen op de storing van Jeroen.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-10-2016 23:17 #1431593 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic BTW: ik vermoedde het al,
BTW: ik vermoedde het al, maar heb vanavond zekerheid gehaald. Het contactslot, en daarmee ook het electriche blok erachter, is anders bij de 960 (en de late 760 en de S/V90) dan bij de 740 en 940. Bij de 740/940 zit het in het dashboard, bij de 760-II/960/S/V90 zit het in de stuurkolom. De sleutel, het contactslot EN het electrisch gedeelte zijn bij die sloten anders.
De afbeelding van Liv laat een electrisch gedeelte voor de 740/940 zien, de genoemde prijzen zullen daar ook bij horen.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-10-2016 08:28 #1431596 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic contactschakelaar
Misschien is de contactschakelaar op foto van een 940, zou goed kunnen.
Ik had hem als voorbeeld even toegevoegd.
Uitraard moet je wel degene bestellen die bij je auto past.
Maar ik heb wel degelijk dat bedrag betaald bij de dealer ( van Vloten) eind 2014 voor de contactschakelaar van mijn 960. En die schakelaar ziet er ook zo uit en zit inderdaad meteen achter het contactslot, waar anders? De contactpunten liggen toch in een cirkel voor de standen van de sleutel, en dat is uiteraard in het stuurkolom. Zeg je nu dat het bij de 940 heel snders zou zitten, ik kan me daar niet goed iets bin voorstellen.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-10-2016 11:16 #1431600 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Nee, wat ik zeg is dat de
Nee, wat ik zeg is dat de schakelaar van de modellen met contactslot in het dashboard niet past op de modellen met contactslot in de stuurkolom. Dat zou ook goed het prijsverschil tussen wat Liv heeft betaald en wat Mathy heeft betaald kunnen verklaren. Voor de verandering is de 960 eigenaar dan eens goedkoper uit!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-10-2016 11:51 #1431603 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic op tekening wordt het me duidelijk
Even wat schematische tekeningen erbij gehaald, voor mijn eigen beeldvorming wil ik het dan ook wat helder voor mij zien en uiteraard hier met anderen delen.
Ik begrijp je nu Willem, het contactslot zit inderdaad net wat anders bij de 940.
Groet, Michiel

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-10-2016 06:37 #1431618 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Een
electronisch contactslotje (contactslot aan stuurkolom)is bij een 960-II hetzelfde als van een 850, kost ongeveer 54 euro nieuw bij de dealer. Gemiddeld 5-10 euro op de sloop.

• Timen Smit
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-10-2016 07:47 #1431620 door Timen Smit
Beantwoord door Timen Smit in topic Contactslot
Het contactslot is van de 7, 8, 940 en 960 is uiterlijk gelijk. Alleen het codenummer is anders. Heeft o.a. met de verlichtingsschakeling te maken.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-10-2016 21:21 #1431706 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hoi allemaal,
Hoi allemaal,

Ik heb het contactslot vervangen (alleen het elektrische deel dat op de stuurkolom zit bij de 960, EURO 67,50) en de kerstboom is verleden tijd. Zelfs mijn toerenteller is eindelijk tot rust gekomen en geeft nu gewoon toeren aan ipv de grote willekeur.

Toch blijft de motor, alleen bij stationair, soms een slag overslaan. De bobine's of de bobine kabels kunnen daarvan de oorzaak zijn, maar met zekerheid kan ik dat nu nog zeggen. Ik moet de kap er nog afhalen en de kabels inspecteren. Of kan dit aan een slechte bougie liggen, welke zo'n 20.000km geleden zijn vervangen?

Moderators: Jerry Stam