Starten
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-08-2016 10:16 #1429931
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Immobilizer
Bij mijn weten is het niet mogelijk om de immobilizer van de laatste serie 940's te bypassen omdat dit in de ECU-chip is ingebakken. Bij het starten stuurt de ECU een signaal naar de immobilizer module (ergens achter de lichtschakelaar), die dan binnen een aantal seconden moet reageren. De immo module zal dat alleen doen als de juiste sleutel zich ergens in de buurt van de antennering rond het contactslot bevindt. Als die reactie niet komt, schakelt de ECU de brandstofinjectie uit.
Een constant signaal naar de ECU werkt niet, er moet echt een reactie komen als antwoord op een actie vanuit de ECU. Alleen met een andere chip in de ECU of een oudere versie kun je de immobilizer omzeilen.
Een constant signaal naar de ECU werkt niet, er moet echt een reactie komen als antwoord op een actie vanuit de ECU. Alleen met een andere chip in de ECU of een oudere versie kun je de immobilizer omzeilen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Cor Jan van Rhijn
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-08-2016 14:34 #1429991
door Cor Jan van Rhijn
Beantwoord door Cor Jan van Rhijn in topic Bedankt
Bedankt voor alle aanvullende reacties. Ik heb niet het idee, dat de immobilizer het probleem is. Nadat ik Injector + cleaner gebruikt heb start de wagen weer als vanouds. Ook de brandstofpomp hoor ik netjes lopen en het relais heb ik uitgewisseld tegen een ander relais, dat had daarvoor al geen resultaat opgeleverd. Ik houd wel even een slag om de arm, want om nu te zeggen dat ik zeker weet dat dit het nu is... dat durf ik nog even niet. De tijd zal het leren.
Cor-Jan
Cor-Jan
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-08-2016 11:41 #1430094
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Goede benzine !!
Dat de injector cleaner verbetering brengt wijst naar een andere MOGELIJKE oorzaak.
Nl. dat goedkope benzine, op den duur, problemen veroorzaakt.
Ooit moest ik 's avonds laat en lege tank, diesel tanken bij Tinq met mijn S80 TDI. Mijn auto heeft nooit zoveel gerookt als toen (achteruitkijkspiegel onbruikbaar - zoveel rook kwam eruit).
Sinsdien tank ik alleen bij gerenomeerde merken en af en toe V-power of Exellenium.
Nooit meer problemen gehad met rook en trouwens ook nooit problemen gehad met injectoren.
Omdat ik dat doe, heb ik nooit cleaner in de tank willen hebben (duur en bij mij onnodig).
Nl. dat goedkope benzine, op den duur, problemen veroorzaakt.
Ooit moest ik 's avonds laat en lege tank, diesel tanken bij Tinq met mijn S80 TDI. Mijn auto heeft nooit zoveel gerookt als toen (achteruitkijkspiegel onbruikbaar - zoveel rook kwam eruit).
Sinsdien tank ik alleen bij gerenomeerde merken en af en toe V-power of Exellenium.
Nooit meer problemen gehad met rook en trouwens ook nooit problemen gehad met injectoren.
Omdat ik dat doe, heb ik nooit cleaner in de tank willen hebben (duur en bij mij onnodig).
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
24-08-2016 00:58 #1430111
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Niet "Think different", maar "Tinq hetzelfde"
Hallo okapi
Volgens de site van Tinq kopen zij hun brandstof in bij dezelfde raffinaderijen als alle andere merken. Dat doet trouwens ieder merk. Alleen de V-powers en de Excelliums zullen altijd alleen door het eigen merk aangeboden worden. Want je paradepaardje wil je natuurlijk voor je eigen klanten reserveren en niet via de concurrent verkopen. En juist van die premium-brandstoffen wordt het nut voor 99,9% van de gebruikers betwijfeld.
groetjes
Mathy
Volgens de site van Tinq kopen zij hun brandstof in bij dezelfde raffinaderijen als alle andere merken. Dat doet trouwens ieder merk. Alleen de V-powers en de Excelliums zullen altijd alleen door het eigen merk aangeboden worden. Want je paradepaardje wil je natuurlijk voor je eigen klanten reserveren en niet via de concurrent verkopen. En juist van die premium-brandstoffen wordt het nut voor 99,9% van de gebruikers betwijfeld.
groetjes
Mathy
- Lex Stax (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
24-08-2016 08:48 #1430116
door Lex Stax (GAST)
Beantwoord door Lex Stax (GAST) in topic Een tijd geleden had ik een
Een tijd geleden had ik een 960 2.5. Die begon toch aardig wat olie te gebruiken. Toen heb ik een tijd op V-power gereden. Het olieverbruik is toen gedaald tot normale waarden. Dus mijn ervaring hoort dan waarschijnlijk tot die 0,1%
Maar sinds die tijd tank ik meestal premium. Ik betwijfel of de website van Tinq de meest objectieve info bevat.
Maar sinds die tijd tank ik meestal premium. Ik betwijfel of de website van Tinq de meest objectieve info bevat.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
24-08-2016 09:44 #1430118
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik zou het mensen van een raffinaderij vragen
Er zijn vast wel mensen die bij een raffinaderij werken hier, die het verschil kunnen uitleggen, tussen een witte pomp en een merkpomp
Ik heb nog nooit verschil gemerkt.
Sterker nog, met premium brandstoffen en gewone heb ik nog nooit een verschil gemerkt.
Ja, meer Freebees (maar ook VEEL meer betalen)
Ik heb nog nooit verschil gemerkt.
Sterker nog, met premium brandstoffen en gewone heb ik nog nooit een verschil gemerkt.
Ja, meer Freebees (maar ook VEEL meer betalen)
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
24-08-2016 20:55 #1430130
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Stof
Hallo Lex
Er zijn wel meer sites niet objectief. En als je bij een willekeurige autodealer naar binnen stapt zal die ook zeggen dat hij of zij de beste auto's verkoopt.
Maar dat Tinq geen eigen raffinaderijen geeft, dat zal wel kloppen. Die zal Tango ook niet hebben, net als een aantal andere kleine merken en pompen die zich "wit" noemen. Die kopen hun brandstof ook gewoon in bij de grote jongens.
groetjes
Mathy
Er zijn wel meer sites niet objectief. En als je bij een willekeurige autodealer naar binnen stapt zal die ook zeggen dat hij of zij de beste auto's verkoopt.
Maar dat Tinq geen eigen raffinaderijen geeft, dat zal wel kloppen. Die zal Tango ook niet hebben, net als een aantal andere kleine merken en pompen die zich "wit" noemen. Die kopen hun brandstof ook gewoon in bij de grote jongens.
groetjes
Mathy
- Lex Stax (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
24-08-2016 21:22 #1430132
door Lex Stax (GAST)
Beantwoord door Lex Stax (GAST) in topic Ik heb mijn mening over
Ik heb mijn mening over premium brandstof gebaseerd op mijn eigen ervaringen.
Tinq, Tango en ander witte merken zullen altijd zeggen dat hun benzine hetzelfde is als van 'de grote jongens'. Diezelfde grote jongens zullen beweren dat het juist andersom is. Wie het weet mag het zeggen.
Dus iedereen moet lekker tanken wat ze zelf willen.
Van alleen de Volvo-dealer weten we in ieder geval zeker dat het klopt dat ze beste auto's maken!
Tinq, Tango en ander witte merken zullen altijd zeggen dat hun benzine hetzelfde is als van 'de grote jongens'. Diezelfde grote jongens zullen beweren dat het juist andersom is. Wie het weet mag het zeggen.
Dus iedereen moet lekker tanken wat ze zelf willen.
Van alleen de Volvo-dealer weten we in ieder geval zeker dat het klopt dat ze beste auto's maken!
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
25-08-2016 10:41 #1430150
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Tja.....
Tinq, Tango c.s. zullen je nooit vertellen dat zij weliswaar bij de bekende raffinaderijen inkopen maar dan niet uit dezelfde pijp (mogen) tappen als de bekende grote jongens.
Het verschil zit hem in de additieven die maar beperkt aanwezig zijn bij de goedkope jongens. Waar de grote jongens het volle pakket additieven meekrijgen.
Het prijsverschil moet echt ergens vandaan komen.
Zelf de "gewone" Shell 95 ontbreekt één of twee additieven die in V-Power wel in zitten.
(voor jullie info, heb mijn hele carrière bij laatst genoemd doorgebracht.)
Het verschil zit hem in de additieven die maar beperkt aanwezig zijn bij de goedkope jongens. Waar de grote jongens het volle pakket additieven meekrijgen.
Het prijsverschil moet echt ergens vandaan komen.
Zelf de "gewone" Shell 95 ontbreekt één of twee additieven die in V-Power wel in zitten.
(voor jullie info, heb mijn hele carrière bij laatst genoemd doorgebracht.)
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-08-2016 15:04 #1430263
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Heb je vlak na een lange start de accupool al ens gepolst?
Ik heb nog niet gezien of je de accupool al hebt gecontroleerd op verhoging.
Mocht hij weer eens met tegenzin aanslaan stap dan direct even uit en voel of de aankrimping van de dikke rode draad naar de accu warm is. Zo ja vervangen.
Mocht hij weer eens met tegenzin aanslaan stap dan direct even uit en voel of de aankrimping van de dikke rode draad naar de accu warm is. Zo ja vervangen.
Moderators: Jerry Stam