Starten
- Cor Jan van Rhijn
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-03-2016 12:05 #1426956
door Cor Jan van Rhijn
Beantwoord door Cor Jan van Rhijn in topic Nieuw
Brandstofdrukregelaar is splinternieuw... Die is het niet.
Cor-Jan, die veel te veel preventief vervangt.
Cor-Jan, die veel te veel preventief vervangt.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-03-2016 12:31 #1426958
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Vlot starten
Vlot starten kan ook toeval zijn. Als de motor is uitgezet met de vliegwielmarkering toevallig nét voor de BDP sensor, dan hoeft de startmotor het vliegwiel maar een klein beetje te verdraaien om de sensor een signaal aan de ECU te geven. De ECU weet dan in welke positie het vliegwiel staat en kan direct gaan ontsteken / inspuiten. De motor slaat dan bijna direct aan. Als de markering net voorbij is, dan duurt het bijna een hele omwenteling voordat de ECU de positie doorkrijgt en begint in te spuiten / ontsteken. Het starten duurt dan wat langer.
- Ton Visser (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-03-2016 13:20 #1426960
door Ton Visser (GAST)
Beantwoord door Ton Visser (GAST) in topic Ja!
Dat idee van Gerben doet mij denken aan de truc die wij vroeger toepasten op 6Volt VW kevers. Daar nam de startmotor ook het merendeel van de stroom tijdens koude start en vonk ho maar.
Wij namen dan een 6Volt blokbatterij, min aan massa, plus aan de bobine en een drukknop er tussen op het dashboard.
Bij koude start als de startmotor al draaide even een druk op de knop en hij liep meteen.
Groeten,
Wij namen dan een 6Volt blokbatterij, min aan massa, plus aan de bobine en een drukknop er tussen op het dashboard.
Bij koude start als de startmotor al draaide even een druk op de knop en hij liep meteen.
Groeten,
- noppen20
- Senior lid
-
Minder
Meer
23-03-2016 17:07 #1426962
door noppen20
Volvo 940 1996 Estate LPG (630.000km)
Volvo 940 1997 Estate LPG (555.000km)
Volvo 940 1996 Sedan LPG (440.000km)
Beantwoord door noppen20 in topic Hoe nieuw is nieuw?
Hoe nieuw is nieuw?
Zoals ik het lees is er onlangs aardig wat vervangen/vernieuwd.
Kan het nou juist niet hier fout gegaan zijn?
Misschien een fout bij installatie, of gewoon defect geleverd... of verkeerd artikel.
Kortom; is het probleem niet min of meer ontstaan nadat er iets vervangen is?
Misschien ook de massa punten is even schoonmaken, heeft mijn Seat ook al eens last van gehad..
Zoals ik het lees is er onlangs aardig wat vervangen/vernieuwd.
Kan het nou juist niet hier fout gegaan zijn?
Misschien een fout bij installatie, of gewoon defect geleverd... of verkeerd artikel.
Kortom; is het probleem niet min of meer ontstaan nadat er iets vervangen is?
Misschien ook de massa punten is even schoonmaken, heeft mijn Seat ook al eens last van gehad..
Volvo 940 1996 Estate LPG (630.000km)
Volvo 940 1997 Estate LPG (555.000km)
Volvo 940 1996 Sedan LPG (440.000km)
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-03-2016 21:37 #1426965
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Aansluitend op deze
Aansluitend op deze laatstetip,als hij helemaal niet wilde, 12 volt ero. startmotor draaide dubbel zo vlot en stroom genoeg voor de o tsteking. Was een paardemiddel maar hielp wel. Niet te lang doen!
Gr. Joop
Gr. Joop
- Cor Jan van Rhijn
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
24-03-2016 10:34 #1426969
door Cor Jan van Rhijn
Beantwoord door Cor Jan van Rhijn in topic Prima
Prima dat je zo'n opmerking plaatst! Dat kan natuurlijk altijd. De onderdelen zijn besteld bij Skandix op VIN. Vergelijking van oud en nieuw levert dezelfde artikelnummers op van Volvo en van Bosch (brandstofdrukregelaar). De artikelen zijn goed geleverd en correct geïnstalleerd.
Eigenlijk is het "probleem" me pas opgevallen nadat hij terugkwam van Drenth de schadehersteller. Maar die ga ik er even niet op aankijken, want dat is de schadehersteller van de Volvo-Dealer hier en dat betekent in Amstelveen iets, omdat ze er nog best goed mee op de hoogte zijn, vanwege het grote aantal 940's dat bij hen nog in onderhoud is.
Massapunten is altijd een goed idee!
Cor-Jan
P.S. afgelopen tijd overigens treedt het "probleem" terug en start de auto gewoon weer bij de eerste poging...
Eigenlijk is het "probleem" me pas opgevallen nadat hij terugkwam van Drenth de schadehersteller. Maar die ga ik er even niet op aankijken, want dat is de schadehersteller van de Volvo-Dealer hier en dat betekent in Amstelveen iets, omdat ze er nog best goed mee op de hoogte zijn, vanwege het grote aantal 940's dat bij hen nog in onderhoud is.
Massapunten is altijd een goed idee!
Cor-Jan
P.S. afgelopen tijd overigens treedt het "probleem" terug en start de auto gewoon weer bij de eerste poging...
- Cor Jan van Rhijn
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
24-03-2016 10:41 #1426970
door Cor Jan van Rhijn
Beantwoord door Cor Jan van Rhijn in topic Bougies
Eén ding was niet helemaal naar mijn zin... bedenk ik me plots. De NGK bougies die bij mijn vaste automaterialenzaak vandaan komen waren geen BPR6ES bougies, maar BP6ES bougies... Misschien dat daar een hapering vandaan kan komen. Ik heb nog Bosch liggen WR7DC+ liggen...
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
24-03-2016 16:57 #1426984
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic BDP
Bij mijn 940(maar een korte periode gehad) die had dat ook,
Ook niet kunuurlijknen vinden tot het moment dat ik de BDP sensor sloopte...
Die voor een 2dehandse vervangen(tuurlijk op zondag en op maandag de auto nodig hebben)
Daarna was het sleutel omdraaien en het gekke ding liep in een keer.
Dus controleer die kabel eens of hij niet beschadigd is, check of hij nog voldoende massa heeft(als de alles koud is dan is de massa ***)
Maar wees voorzichtig want het is plastiek en na zoveel jaren warm en koud worden erg broos.
Deze zit trouwens boven op je versnellingsbak tegen het motorblok aan gemonteerd.
Ook niet kunuurlijknen vinden tot het moment dat ik de BDP sensor sloopte...
Die voor een 2dehandse vervangen(tuurlijk op zondag en op maandag de auto nodig hebben)
Daarna was het sleutel omdraaien en het gekke ding liep in een keer.
Dus controleer die kabel eens of hij niet beschadigd is, check of hij nog voldoende massa heeft(als de alles koud is dan is de massa ***)
Maar wees voorzichtig want het is plastiek en na zoveel jaren warm en koud worden erg broos.
Deze zit trouwens boven op je versnellingsbak tegen het motorblok aan gemonteerd.
- Cor Jan van Rhijn
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
25-03-2016 10:20 #1427000
door Cor Jan van Rhijn
Beantwoord door Cor Jan van Rhijn in topic thnx Tom
Daar ga ik zeker even naar kijken... met de ogen en nog maar even niet met de handen.
Cor-Jan
Cor-Jan
- Cor Jan van Rhijn
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
25-03-2016 10:57 #1427001
door Cor Jan van Rhijn
Beantwoord door Cor Jan van Rhijn in topic BDP
Geheid dat de BDP-sensor wat problemen geeft... is waar ook. Ik had de isolatie al eens betrapt op scheuren en die is provisorisch met isolatietape "gefixed"... daar moet dus maar eens een nieuwe voor komen.
Moderators: Jerry Stam