Starten
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
25-03-2016 10:58 #1427002
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Die NGK's zijn dus niet radio
Die NGK's zijn dus niet radio-ontstoord, maar verder helemaal het type dat je zou willen. De Bosch die je noemt zijn warmere bougies dan voorgeschreven: dat zou ik niet doen.
Als je verder geen problemen hebt, zou ik niets aan die bougies doen (tenzij ze al 30-40K oud zijn).
Als je verder geen problemen hebt, zou ik niets aan die bougies doen (tenzij ze al 30-40K oud zijn).
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Cor Jan van Rhijn
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-08-2016 16:10 #1429888
door Cor Jan van Rhijn
Beantwoord door Cor Jan van Rhijn in topic Back with a vengeance
Het startprobleem is terug met een extraatje... het duurt nu soms drie of zelfs wel vier keer voordat hij aanslaat. Startmotor etc. draait nog allemaal prima. Af en toe wel aanslaan en meteen wegsterven... Ik denk aan brandstofvoorzieningsprobleem... wie denkt er mee?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-08-2016 16:28 #1429889
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Radio ontstoor relais
Lees. Het relais dat spanning op de brandstofrail /injectoren zet ?
k,weet niet of een 940 dat heeft ,m,n V6 i.i.g. wel ,die willen nog wel eens haperen ...
k,weet niet of een 940 dat heeft ,m,n V6 i.i.g. wel ,die willen nog wel eens haperen ...
- Cor Jan van Rhijn
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-08-2016 16:51 #1429890
door Cor Jan van Rhijn
Beantwoord door Cor Jan van Rhijn in topic Relais
Het radio-ontstoor-relais heb ik al eens vervangen ik heb een tweede liggen: het verschil is nil. Vonkversterker dat ernaast zit heb ik ook vervangen: verschil is nil. Witte brandstofrelais achter het asbakje ook al eens vervangen door een ander: verschil is nil. Bobine vervangen: verschil is nil. Andere bougies geprobeerd: verschil is nil. Gasklephuissensor even keurig netjes afgesteld: verschil is nil. Gasklephuissensor vervangen door een ander: verschil is nil. Verdeelkap en rotor doorgemeten: geen afwijkende waarden: 0 Ohm voor de verdeelkap 1,1 kOhm, zoals het hoort. Ik heb een reiniger in de bezinetank gegoten van Wynn's in de hoop dat dat helpt, maar totnogtoe weinig effect. Misschien brandstofpomp zelf? LMM? Lambda-sonde? Ik heb geen idee meer.
Cor-Jan
Cor-Jan
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-08-2016 18:06 #1429891
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic MIL?
Als de motor wel even aanslaat, blijft het MIL lampje dan branden? Blijft dat branden en slaat de motor na één à twee seconden weer af, dan verdenk ik de immobilzer.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-08-2016 06:38 #1429909
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Benzinepomp en of accupool
Volgens mij zou het wel eens hetzelfde probleem kunnen zijn als bij mijn V90. Mijn benzinepomp wil niet draaien met een lage spanning (lage spanning is accu in rust en accu spanning tijdens het starten) EN voel voor de grap eens aan de accupolen na zo'n langdurige opstartactie. En dan moet je voelen op de plek waar de kabel is aangeperst. Bij mij was dat niet aan te raken zo heet.
Pluspool vervangen en de auto start als een jonge god. Maar het probleem zou zo maar een benzinepomp kunnen zijn die niet draait tijdens het starten. Als de motor eenmaal loopt doet de dynamo leuk mee en heeft de benzinepomp geen probleem meet draaien.
Pluspool vervangen en de auto start als een jonge god. Maar het probleem zou zo maar een benzinepomp kunnen zijn die niet draait tijdens het starten. Als de motor eenmaal loopt doet de dynamo leuk mee en heeft de benzinepomp geen probleem meet draaien.
- Cor Jan van Rhijn
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-08-2016 17:21 #1429916
door Cor Jan van Rhijn
Beantwoord door Cor Jan van Rhijn in topic Bedankt
Bedankt voor de suggesties. Ik ga zeker even proberen. Zelf heb ik gewoon van die brandstofsysteem reiniger gekocht van Wynn's en heb dat nu voor de tweede keer voor het tanken bijgemengd. Het starten gaat ontzettend veel beter... de tijd zal leren of dit werkelijk "de oplossing" is. De immobilizer en de pluspool houd ik in gedachte als het probleem weer de kop op steekt.
Cor-Jan
Cor-Jan
- Lex Stax (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-08-2016 17:27 #1429917
door Lex Stax (GAST)
Beantwoord door Lex Stax (GAST) in topic De immobiliseren gaat vaak na
De immobiliseren gaat vaak na verloop van tijd problemen veroorzaken. In mijn 780 en de 940 heb ik de immobiliser ge-bypassed (niet verder vertellen).
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-08-2016 23:19 #1429918
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hoofdrelais
Het hoofdrelais wel wel eens stuk gaan, of los gaan zitten waardoor er geen stroom op de bobine komt. Dit is het witte, vierkante relais (onder de zekeringen, links).
Wellicht dat dat de boosdoener is.
Wellicht dat dat de boosdoener is.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-08-2016 01:51 #1429919
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik heb ook zo'n klacht gehad.
Ik heb een vergelijkbare klacht gehad. Hoor je de benzine pomp wel altijd lopen? Bij mij was het een slechte benzine pomp relais.
Misschien heb je er iets aan.
Met vriendelijke groeten,
Roderick Plevier.
Misschien heb je er iets aan.
Met vriendelijke groeten,
Roderick Plevier.
Moderators: Jerry Stam