Temperatuurmeter slaat uit
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-04-2015 15:17 #1417164
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Op advies van de monteur, een
Op advies van de monteur, een ex-Broekhuis, heb ik de koelvloeistofsensor (en de thermostaat) vandaag vervangen. Kosten € 95,-.
De naald van de (temperatuur)meter bleef in de afgelopen weken gewoon in het midden staan. Wel zag ik even de naald van de toerenteller een keer 'dansen'. Ach; het beest wordt oud (19 jaren!).
Even afwachten maar. Hopelijk blijft het hier bij. Heb de monteur maar het 'uitleesapparaat' gegeven en hoop dat 'ie anderen hiermee een dienst kan leveren.
De naald van de (temperatuur)meter bleef in de afgelopen weken gewoon in het midden staan. Wel zag ik even de naald van de toerenteller een keer 'dansen'. Ach; het beest wordt oud (19 jaren!).
Even afwachten maar. Hopelijk blijft het hier bij. Heb de monteur maar het 'uitleesapparaat' gegeven en hoop dat 'ie anderen hiermee een dienst kan leveren.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-04-2015 09:36 #1417614
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Probleem over?
Intussen bijna 3 weken verder.
Gisteren nog even de A2 onveilig gemaakt met de 960 en met snelheden tussen de 100 en 140 kilometers gereden. Een uur lang. Temperatuurnaald blijft gewoon in het midden staan.
De (koelvloeistof)temperatuursensor is dus vervangen en, preventief!, ook de thermostaat. Koelvloeistofniveau blijft mooi op peil. Hopelijk is het probleem hiermee definitief verholpen.
Bedankt iedereen voor het meedenken en reageren!
Gisteren nog even de A2 onveilig gemaakt met de 960 en met snelheden tussen de 100 en 140 kilometers gereden. Een uur lang. Temperatuurnaald blijft gewoon in het midden staan.
De (koelvloeistof)temperatuursensor is dus vervangen en, preventief!, ook de thermostaat. Koelvloeistofniveau blijft mooi op peil. Hopelijk is het probleem hiermee definitief verholpen.
Bedankt iedereen voor het meedenken en reageren!
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-04-2015 14:00 #1417652
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic heel verstandig dat je de
heel verstandig dat je de sensor ook hebt vervangen. Mijn meter bleef keurig in het midden en later bleek ook als het vat leeg was of als het water borrelde...
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-06-2015 23:22 #1419203
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Goede plek extra sensor?
Hallo allen,
Informatief tot en met
Heb zelf een 960 uit januari 1996 met een LPG-verdamper en ook de OBD2-uitlezer. Koelvloeistoftemperatuurmeter slaat bij vermogensvraag terug naar koud, terwijl via de ECU de temperatuur oploopt (tot maximaal 103 graden). Ik maak me dus geen zorgen behalve dat ik niet wil dat de ene helft van de motor ineens koude vloeistof krijgt. Volgens Vogels' (leverancier van de inbouwset) wordt de vloeistof niet koud-koud, want dan zou de installatie terugschakelen naar benzine.
Maar, vraag voor nu, in verband met mijn <a href=" volvo700vereniging.nl/electro/oliedruk-m...aat-ideeën-en-meters ">draadje over de oliedruk- en temperatuurmeting in mijn 960: wat is volgens jullie de meest nuttige plek voor inbouw van een (derde?) koelvloeistoftemperatuursensor? Zal nog eens mijn draadje terugzoeken over de aansluitingen achterop de motor naar het interieur (bij inbouw van de LPG-installatie), kijken hoe die leidingen ook al weer liepen en naartoe gingen/vandaan kwamen. De meeste meterverkopers raden aan om hem in te bouwen tussen de kop van de motor en bovenste radiateuringang, maar dat is dan na de thermostaat (niet zo zinvol?) en bovendien een slang van maatje dikdik, waar niet zomaar sensorbehuizingen voor zijn. Maar waar dan?
Informatief tot en met
Maar, vraag voor nu, in verband met mijn <a href=" volvo700vereniging.nl/electro/oliedruk-m...aat-ideeën-en-meters ">draadje over de oliedruk- en temperatuurmeting in mijn 960: wat is volgens jullie de meest nuttige plek voor inbouw van een (derde?) koelvloeistoftemperatuursensor? Zal nog eens mijn draadje terugzoeken over de aansluitingen achterop de motor naar het interieur (bij inbouw van de LPG-installatie), kijken hoe die leidingen ook al weer liepen en naartoe gingen/vandaan kwamen. De meeste meterverkopers raden aan om hem in te bouwen tussen de kop van de motor en bovenste radiateuringang, maar dat is dan na de thermostaat (niet zo zinvol?) en bovendien een slang van maatje dikdik, waar niet zomaar sensorbehuizingen voor zijn. Maar waar dan?
Moderators: Jerry Stam