Temperatuurmeter slaat uit
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-03-2015 16:03 #1103465
door V700 register
Temperatuurmeter slaat uit is gemaakt door V700 register
Vandaag even de 960 (3.0 24V automaat, dec.'96) met de familie uitgelaten en daarbij een flinke rit (Utrecht, Den Haag, Zandvoort, Amstelveen, Utrecht) gemaakt. Zou goed voor 'm moeten zijn. Zo heel vaak wordt 'ie niet meer gebruikt.
Echter: enkele kilometers voor de eindstreep zien we, op de A2, dat de temperatuurmeter bijna tegen het rode gebied staat. Geen brandend waarschuwingslampje. Gelijk interieurverwarming op z'n hoogst gezet en afblazen maar. Meternaald beweegt even snel heen en weer. Bij aankomst in de parkeerkelder thuis staat de naald weer vertrouwd in het midden. Motor uit, kap open, ventilator draait nog enkele minuten door. Koelvloeistofniveau lijkt in orde, evenals de kleur.
Wie herkent dit? Defecte temperatuur sensor?
Groet, Dick (JPS)
Echter: enkele kilometers voor de eindstreep zien we, op de A2, dat de temperatuurmeter bijna tegen het rode gebied staat. Geen brandend waarschuwingslampje. Gelijk interieurverwarming op z'n hoogst gezet en afblazen maar. Meternaald beweegt even snel heen en weer. Bij aankomst in de parkeerkelder thuis staat de naald weer vertrouwd in het midden. Motor uit, kap open, ventilator draait nog enkele minuten door. Koelvloeistofniveau lijkt in orde, evenals de kleur.
Wie herkent dit? Defecte temperatuur sensor?
Groet, Dick (JPS)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Lex Stax (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-03-2015 16:52 #1416648
door Lex Stax (GAST)
Beantwoord door Lex Stax (GAST) in topic Hou je koelwaterniveau in de
Hou je koelwaterniveau in de gaten!!
Kan de sensor zijn. Sensortje vervangen is kleine moeite en niet duur.
Kan de sensor zijn. Sensortje vervangen is kleine moeite en niet duur.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-03-2015 17:07 #1416649
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Gaan we zeker doen Lex.
Gaan we zeker doen Lex. Bedankt voor je reactie.
Hopen maar dat het hiermee is opgelost. Volgens mij heeft Ton (de vz) iets dergelijks ook meegemaakt met z'n S90 en V90.
En anders: spanningstabilisator in tellerunit?
Hopen maar dat het hiermee is opgelost. Volgens mij heeft Ton (de vz) iets dergelijks ook meegemaakt met z'n S90 en V90.
En anders: spanningstabilisator in tellerunit?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-03-2015 17:23 #1416650
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Als
Als de naald snel heen en weer gaat dan zou ik aan een elektrische storing denken. De meters zijn niet gevoelig, voor een grote uitslag moet de temperatuur veel veranderen. Zo'n klomp aluminium met een flinke slok vloeistof kan dat natuurlijk nooit.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-03-2015 17:48 #1416651
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Elektrische storing? Naald
Elektrische storing? Naald ging inderdaad even snel heen en weer. Houd ik ook al een beetje rekening mee. Heb een en ander al kunnen lezen op dit forum.
Koelvloeistof blijft mooi op niveau. Bij losdraaien dop geen lucht die ontsnapt/ geen gesis. Ook geen bubbels opgemerkt.
Waterpomp 4 jaren terug vervangen. Idem riemen, dynamo etc.
We zullen het in de gaten houden. Het beest begint ouderdomsverschijnselen te krijgen.
Bedankt voor je reactie.
Koelvloeistof blijft mooi op niveau. Bij losdraaien dop geen lucht die ontsnapt/ geen gesis. Ook geen bubbels opgemerkt.
Waterpomp 4 jaren terug vervangen. Idem riemen, dynamo etc.
We zullen het in de gaten houden. Het beest begint ouderdomsverschijnselen te krijgen.
Bedankt voor je reactie.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-03-2015 19:34 #1416654
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic draadje kaal
Ik had eens een draadje kaal en dat schudde tegen het motorblok aan. Tegen het blok naald in het rood van het blok af naald netjes in het midden. Dat is dan met een oude 740. Maar zou bij jou ook zo iets kunnen zijn. Even in het draden schema kijken en onder de motorkap.
Succes Rob
Succes Rob
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-03-2015 21:50 #1416672
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic die temperatuurmeter is
die temperatuurmeter is sowieso zeer onbetrouwbaar heb ik gemerkt. Toen mijn LPG verdamper zich onwenselijk bemoeide met de watertemperatuuhuishouding (nivo, borrelen/koken, etc), kwam dat ding niet van z'n plek (eenmaal in het midden) terwijl er toch echt alarmbellen hadden moeten gaan rinkelen......
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-03-2015 00:31 #1416677
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Sensor stuk?
Oké.
Temperatuurmeter lijkt bij ons nog goed te werken (alhoewel: naald bewoog even snel van rechts naar midden en weer naar rechts, gezien met eigen ogen). Bij thuiskomst stond de fan nog enkele minuten door te draaien, nadat de motor was uitgezet. Was dit wel of niet echt nodig? Verkeerd signaal doorgegeven? Door sensor?
Koelvloeistoftankje is nu nog steeds op niveau.
We gaan er later in de week mee aan de slag.
Temperatuurmeter lijkt bij ons nog goed te werken (alhoewel: naald bewoog even snel van rechts naar midden en weer naar rechts, gezien met eigen ogen). Bij thuiskomst stond de fan nog enkele minuten door te draaien, nadat de motor was uitgezet. Was dit wel of niet echt nodig? Verkeerd signaal doorgegeven? Door sensor?
Koelvloeistoftankje is nu nog steeds op niveau.
We gaan er later in de week mee aan de slag.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-03-2015 08:42 #1416679
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dat heb....
Ik ook gehad Dick. Volgens mij de temperatuur sensor.
Zal het nog even navragen bij Sallabas morgen, en stuur je wel even pb.
Zal het nog even navragen bij Sallabas morgen, en stuur je wel even pb.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-03-2015 16:52 #1416691
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Bedankt Ton!
Bedankt voor je reactie Ton. Hoop dat het dit is. Zag ergens dat je ook al eens de sensor van je wagens vervangen hebt. Wat ging hieraan vooraf? Stond een beetje vreemd te kijken, toen me dit gebeurde. Ben ik gewoon niet van de wagen gewend. Ouwe reus begint kuren te krijgen? Na ja, mag eigenlijk ook weer wel, gelet op zń leeftijd. Groet, Dick
Moderators: Jerry Stam