lekke koppakking en hoog benzine verbruik volvo V90

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-12-2013 21:51 #1398755 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dat is niet zuinig
Ik rij met volle belading in de vakantie net niet 1 op 10. Gewoon op benzine en er zit geen gastank in.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-12-2013 10:46 #1398771 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Das
Das is niet helemaal een eerlijke vergelijking. Een lange rit bij hogere buitentemperatuur en contante snelheid in lockup (mechanische koppeling tussen blok en differentieel, geen verliezen) is zowat de gunstigste situatie. Airco aan en volle belading maken dat weer iets ongunstiger maar dat is nog steeds niet te vergelijken met bijv voornamelijk koude, korte stadsritjes in de winter. Denk dan dat 1 op 6 niet uitzonderlijk slecht is. Maar, je kunt je beter niet te druk maken over het brandstofverbruik in de kwestie van de defecte motor. Dat leidt alleen maar af van de hoofdzaak en is voer voor discussie waarmee je op een zijspoor belandt wat snelle en juiste oplossing van het geschil niet oplost. Ik zou denk ik het volgende stappenplan aan (proberen te) houden:1. Contact opnemen met rechtsbijstand/advocaat over te volgen stappen (kun je overslaan als je wilt)2. Second opinion vragen bij ander bedrijf. Wat is precies het defect en wat zou er bij reparatie gedaan moeten worden om weer een goed blok te krijgen(kun je overslaan als je wilt)3. Per aangetekende brief verkoper in gebreke stellen, er is sprake geweest van een verborgen gebrek. Eis kostenloze reparatie of ontbinding. Wacht hier niet te lang mee en refereer aan telefonisch contact waarin je al melding hebt gemaakt. Hoe korter de tijd tussen aanschaf en melding van het gebrek hoe makkelijker het is om dit onder verborgen gebrek te schuiven. Als je te lang wacht, kan de verkoper zeggen dat het garantie zou zijn, die jij hebt afgekocht. Wacht hier niet te lang mee.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-12-2013 14:37 #1398776 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dat lijkt mij te veel...
Een verbruik van 1 op 6 bij rustige rijstijl is teveel. Ik rij met mijn S90 3.0 Automaat meestal tussen de 1 op 9,5 en 1 op 10 en ik rij best stevig door. Onzuiniger dan 1 op 9 heb ik nog nooit gehaald. Dat is gewoon op benzine en ook vaak met climate conrol aan.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-12-2013 17:00 #1398836 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic stad
korte stukjes en 1 op 6 in de winter vind ik niet heel verwonderlijk. Mogelijk is de thermostaat defect waardoor de motor niet goed warm wordt. Dat verhoogt het verbruik wat.
Maar zoals gezegd: het koelvloeistofverbruik is je eerste zorg. Mogelijk kan je uitvinden wie de vorige eigenaar was om zo te checken hoe hij ingekocht is?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-12-2013 11:35 #1398869 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic reparatie
Goedemorgen Heren

Ik ontving vanmorgen het goede bericht van de Garage Van de Sluis uit Driebergen dat ze de auto kostenloos gaan repareren.
Ik ben blij dat er geen rechtzaak uit voort komt en in de toekomst klant van ze kan blijven

Gr Martin

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-12-2013 19:20 #1398891 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Da's niet zuinig
Het benzineverbruik van mijn V90 ('97, 180 pk-uitvoering) ligt tussen 1:9,5 en 1:11, factoren als rijstijl, stadsverkeer, weggebruik, beladen/onbeladen toestand spelen uiteraard een rol hoe (on-)zuinig het verbruik is.
Groet,
Frans (lid 555).

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-12-2013 21:09 #1398896 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic automaat?
erg zuinig hoor!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-01-2014 00:02 #1399593 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic koppakking
Heren,
aller beste wensen voor 2014
Ik heb de auto met een nieuwe koppakking weer opgehaald,
hij is zonder kosten gemaakt en hij rijd weer als vanouds.
Het enige is, dat ik na 200 km rijden een kwart liter koelvloeistof heb toegevoegd,           zou het lucht kunnen zijn doordat alle koelvloeistof eraf geweest is???
Mvg Martin

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-01-2014 11:24 #1399612 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic luchtbel
niet ondenkbaar dat het een luchtbel was. Hoe zijn de slangen na een paar uur stilstaan? Inknijpbaar?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-01-2014 11:47 #1399614 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik
Ik zat ook aan luchtbel te denken. Volgens mij niet te vermijden, weet ook niet of garages normaal de auto warmdraaien om later nog even bij te kunnen vullen. Zou eigenlijk hopen van wel....In ieder geval, als het een luchtbel is/was zou het bijvullen eenmalig moeten zijn. Blijf het even in de gaten houden zou ik zeggen, als er toch nog ergens een lekkage zit zou een oververhit blok niet uitgesloten zijn als er uiteindelijk teveel uit is gelekt. De temperatuurmeters van Volvo zijn niet zo nauwkeurig helaas, als die uitslaan is het ook echt wel warm.

Moderators: Jerry Stam