lekke koppakking en hoog benzine verbruik volvo V90
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-12-2013 19:41 #1398691
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Lekke koppakking
Ik heb met 2 auto's een lekke koppakking gehad, een 4 en een 6 cilinder. Beide auto's liepen voor geen meter meer. Heb je zelf al 's kritisch naar de lekkage gekeken en waar blijft de koelvloeistof in dit geval dan? Lekt het onder de auto of zo of verdwijnt het in de verbrandingsruimte? Je hebt het er over dat geen olieverbruik is geconstateerd dus ogenschijnlijk heb je er wel kilometers mee gemaakt. Het is maar een suggestie maar kan de lek niet ergens anders zitten?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-12-2013 21:20 #1398699
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic koppakking
De garage heeft de lek zelf gevonden achterkant blok bij schutbord
in het motorblok is geen water te bekennen alleen beetje mayonaise.
in het motorblok is geen water te bekennen alleen beetje mayonaise.
- Piet van der Plas
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-12-2013 21:48 #1398702
door Piet van der Plas
Beantwoord door Piet van der Plas in topic V90
Is het deze auto? <a href="
autovandaag.nl/occasions/detail/8593250/366866748/
">link
Dat is een mooie complete V90. Daar zou je nog vele jaren plezier aan kunnen hebben.
Maar er staat in de tekst nota bene: technisch al helemaal in orde gemaakt
Dan mag dit toch niet gebeuren. Zeker bij een Bovag garage.
Maar het hangt er helemaal van af hoeveel zin je hebt om je gelijk te halen.
Als je minder betaald hebt dan de geadverteerde prijs en daar 1000 euro bij optelt dan is het nog geen onredelijke prijs voor een mooie V90. Belangrijk dan is dat je afspreekt garantie te hebben op de reparatie.
Piet
Dat is een mooie complete V90. Daar zou je nog vele jaren plezier aan kunnen hebben.
Maar er staat in de tekst nota bene: technisch al helemaal in orde gemaakt
Dan mag dit toch niet gebeuren. Zeker bij een Bovag garage.
Maar het hangt er helemaal van af hoeveel zin je hebt om je gelijk te halen.
Als je minder betaald hebt dan de geadverteerde prijs en daar 1000 euro bij optelt dan is het nog geen onredelijke prijs voor een mooie V90. Belangrijk dan is dat je afspreekt garantie te hebben op de reparatie.
Piet
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-12-2013 22:06 #1398704
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Welke
Welke optie je moet kiezen hangt af van je eigen vertrouwen in deze garage, de (vakkundigheid waarmee de) reparatie (wordt uitgevoerd), de garantie die je over de reparatie kunt krijgen, de auto zelf en wellicht ook financieel. En wat er af te spreken valt met de garage.Ontbinden en je bent er helemaal van af. Kun je opnieuw gaan zoeken naar een andere auto en misschien duurt het even voordat je die vindt. Mijn indruk is dat doorgaans de verkopende partij liever niet ontbindt maar repareert omdat dat voor die partij goedkoper is en ze dan ook van het beschadigde maar gerepareerde "ding" af zijn. Als ze ontbinden moeten ze in voor eigen risico kosten maken en daarna maar hopen dat ze het alsnog kwijtraken. Maar 6 liter kwijt lijkt me een flinke lekkage. kan dat met een lekke koppakking, of heb je dan misschien een scheur in het onderblok? Ik zou eerst goed uitzoeken wat nu precies de schade is, hoe die gerepareerd moet worden (en of de garage dat kan). Misschien een second opinion aanvragen? Deze blokken zijn niet zo foolproef dat iedere monteur blind en met 2 vingers in zn neus foutloos dit soort reparaties kan doen. Ze kunnen je de deur uitwerken met een reparatie maar je wilt op langere termijn natuurlijk ook goed zitten.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-12-2013 22:07 #1398705
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic 350
Zo! die heeft jou even bij je taas. een koppakking maken kost hooguit een honderje of acht voor hem. (hij rekent 1400 dus marge maal 2 is bij hem 700) en daar laat hij je 1000 voor betalen.
Ik zou zeggen je kunt 500 krijgen en ander roepen we de Bovag er bij of nog beter een advocaat.
Poot stijf houden en netjes blijven
Ik zou zeggen je kunt 500 krijgen en ander roepen we de Bovag er bij of nog beter een advocaat.
Poot stijf houden en netjes blijven
- Mark van Loo (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-12-2013 22:29 #1398706
door Mark van Loo (GAST)
Beantwoord door Mark van Loo (GAST) in topic Die auto stond volgens mij
Die auto stond volgens mij al een heel tijd te koop. Eerst voor 2950, toen bij een ander bedrijf 6-nogwat en nu dus weer 2950.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-12-2013 07:21 #1398709
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Slang
Ik weet niet hoe het bij de 6 cilinders zit, maar bij de 4 cilinders heb je aan de achterzijde een slang zitten die nog wel eens wil scheuren (er zijn hier een aantal leden met ervaring volgens mij)
Zou het niet zoiets kunnen zijn, of dat er een slangenklem niet goed zit?
Ik zou 'm persoonlijk op een brug zetten en stationair laten draaien, en dan zoeken of je ergens kvs vandaan ziet komen......
Dat kleine beetje mayo in combi met het wat langer te koop staan is niet raar, dat zou ook condens kunnen zijn.
Of door middel van een druk test kijken of de koppakking lek is.
Sterkte ermee
Groeten Wouter
Zou het niet zoiets kunnen zijn, of dat er een slangenklem niet goed zit?
Ik zou 'm persoonlijk op een brug zetten en stationair laten draaien, en dan zoeken of je ergens kvs vandaan ziet komen......
Dat kleine beetje mayo in combi met het wat langer te koop staan is niet raar, dat zou ook condens kunnen zijn.
Of door middel van een druk test kijken of de koppakking lek is.
Sterkte ermee
Groeten Wouter
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-12-2013 11:06 #1398717
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic link
Piet het gaat erom dat ik een aankoop heb gedaan voor dat bedrag en verwacht dat ik een goede auto heb en niet met een verborgen gebrek en voor 1000 euro meer had ik een andere gekocht met minder kilometers en met garantie.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-12-2013 17:54 #1398740
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Is het wel de koppakking?
Is het wel de koppakking? zoveel km gereden en 6 liter moeten toevoegen... Zijn niet 1 van de slangen gescheurd die naar de kachelradiateur gaan?
Als ik het zo lees is 6 liter voor een lekke koppakking voor zo'n rit wel erg veel..
Kun je zelf niet ontdekken waar het water vandaan komt? Bij een lekke koppakking staat er vrijwel altijd druk in het systeem. Kun je merken aan het expansievat en water niveau in het vat.
Of ga es langs een Volvo garage en vraag om een inspectie of zij het euvel willen opzoeken..
Robert
Als ik het zo lees is 6 liter voor een lekke koppakking voor zo'n rit wel erg veel..
Kun je zelf niet ontdekken waar het water vandaan komt? Bij een lekke koppakking staat er vrijwel altijd druk in het systeem. Kun je merken aan het expansievat en water niveau in het vat.
Of ga es langs een Volvo garage en vraag om een inspectie of zij het euvel willen opzoeken..
Robert
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-12-2013 21:23 #1398754
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic benzine verbruik
Nu ik dit probleem met de auto heb, kan het ook zo zijn dat het benzineverbruik toeneemt hij verbruikt namelijk 1op 6. wat ik lees op het forum is de auto toch zuininge en op dit moment rij ik erg rustig door de situatie.
Moderators: Jerry Stam