Snelheidsmeter stopt (telkens).
- Adrian Maarleveld
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ed P
- V700 register
- Nieuw lid
-
Misschien wel een optie om eens rustig alle soldeerverbindingen goed te solderen. Helaas ontbreekt op het ogenblik de tijd me daarvoor. Als ik een tweede meter(set) zou hebben zou ik dat zeker doen (en voor die tweede set wordt waarschijnlijk in voorzien).
- V700 register
- Nieuw lid
-
Alleen die elco die "aan het pruttelen" was. Leek me ook niet echt nodig. Vandaag deede de meter het eerst niet en toen plotseling weer wel! Misschien ergens toch een slechte soldeerverbinding ergens op dat printplaatje......
- V700 register
- Nieuw lid
-
Zou je het nog een keer kunnen uitleggen mbt de stand van de naald?gjverhage schreef : De condensator 10uF is geplaatst en de snelheidsmeter en kilometerteller werken weer (of nog) straks weer naar de werkplekken rijden en dan maar zien of het zo blijft; ik neem aan van wel.
Tricky is om de wijzer van de snelheidsmeter weer op de juiste manier te plaatsen. Gisteren heerlijk legaal 147km/h gereden, althans, volgens de meter, de werkelijke snelheid was 130km/h.
Bij deze meter is het zo dat als je de wijzer volledig naar het eind draait, de wijzer loodrecht naar beneden moet wijzen. Hij staat dan in rust iets meer dan de schaalverdeling aan zou geven onder de -10km/h (mmmm, foto had handiger geweest).
Adrian, enorm bedankt voor jouw bereidheid om de elco's in A'dam op te willen gaan sporen!! ! Echt heel aardig!
Bas bedankt voor het aangeven dat een lekke condensator ook echt een lekke condensator is! (hoewel ooit MTS-elektro gedaan, maar ik ben er al weer 32 jaar uit...)
Peter Vrakking , Lidnr 480, 940GL Estate 1991
- Adrian Maarleveld
- Nieuw lid
-
Heb je het verhaal van Jan gelezen? Jan is expert tellers.
www.volvo700vereniging.nl/node/51168
De nulstand van de naald bepaal je door voor demontage de naaldover de nul-pal te wippen. De veer drukt de naald dan terug in de echte ruststand. Montage in dezelfde stand of met correctie van de afwijking.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Nou, nu werkt de snelheidsmeter en dus ook de kilometerteller NOG korter. Op een rit van in totaal 76,4 km staat er nu 5,2 kilometer op de teller en die grote hoeveelheid is vooral toe te schrijven aan 5x starten en de laatste rit deden de meters het het langst.
Vanmorgen de elco's, op één na want die was al nieuw en had ik niet meer, weer opnieuw (ja, nieuwe voor die er al een week in zaten) geplaatst en ook de laatste nieuwe, die ik niog niet had, erbij geplaatst. Dus alle nieuwe elco's en dan toch een kortere werktijd van de meters.
Zit het probleem dan toch ergens anders?
- Adrian Maarleveld
- Nieuw lid
-
Bij de diesel ga ik de volgende keer, maar dat zal wel in hetvoorjaar zijn, de stekker van de sensor met draad naar stekker in de achterbak vervangen. Bovendien ga ik dan een extra aardeverbinding maken aan het klokkenhuis.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Omdat elco's ontzettend goedkoop zijn had ik er genoeg in huis om wat vaker te wisselen. Steeds geen resultaat. Wel steevast in het begin werken de meters en dat maakt het zo raar.
Nu maar een andere tellerbak proberen.
- Jurriaan Nijkerk
- Nieuw lid
-
Het gaat om de elco's die hierboven werden genoemd. Op de print aangeduid met C6, C7 C12 en C16.
C 15 is een zogenaamde bipolaire condensator.
Je kunt ze betellen bij Van Schoor Elektronica te Deventer. Betrouwbaar adres, heeft alles in huis omdat hij ook levert aan de MTS voor studentenprojecten en aan reparatiebedrijven in en rond Deventer. En natuurlijk aan hobbyisten. Hij heeft van mij een fotootje van de print, vertel maar dat het voor je Volvo is.
Kosten: De hele set twee keer, inclusief porto rond de 8 Euro.
www.vanschoorelektronica.nl/