Band linksvoor slijt scheef

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-03-2012 22:51 #1353482 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic vraag
Vraag me niet hoe je het moet doen maar het kan wel, de Rally auto's in de VOCH hebben ook een aangepast camber.
Tom.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Timen Smit
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-03-2012 22:53 #1353483 door Timen Smit
Beantwoord door Timen Smit in topic sporing

gerryberrie schreef : Als hij links scheef staat ga je automatisch corrigeren tijdens het rijden, door wat naar rechts te sturen...hoeft opzich niet eens perse, dat je gaat corrigeren, maar als eentje scheef staat zorgt dat er automatisch voor dat de andere kant ook frictie krijgt op een manier zoals het niet behoort.

Sporing geldt automatisch  voor links en rechts. Een wiel kan wat dat betreft niet scheef staan.
Natuurlijk kan er wel teveel toespoor zijn of er kan zelfs uitspoor zijn maar de sporing was meen ik goed afgesteld.

• Chris Boessenkool
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-03-2012 23:00 #1353486 door Chris Boessenkool
Beantwoord door Chris Boessenkool in topic uitlijning
Om duidelijkheid te krijgen is er eigenlijk maar 1 optie en dat is aan de uitlijnapparatuur, dan weet ik meteen of het goed zit of niet. Sporing is volgens mij gewoon goed, auto trekt niet en gaat goed rechtuit, dat hebben we (Timen en ik) inderdaad vorige maand nagemeten.
Van de maand moet toch nog het stuurhuis en de SBpomp vervangen worden, denk dat ik met het uitlijnen dan even wacht tot na deze actie. Hopen dat het niet te hard slijt in die tijd, zal het even goed in de gaten houden.
Toch vind ik het raar als het camber verkeerd zou staan, dat was namelijk goed voordat de draagarmen vervangen zijn. De kans lijkt me klein dat een nieuw geleverde draagarm "verkeerd" zou zijn.
Wat ik me nog bedacht, een fusee kan toch maar op 1 manier gemonteerd zijn? Die kan toch niet "per ongeluk" een halve slag gedraaid gemonteerd worden en dat daarom het wiel teveel naar binnen staat?
Eigenlijk wel leuk, zulke puzzeltjes...
groeten, Chris

• Timen Smit
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-03-2012 23:03 #1353487 door Timen Smit
Beantwoord door Timen Smit in topic Wielvlucht
Je zou naar een uitlijnbedrijf moeten gaan om de wielvlucht te laten vaststellen. Ik ken geen bedrijf dat de wielvlucht wil corrigeren maar als er teveel afwijking is dan kun je zelf aan de hand van de foute hoek de stand wel corrigeren.( een kleine berekening van de verplaatsing moet wel lukken) Het zelfde geldt voor de waarden van de askanteling.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-03-2012 23:55 #1353495 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic LEGO

Chris B schreef : Van de maand moet toch nog het stuurhuis en de SBpomp

Zijn er nog onderdelen die je niet vervangen hebt, of ben je van plan om hem helemaal nieuw te maken?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-03-2012 09:19 #1353513 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic mmm
één en ander vervangen en uitgelijnd vorige maand
dan zal die sleet wel van daar voor dateren...

• Chris Boessenkool
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-03-2012 12:28 #1353518 door Chris Boessenkool
Beantwoord door Chris Boessenkool in topic Good as new
@Pietje precies, jouw nickname is ook een eigenschap van mij. Het is goed of het is niet goed en als het niet goed is, dan moet het goed worden...
Geloof dat de koets nog wel origineel is ;-) Ach, ze noemen dat een hobby geloof ik.
@K2, banden waren recht afgesleten toen de draagarmen vernieuwd zijn. Bewust op gelet om snel te kunnen zien of de boel nog wel recht is.
Komende maandag heb ik een afspraak bij Bosscha om te onderzoeken wat er aan de hand is.
grtz Chris

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-03-2012 12:33 #1353535 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Terminologie

wp001 schreef :

Michael Oud schreef : Sporing kun je aan twee kanten afstellen, er kan dus aan twee kanten iets fout zijn. En ook aan maar 1 kant.

Klopt deze redenatie wel?

Moet ik een retorische vraag met een retorische vraag beantwoorden? Maargoed, misschien moet sporing wielvlucht heten, maar je kunt in elk geval aan twee kanten de stand van het wiel afstellen. Maar volgens mij stel je bij "onze" auto's toch echt de sporing af.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-03-2012 12:34 #1353537 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Sporing
Sporing wordt toch bepaald door de totale lengte van de stang in het stuurhuis en de stangetjes die daar aan zitten richting de veerpoot ? Je kunt aan beiden kant (links en rechts) die lengte aanpassen, maar dit heeft altijd effect op de totale lengte (ongacht welke kant je nu aanpast).Bij sporing kan eigenlijk niet iets "aan één kant" fout zijn, want de totale lengte van die stang is niet goed. Zeg jij maar aan welke kant hij te kort/te lang is. Je kunt hier hooguit iets over zeggen aan de hand van de stand van het stuur. Als de wagen naar links trekt als je het stuur recht heb staan is hij aan de linkerkant te kort. Je kunt ook de rechterkant langer maken maar dan moet je het stuur wat meer naar rechts (dan de middenstand) draaien om recht uit te gaan.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-03-2012 12:37 #1353538 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ja
Ja. Dus kan één kant "goed" staan, en de andere kant fout. Het geheel is dan natuurlijk ook fout, maar je hoeft maar aan één kant te corrigeren.

Moderators: Jerry Stam