Nivomats voor mijn 945
- V700 register
- Nieuw lid
-
Correct. OP en neer. Dit gaat soepel en eenvoudig of hoort dit uiterst stug te gaan?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Vanochtend zijn daar nieuwe nivomats, evenals een nieuwe temperatuurgever/sensor, onder onze 945 (Sandstonekleurig, 2.3 lpt, okt. '98, 168.500 km.) geplaatst. Kostte totaal € 795,-. Uurtje werk.
Wat een verschil in rijgedrag! Hij gaat weer als een speer, ligt op de weg als een Golfje. Nooit verwacht van zo'n zeecontainer. De achterkant beweegt veel minder en slaat minder door op richels. Heerlijk rustig. Met die huidige westenwind/storm in de rug ging 'ie terug naar huis als 'de brandweer'.
In de kern is de 945 een door en door solide auto, die met nieuwe onderdelen ook weer als nieuw rijdt.
Kost dus wat, maar je hebt ook wel wat.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ergens op dit forum ben ik de volgende suggestie tegengekomen om nivomats te testen
*Meet de hoogte van een auto ZONDER belading direct na een ritje van een kilometer of 5 (of zoiets) =H1
ijkpunt kan wezen: trekhaak, hoogste punt in boog achterwielspatbord,
*belast de auto met een flinke belading (bv 150 kg tegels)
meet de hoogte weer op het ijkpunt =H2
*maak weer je testritje, direct na afloop de hoogte voor de derde keer meten =H3
Door de belading zal de auto inzakken, dus H2 is kleiner dan H1
tijdens de belaste rit zullen de nivomats door hun corrigerende werking de auto weer "oppompen" dus H3 is groter dan H2
(voor de deskundigen: wordt de auto nu weer opgepomt tot het oorspronkelijke nivo, dus H3=H1?? het lijkt me wel, maar dat durf ik niet met zekerheid hier neer te zetten)
Jaap
- V700 register
- Nieuw lid
-
Die van ons waren zeiknat, zo bleek laatst tijdens de (onderhouds)beurt. Ook zag je de wagen wat gaan doorzakken. Dat kun je echt zien.
Met die nieuwe eronder, kun je duidelijk stellen dat de wagen aan de achterkant de laatste tijd wel erg bewegelijk was. Nu ligt 'ie echt als een blok op de weg.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Zo test je de inderdaad de niveau-regelende werking van de nivomats, maar over de schokdempende werking zegt het niets. Het schijnt dat de dempende werking van de nivomats vaak eerder weg is dan de niveauregelende (zoals ook in de TS).Jaap_Zijpe schreef : Ergens op dit forum ben ik de volgende suggestie tegengekomen om nivomats te testen
...
tijdens de belaste rit zullen de nivomats door hun corrigerende werking de auto weer "oppompen" dus H3 is groter dan H2
(voor de deskundigen: wordt de auto nu weer opgepomt tot het oorspronkelijke nivo, dus H3=H1?? het lijkt me wel, maar dat durf ik niet met zekerheid hier neer te zetten)
Wanneer de auto niet is overbeladen is H3 inderdaad (zo goed als) gelijk aan H1.
Achter <a href="/node/500" target="_blank">dit linkje</a> een technisch artikel dat de werking van de nivomats beschrijft.
- V700 register
- Nieuw lid
-
TS kan ik even niet plaatsen!
Jaap
- V700 register
- Nieuw lid
-
Topic starter!!!Jaap_Zijpe schreef : Hoi Pieter,
TS kan ik even niet plaatsen!
Jaap
- V700 register
- Nieuw lid
-
- André Struis
- Nieuw lid
-