LSD olie
- André Struis
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
28-10-2011 18:50 #1334854
door André Struis
Beantwoord door André Struis in topic NL auto
Voor de Nederlandsche markt achte Volvo het blijkbaar niet nodig er een "plaatje" bij te hangen...........
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
28-10-2011 20:01 #1334865
door V700 register
Ik heb nog een scan van een artikel uit een intern Volvo magazine waar de overstap van LSD naar ALD staat beschreven, het hoe en waarom. Artikel is van ergens 1991.
De beschrijving van Bas klinkt precies als ALD.
Beantwoord door V700 register in topic .
Een plaatje is ook niet nodig als er geen LSD in zit. Bij mijn weten is de 940 alleen (in bepaalde gevallen) geleverd met het ALD, het automatische sperfiff dat tot 40 km/h werkt, gemaakt door Eaton en ook wel 'G80' genoemd. Ook te vinden (in grotere uitvoering) in veel jeeps van die tijd.En dat ding heeft geen speciale olie nodig.struis schreef : Voor de Nederlandsche markt achte Volvo het blijkbaar niet nodig er een "plaatje" bij te hangen...........
Ik heb nog een scan van een artikel uit een intern Volvo magazine waar de overstap van LSD naar ALD staat beschreven, het hoe en waarom. Artikel is van ergens 1991.
De beschrijving van Bas klinkt precies als ALD.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
28-10-2011 20:33 #1334867
door V700 register
Zou dan LSD moeten zijn, dacht ik.Nevermind, hij werkt.....
Beantwoord door V700 register in topic Kan,.
Kan zomaar, Volvo schreef het in het printje uit hun systeem, als limited slip differential.JW schreef : De beschrijving van Bas klinkt precies als ALD.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
28-10-2011 20:44 #1334873
door V700 register
ja, heel handig om te hebben. Zou er graag een in de auto hebben voor het winter gebruik. Met genoeg gas komt stuurt ie wel, al dan niet op de officiele manier
Beantwoord door V700 register in topic ja
Baseman schreef :
Kan zomaar, Volvo schreef het in het printje uit hun systeem, als limited slip differential.JW schreef : De beschrijving van Bas klinkt precies als ALD.
ja, heel handig om te hebben. Zou er graag een in de auto hebben voor het winter gebruik. Met genoeg gas komt stuurt ie wel, al dan niet op de officiele manier
Moderators: Jerry Stam