LSD olie
- V700 register
- Nieuw lid
-
Dat recht staan komt goed, ik zet hem in de schuur boven een smeerput zodat ik alles wat beter kan bekijken.
Schoonmaken met remreiniger? Daarvan blijft toch altijd wel iets hangen, zo'n sterke ontvetten bij je olie lijkt me wel wat aan de eigenschappen te veranderen toch?
Op die castrol site staan een hoop SAE nummers, bij diegene die jij (philip) "aanwees" staat dat het voor een LSD is, maar zijn er dan ook weer verschillende nummers voor verschillende LSD's, of maakt dat dan weer niet zo veel uit?
De werking van een sperdiff begrijp ik, zeker een goede tip om even te checken of de olie ook nog bij te vullen is na het aftappen!
Waarom dat ding er ooit op gezet is vraag ik me wel af, de auto komt uit Zwitserland, misschien iets te maken met sneeuw. Niet vanwege de sportieve potentie lijkt me.
Dat geluid, blokkeert een LSD ook? Ik dacht ergens gelezen te hebben dat dat bij een ander diff van volvo wel zo was maar bij deze niet of iets dergelijks..
Alhoewel, nu ik niet <a href="/node/8863">dit</a> draadje lees, lijkt het wel op wat ik merk, alleen dan veel minder agressief..
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Als het goed is, staat wel in het boekje welke viscositeit de olie moet hebben. Waarschijnljik beperkt dat de keuzes weer wat. Anders proberen elders de juiste viscositeit te vinden.De juiste viscositeit is wel belangrijk.Kees de Jong schreef : Op die castrol site staan een hoop SAE nummers, bij diegene die jij (philip) "aanwees" staat dat het voor een LSD is, maar zijn er dan ook weer verschillende nummers voor verschillende LSD's, of maakt dat dan weer niet zo veel uit?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Olqualitat: API_GL_5 (MIL-L-2105 Bod. C)Viskositat: SAE 90 od. 80W/90Fullmenge: 1,6 Liter
Maar verder niets over een LSD. Die viscositeit hoeft niet hetzelfde te zijn voor zo'n LSD lijkt me? In m'n Haynes kan ik ook niets vinden en in Vida kan ik het hele diff niet vinden..
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Maargoed, als de standaard olie SAE90 is en daar toevoegingen bij worden gebruikt voor een LSD lijkt het me logisch dat ik olie voor een LSD kan kopen van SAE90..?
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
De wielen worden aangedreven of er een starre as in zit en dat er bij een zeer lage snelheid 2 wielen star aandrijven.
Want ik denk dat niet de wielen worden geblokkeerd.
John
- V700 register
- Nieuw lid
-
De G80 is vaker gemonteerd, deze werkt tot 40km'h en is ''aan/uit''.
De LSD (in dit topic) is veel zeldzamer en heeft een bepaalde voorspanning (tussen de 50-150Nm) en werkt altijd.
Een G80 is ideaal om je karretje met hout het bos uit te slepen, de LSD doet dit ook maar is duidelijk anders om mee te rijden. De G80 merk je niet tot er één wiel grip verliest, de LSD Merk je veel sneller in een bocht bijv.
En het is inderdaad een beetje verwarrend, verschillende namen enzo. Ik geloof ook dat ik de verkeerde termen gebruik, Volvo noemt het een ALD? naja..
Gr,
Philip
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ontvangen.Kees de Jong schreef : Bedankt voor de tip, ik zal hem even een PB sturen.
Ik heb volgends opgave van Volvo Ned. inderdaad een LSD, maar geen kaartje aan de achteras.Ik heb zelf de olie nooit vervangen, wel gepeild.,Mijn diff heeft geen aftapplug.
Ik had in een parkeergarage een keer een gelocked diff en dat is knap lastig, kan ik je zeggen.De vloer was nat van regen buiten en ik wilde wegrijden.Hoor een kloink onder de auto en wil vervolgens rechtsaf de parkeergarage uitrijden, de helling af.Vervelend genoeg, heeft mijn achterschoeisel blijkbaar genoeg grip om de hele auto rechtuit te blijven duwen.dus, bochtenwerk was er nauwelijks bij.
Hij un-locked gelukkig ook, dus later ging het wel goed.Als je een diff-lock in de sneeuw hebt, heb je volgens mij wel een probleem, als je de hoek om wil.