Uitlaat defect! Vervangen voor RVS ?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Toevallig namelijk zojuist voor het eerst gestart met een 2,5 inch ferrita uit de groupbuy die ik heb kunnen overnemen. Hij lekt alleen nog een beetje op de aansluiting in de bocht over de achteras en bij de einddemper, maar dat laatst is logisch omdat die er weer onderuit gaat (en dus niet vast zit met de klem). Voor de rest, prima! En het geluid is ook niet overdreven, naar mijn mening zelfs een beetje te tam. Maar ik heb er nog niet mee gereden, misschien dat de beleving dan anders is. Helaas kan ik dat oordeel pas over een paar maanden geven...
Het is overigens een complete 2,5 vanaf de turbo tot achteren met 2 dempers op een B230ET.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Smaken mogen verschillen echt!
Maar ik vind het geluid echt super van ferrita......
Bij mij is ie nog erger sinds de tegendruk nog minder is met grote turbo icm dikke downpipe en wilde nokkenas
- V700 register
- Nieuw lid
-
WHAHAHA. Ik zal nooit meer iets zeggen over Ferrita. helemaal top! Anyway dat is overigens APK afkeur maar dat terzijde. En de initiele plaatser zocht naar iets met weinig geluid, wat ferrita net ff niet heeft. Maakt niet uit. Ieder zijn ding.v0lv0freak schreef : Nou dan nu maar een positief verhaal ...Hij lekt alleen nog een beetje op de aansluiting in de bocht over de achteras en bij de einddemper.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Jeroen schreef :
WHAHAHA. Ik zal nooit meer iets zeggen over Ferrita. helemaal top! Anyway dat is overigens APK afkeur maar dat terzijde.v0lv0freak schreef : Nou dan nu maar een positief verhaal ...Hij lekt alleen nog een beetje op de aansluiting in de bocht over de achteras en bij de einddemper.
Hee, ben dan wel zo eerlijk de rest ook te quoten! De einddemper zat namelijk nog niet vast, er zat niet eens een klem op die aansluiting. Logisch dus dat hij lekte in de aansluiting... Auto moet namelijk nog gespoten en ik heb geen zin dat ze knoeien op mijn sierstuk :)En het geluid is op het moment MINDER als origineel (maar ik had wel al een lekke einddemper ). Nee zonder dollen, het geluid is reuze beschaafd. Maar ik moet hem dus wel nog warm rijden..
Maar positief punt voor jou Jeroen, op 1 aansluiting lekt hij dus wel met klem origineel.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik heb diverse bedrijven gebeld en gemailt maar ik hoor telkens dat de Simons uitlaat set voor een Volvo 740 uit 1985 (8v zonder kat) alleen verkrijgbaar is in gealumiseerd staal. Niet in RVS dus.
Helaas. Denk dat ik dan toch maar die Simons set in ALU moet gaan aangezien de verhalen over de Ferrita wel duidelijk zijn (lawaai bende).
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik rijd elke dag 100km woon/werkverkeer en dan vind ik het heerlijk ff radio te luisteren en dat moet zonder uitlaat lawaai.
Ik hoop nog wat ervaringen te lezen van forumleden die een Simons uitlaat set onder hun auto hebben en hoe dit qua geluid en duurzaamheid is. Ik wil deze week de set gaan bestellen aangezien de huidige achterdemper er inmiddels onderweg gedonderd is...
- V700 register
- Nieuw lid
-
Om het verhaal kort te houden, ik vond het NIET prettig, vooral op cruise-snelheden. Een continue monotome brom waar ik(en de rest van het gezin) niet aan konden wennen. Het is dat ik de auto verkocht heb anders was er in de plaats van de vervangingsbuis(voor de kat.) een extra demper gekomen.
Groetjes Harnt
- Gerben Mol
- Platinum lid
-
Op Cruise snelheden meer dan stil genoeg (Harnt heeft met mij mee gereden en vond mijn Simmons ook stiller dan zijn eigen...terwijl het allebei exact dezelfde set waren en zonder KAT)
Op cruise en gewoon normale rij-snelheden is het geluid meer dan acceptabel.
Op stationair vind ik hem Net te luid, al kan het er nogwel mee door, maar in de lage toeren en in de lage snelheden is ie echt Veeels te luid, dan hoor je hem hard brommen.
Hij blijft er gewoon wel onder zitten totdat ie weggerot is, maar daarna komt er gewoon weer een originele set onder.
Groeten,Gerben
- V700 register
- Nieuw lid
-
Reactie verwijderd. Er is per PB contact opgenomen met de indiener.
[end]