afgewerkte olie is zwaar kankerverwekkend !!!!!!
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-10-2011 12:25 #1332940
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Plus
Verder voordeel van de handschoenen: ik hoef tegenwoordig niet meer eindeloos met garagezeep aan de gang om dan vervolgens de nagels nog toonbaar te maken.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-10-2011 14:12 #1332954
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dàt
is tenminste een goede reden om handschoentjes te dragen, Tom. Dat geborstel over wondjes en stroopnagels is niet echt lekker.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-10-2011 17:24 #1332962
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik ga mee met Jeroen...
De procedures voor bepaling of iets giftig/schadelijk is, is (grofweg) alsvolgt: Men experimenteert net zo lang op bijvoorbeeld muizen dat er een effect wordt waargenomen. Als dit effect schadelijk is, legt men de blootstellingsgrens ongeveer een factor 1000(!) lager..... Dit betekent teruggerekend ongeveer dat je slechts 1 biertje per jaar zou mogen drinken... Zodra je een glas bier drinkt, meet je direct effect! Ik heb dit niet van mijzelf maar een kennis die zich bezigde met z.g. MAC waardes (maximum allowable concetrations, maximum toegestane concentratie).
Cheers,
Robert
Ook zo (zelf bij betrokken geweest) is de blootstelling aan radiogolven. Men heeft nog steeds niet bewezen dat het schadelijke gevolgen kan hebben. Toch is men voorzichtig en drukt men giga grote veiligheidsmarges (honderden malen) op voor een meetbaar effect...
Cheers,
Robert
Ook zo (zelf bij betrokken geweest) is de blootstelling aan radiogolven. Men heeft nog steeds niet bewezen dat het schadelijke gevolgen kan hebben. Toch is men voorzichtig en drukt men giga grote veiligheidsmarges (honderden malen) op voor een meetbaar effect...
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-10-2011 17:35 #1332964
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic als het bewezen is.
Zodra het dus bewezen is dan ga je er wat aan doen.
Dan hoop ik niet dat je tegen de tijd dat het bewezen is kanker blijkt te hebben want dan kan je er echt gewoon mee doorgaan en zelfs een olie bad nemen iedere week.
John
Dan hoop ik niet dat je tegen de tijd dat het bewezen is kanker blijkt te hebben want dan kan je er echt gewoon mee doorgaan en zelfs een olie bad nemen iedere week.
John
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-10-2011 18:20 #1332975
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hej John,
een oliebad lijkt mij vreselijk ongezond. Idd, olieën bevatten giftige stoffen, en helemaal is de concentratie van giftige stoffen hoger in gebruikte motorolie. Ik ben er zelf ook voorzichtig mee en zit er niet met mijn handen in te roeren. Aan ruiken kun je beter elke dag ook niet doen. Beter voorkomen dan genezen! Als dat soms nog gaat...
PS: ik rook wel (sigaren) en daar kies ik dus voor. Ik kies er ook voor om niet te inhaleren. Slecht is niet goed, maar dan denk ik iets minder slecht dan slecht is beter?
Cheers,
Robert
PS: ik rook wel (sigaren) en daar kies ik dus voor. Ik kies er ook voor om niet te inhaleren. Slecht is niet goed, maar dan denk ik iets minder slecht dan slecht is beter?
Cheers,
Robert
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-10-2011 18:59 #1332979
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Nou ja, in alle eerlijkheid,
Nou ja, in alle eerlijkheid, nee minder slecht is het niet. Roken over de longen verhoogd de kans op longkanker, als je niet inhaleert loop je meer kans op keel- en mondkanker. Sorry, kan het niet positiever maken ben ik bang.
Moderators: Jerry Stam