afgewerkte olie is zwaar kankerverwekkend !!!!!!
- V700 register
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Gerben Mol
- Platinum lid
-
Ik heb onder het accu zuur gezeten, onder de benzine en diesel en ook onder alle soorten van (afgewerkte) olie.
Doet vooral pijn in je ogen, ja, datwel, maar ik leef nog steeds en alles doet het nog zonder vreemde bijewerkingen.
Heb ook wel oude motorolie in wonden gehad, ja,dat voel je wel...maar verder geen gevolgen of last.
Groeten,
Gerben
- André Struis
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
In hun T-shirtje natuurlijk..
Niet ouwehoeren, stelletje homo's. Maakt geen reet uit.
Zo wed mij verteld.. Rond 1900 waren kolendampen ook normaal..
Vind wie ?
Kerncentraletje ? Ach joh ! Net zoveel nieuws als Tjernobyl..
Alleen, zie je nooit mensen met educatie en goed positie bij zulke activiteiten..
Al doende.. Rolf
- V700 register
- Nieuw lid
-
JW schreef : De laatste paar jaar sleutel ik zo veel mogelijk met handschoenen. Na een zomer veel sleutelen en het bijbehorende 300x handenwassen (meerdere keren per dag) zat er zowat geen vel meer op mn handen. Met handschoenen is ideaal, stuk fijner en na het weekend/sleutelen zijn de handen nog goed schoon zonder schrobben.
Ik gebruik meestal handschoenen van Maxiflex. Echt 100% oliedicht zijn ze niet dus met verversen zorg ik dat er niets op mn handen komt. Dat soort zie je ook in modelmakerijen, garages etc. Als tip gekregen van een vriend die heftrucks en andere spullen repareert.
Motorolie, lasdampen (verzinkt/geverfd/remmenreiniger), remolie, hydrauliekolie, brandstof, allemaal vervelende goedjes.
Ken je ook een online adresje waar je die maxiflex handschoenen per stuk kunt kopen?
- André Struis
- Nieuw lid
-
Linker of rechter handschoenen?
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Maar die zijn ook niet helemaal vloeistofdicht hoor.. De vloeistofdichte heb je weinig gevoel bij het sleutelen.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Uit wetenschappelijk onderzoek is echter gebleken dat die beredenatie slechts 1 doel dient; de eigen gemoedstoestand sussen. Feit blijft echter dat roken de kans op kanker verhoogd.
Dus als uit onderzoek gebleken is dat olie die de huid binnendringt ook de kans op kanker verhoogd, dan zou het naar mijn mening verstandiger zijn om te zoeken naar handschoenen (zeker) als je veel sleuteld, dan te zeggen, ja maar mijn opa werd ook 104 en heeft z`n hele leven gerookt.