afgewerkte olie is zwaar kankerverwekkend !!!!!!
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-10-2011 19:39 #1089380
door V700 register
afgewerkte olie is zwaar kankerverwekkend !!!!!! is gemaakt door V700 register
Hoi Volvofielen,
Ik las net in het nieuwe volvo klassieker magazine in een prachtig stuk over welke olie in welke motoren dat afgewerkte olie zwaar kanker verwekkend is.
Dus bij olie verversen plastic handschoenen dragen.
En ook bij het sleutelen bedenk ik nu.
John
Ik las net in het nieuwe volvo klassieker magazine in een prachtig stuk over welke olie in welke motoren dat afgewerkte olie zwaar kanker verwekkend is.
Dus bij olie verversen plastic handschoenen dragen.
En ook bij het sleutelen bedenk ik nu.
John
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-10-2011 21:41 #1332768
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic goeie waarschuwing!
Ik ga toch ook maar eens handschoenen dragen. Maar licht eens wat meer toe? bij toediening van hoeveel op de huid en inademing en hoeveel slachtoffers dat soort zaken.
Mijn zoon doet nou een opleiding autotechniek en die draagt ook geen handschoenen.
Kun je een kopietje of een scan maken van dat artikel? Want dat wil ik wel aan mensen onder ogen brengen.
Mijn zoon doet nou een opleiding autotechniek en die draagt ook geen handschoenen.
Kun je een kopietje of een scan maken van dat artikel? Want dat wil ik wel aan mensen onder ogen brengen.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-10-2011 21:42 #1332769
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic VKB
Anders koop je dat blad toch op de VKB, zal vast wel voorradig zijn.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-10-2011 21:47 #1332772
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dat is al redelijk lang
Dat is al redelijk lang bekend>
Het gaat om koolwaterstoffen (= o.a. alles dat van aardolie wordt gemaakt).
Deze koolwaterstoffen zijn kankerverwekkend. Dus ook benzines, diesel etc, etc. zijn slecht. Het gaat om intrekking in de huid.
Sleutelen met handschoenen is niet echt handig (je voelt de schroefjes niet meer) Je ziet in steeds meer bedrijven dan monteurs speciale handschoenen gebruiken.
Zwarte / donkerblauwe monteurshandschoenen en als het echt smerig is (olie, diesel etc.) de welbekende blauwe chirurgenhandschoenen. (= betere kwaliteit dan die van de Action).
Ikzelf klus ook (bijna) altijd met handschoentjes. Krijg je je handen ook weer schoon...
Het gaat om koolwaterstoffen (= o.a. alles dat van aardolie wordt gemaakt).
Deze koolwaterstoffen zijn kankerverwekkend. Dus ook benzines, diesel etc, etc. zijn slecht. Het gaat om intrekking in de huid.
Sleutelen met handschoenen is niet echt handig (je voelt de schroefjes niet meer) Je ziet in steeds meer bedrijven dan monteurs speciale handschoenen gebruiken.
Zwarte / donkerblauwe monteurshandschoenen en als het echt smerig is (olie, diesel etc.) de welbekende blauwe chirurgenhandschoenen. (= betere kwaliteit dan die van de Action).
Ikzelf klus ook (bijna) altijd met handschoentjes. Krijg je je handen ook weer schoon...
- G.J.M. Molenaar (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-10-2011 21:54 #1332775
door G.J.M. Molenaar (GAST)
Beantwoord door G.J.M. Molenaar (GAST) in topic P.A.K. 's
Afgewerkte olie valt onder de Polycyclische Aromatische Kool-waterstoffen, de zgn. PAK 's. Google maar eens.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-10-2011 22:06 #1332778
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic kopietje
Hoi Jeroen,
Ik denk dat een kopie niet op prijs wordt gesteld door het klassieker magaziene.
Maar het enige wat er in stond overkankerverwekkend was wat ik schreef.
Het blad kopen zou ik zeker doen een mooi artikel over olieën.
John
Ik denk dat een kopie niet op prijs wordt gesteld door het klassieker magaziene.
Maar het enige wat er in stond overkankerverwekkend was wat ik schreef.
Het blad kopen zou ik zeker doen een mooi artikel over olieën.
John
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-10-2011 22:15 #1332780
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic jammer...
van de losse opmerking dan he.. niet van het artikel. Met zoń opmerking maak je mensen bang zonder het te onderbouwen.
Want hieronder in twee zinnen wodt gezegd is al meer informatief dan wat er in eht artikel geschreven wordt dus.
Wellicht toch handig om een survey te gaan doen over wat er waar van is (daar twijfel ik niet aan) en wat er te vinden is over dit onderwerp . Ik zl eens gaan zoeken als ik tijd heb. Maar niet meer vandaag .
Want hieronder in twee zinnen wodt gezegd is al meer informatief dan wat er in eht artikel geschreven wordt dus.
Wellicht toch handig om een survey te gaan doen over wat er waar van is (daar twijfel ik niet aan) en wat er te vinden is over dit onderwerp . Ik zl eens gaan zoeken als ik tijd heb. Maar niet meer vandaag .
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-10-2011 22:25 #1332783
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ach, Daar in Japan
zijn ze aardig voor de hele wereld.
Zelfs in de regen bij ons, hebben we nu stralend weer..
lachend gaan we vervolgens loodvrij tanken met benzeen en tolueen erin om klopvast te blijven.
En positief kijkend naar de veelbelovende horizon, gaan we vrolijk, schouderophalend, verder, alsof het alles de gewoonste zaak op de wereld is.
In Nederland gaan we echt niet kopje onder. Zeg nou zelf.
Groet, Rolf
Zelfs in de regen bij ons, hebben we nu stralend weer..
lachend gaan we vervolgens loodvrij tanken met benzeen en tolueen erin om klopvast te blijven.
En positief kijkend naar de veelbelovende horizon, gaan we vrolijk, schouderophalend, verder, alsof het alles de gewoonste zaak op de wereld is.
In Nederland gaan we echt niet kopje onder. Zeg nou zelf.
Groet, Rolf
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-10-2011 22:27 #1332784
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic ok hier de opmerking
Als je motor olie gaat verversen denk er dan aan dat afgewerkte olie zwaar kankerverwekkend is. Plastic handschoenen dragen is echt verstandig.
En dat was het, het stond onder het kopje "tot besluit nog wat tips".
En nogmaals koop deze uitgave er staat veel in dat we voor onze semiclassiekers ook kunnen gebruiken.
John
En dat was het, het stond onder het kopje "tot besluit nog wat tips".
En nogmaals koop deze uitgave er staat veel in dat we voor onze semiclassiekers ook kunnen gebruiken.
John
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-10-2011 15:47 #1332841
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Olie
Gif bestaat niet.
Het gaat alleen om de concentratie.
Hoelang moet je de handen eraan blootstellen voordat het enig effect heeft. Ik denk niet dat je dat gaat lukken.
groet
Chris
Het gaat alleen om de concentratie.
Hoelang moet je de handen eraan blootstellen voordat het enig effect heeft. Ik denk niet dat je dat gaat lukken.
groet
Chris
Moderators: Jerry Stam