Meer power B230A of toch andere motor advies gevraagd
- V700 register
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Kan iemand me uitleggen wat voor soort motoren dit zijn? Betrouwbaarheid, beschikbaarheid / verkrijgbaarheid, prijzen (moet ik denken aan 100 euro of 500 euro) Wat zal er overgezet moeten worden bij de twee types?Het voordeel is dat ik er nu erg weinig in heb zitten, zal dus een complete overbouw worden.
Waar kan ik de overbrengingsverhouding vinden? Ik heb een M47.
Nog steeds een leuk project voor het voorjaar, kan ik in de winter alles bij elkaar zoeken en de motor gelijk reviseren (nieuwe pakkingen, goed schoonmaken, nieuwe distr. riem etc.) Welke motor zal het meest voorkomend zijn in combinatie met airco?
In welke types zijn deze motoren geleverd?
Nog meer dingen waar ik aan moet denken? RDW??
- V700 register
- Nieuw lid
-
Tja, het zijn allemaal redblocks.ruspek schreef : Hoe ik het nu zo lees zou ik gaan voor een B230 FB of een B234F.
Kan iemand me uitleggen wat voor soort motoren dit zijn? Betrouwbaarheid, beschikbaarheid / verkrijgbaarheid, prijzen (moet ik denken aan 100 euro of 500 euro) Wat zal er overgezet moeten worden bij de twee types?Het voordeel is dat ik er nu erg weinig in heb zitten, zal dus een complete overbouw worden.
Inbouwen van een B230FB of B234F is overigens hetzelfde werk als een B230F. Onder het dashboard moet je de beide computers inbouwen maar dat geeft geen problemen. Vanaf de computers gaan kabels van de motorkabelboom de motorruimte in. Je struikelt zowat over de B230F's, de B230FB is al minder gebruikelijk en de B234F komt maar zelden voorbij. B230F hoeft denk ik niet duur te zijn (250 euri ?) en een B230FB zal iets duurder zijn. De B234F zal flink duurder zijn denk ik (500 euri of meer). Een B234 heeft een andere kop en een iets ander onderblok, en kan net zo betrouwbaar zijn. Het is echter geen vrijloper dus als de D-riem breekt ben je in de prijzen. Voordeel is, zoals Gerben (dacht ik) al aangaf dat het blok hydraulische klepstoters heeft en je dus geen kleppen hoeft te stellen. D-riem vervangen is meer werk en je zou eigenlijk ook de riemen van balansas mee moet nemen. Vergeet de bout van de oliepomp niet, ook dat is een B234F-killer bij breken. B230FB lijkt veel op de B230F, de FB heeft EGR en dee F niet. Verder even betrouwbaar en van de EGR heb je niet zoveel last. Ik dacht dat het RDW een vermogentoename van 40% zonder grote testen kan doen. Voor een 16 klepper kom je op 1 pk teveel uit. Je moet dit even navragen bij het RDW, mijn info is van horen zeggen.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Een F geeft te weinig vermogens winst (1 pk) Een FB en pk-tje of 30 de 234F zal dan te duur worden ten opzichte van de winst kwa vermogen.
Met 130 PK gaat het toch ook goed???
Wie weet er nog een sloper te staan voor weinig waar alles nog op zit?
Groet Ruben
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Je zou ook nog kunnen overwegen er een 6 cilinder in te leggen. Maar dan kom je zeker niet om de herkeuring heen. De 6 cilinders zijn overigens ook geen vrijlopers (net als alle moderne motoren overigens) en hebben ook hydraulische klepstoters en 4 kleppen per cilinder.
BTW de oliepompbout (voor de B234F) zit volgens m'n vaste monteur bij de distributieset.
groetjes
Mathy
- V700 register
- Nieuw lid
-
Als ik het mis heb dan graag tegengas!
Ik wil eigenlijk meer power, (de B230A is gewoonweg erg traag en een aanhanger of caravan is niet leuk om erachter te hangen, kwa vermogen niet maar ook kwa gebruik niet; zakr dan naar een 1:4,5 - 1:5 op lpg) Ik hoop met ewen sterkere motor gewoonweg meer comfort te hebben.
Het zou mooi zijn dat dat kan op de meest simpele ( en het liefst een redelijk goedkope) manier en dat ik de lpg installatie ongemoeid kan laten.
Ik heb geen idee of een 6 cilinder aan deze verwachtingen voldoet. Zo ja dan zal dat het overwegen wel waard zijn.
Wie kan me vertellen in welke modellen (bj, type ) de B230FB is geleverd?
- V700 register
- Nieuw lid
-
B230FB In sommige 740 tussenneus en de 940 1990 - 1994.<table><tbody><tr><td class="benz"></td><td id="b5" class="odd"></td><td id="e5" class="odd"></td></tr></tbody></table>ruspek schreef : een 6-cilinder is mooi, loopt erg mooi maar lijkt me aardig te consumeren. Niet alleen kwa brandstof maar ook kwa onderhoud.
Als ik het mis heb dan graag tegengas!
Ik wil eigenlijk meer power, (de B230A is gewoonweg erg traag en een aanhanger of caravan is niet leuk om erachter te hangen, kwa vermogen niet maar ook kwa gebruik niet; zakr dan naar een 1:4,5 - 1:5 op lpg) Ik hoop met ewen sterkere motor gewoonweg meer comfort te hebben.
Het zou mooi zijn dat dat kan op de meest simpele ( en het liefst een redelijk goedkope) manier en dat ik de lpg installatie ongemoeid kan laten.
Ik heb geen idee of een 6 cilinder aan deze verwachtingen voldoet. Zo ja dan zal dat het overwegen wel waard zijn.
Wie kan me vertellen in welke modellen (bj, type ) de B230FB is geleverd?
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Zal her en der wat lijntjes uitgooien.
Heeft iemand een idee wat een sloper nog moet / mag kosten?
- V700 register
- Nieuw lid
-