Meer power B230A of toch andere motor advies gevraagd

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-09-2011 15:25 #1331883 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic B230K

henk 940LPT schreef : Blijf je in mijn ogen nog wel steeds met de qua onderhoud wat lastige carburateurs zitten. De Pierburg zijn wat gecompliceerder met vacuumslangetjes etc. en pakkingsets/andere onderdelen als vacuumpotjes zijn moeilijk te krijgen.

Klop mbt benzine.
Op LPG loopt het super (goedkoop).
De twee potjes zijn voor 75Eu te koop.
Goedkoopste oplossing voor LPG, maar ja, het kan sneller.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Gerben Mol
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
30-09-2011 15:34 #1331885 door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Zuinigheid
Mijn B234F loopt makkelijk 1 op 10, de langere ritten is 1 op 12 ook haalbaar, op Benzine.
Trek je hem flink door (5000+toeren) en ben je heeeel erg snel, dan word het wel 1 op 8.
Groeten,Gerben

• Wytze Broerze
  • Senior lid
  • Senior lid
Meer
30-09-2011 16:30 #1331891 door Wytze Broerze
Beantwoord door Wytze Broerze in topic Als je naar F techniek gaat zou ik er gelijk een
230 FT of FK in zetten.
Dan heb je makkelijk 170 PK en gebruik blijft het zelfde tenzij je gaat scheuren.
Voor F techniek moet je gehele draden boom omzetten en dat is het meeste werk.
Koop een 940 en sloop die en zet alles voor de voorstoelen over.
Als je moet vragen hoe dit moet en je er geen voorstelling bij kunt maken moet je er niet aan beginnen.
Good luck.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-09-2011 16:37 #1331892 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic ?
Of je nu een F of FK/FT gaat overzetten, beide keren moet je toch (ongeveer) dezelfde draden gaan overzetten ? Of zijn de kabelbomen van de turbo's / de modellen na '95 anders opgebouwd waardoor overzetten gemakkelijker is ?Met een FK/FT kan de bestaande LPG installatie met verdamper niet meer gebruikt worden. Wel meer power, en behoorlijk zuinig. Ik haal 1:8.7, over de afgelopen 4 jaar/>80dkm.

• Wytze Broerze
  • Senior lid
  • Senior lid
Meer
30-09-2011 18:30 #1331898 door Wytze Broerze
Beantwoord door Wytze Broerze in topic Inderdaad Henk
Dat is precies wat ik zeg.
Maar omdat de dradenbomen bijvoorbeeld uit een 900 serie komen, kan je net zo makkelijk dash en alles wat er onder zit overzetten. Dus alles voor de stoelen overbouwen.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-09-2011 21:27 #1331908 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic mmm, 9 serie is niet
mmm, 9 serie is niet verkeerd, mooier dan de 7 serie dash.
Heb afgelopen zomer het dashboard al vervangen van blauw naar zwart. dus daar kom ik wel uit.
Wat kost een sloper 940 met de juiste motor zodat ik m'n verdamper nog kan gebruiken? En welk motortype is dat dan?
Hoe rijdt een automaat? als ik dan toch bezig ben......
En niet geheel onbelangrijk: Kan dat zomaar overgezet worden ivm overbrenging, ophangpunten etc.

Graag reactie, wordt nu wel leuk.... Zal wel in de loop van volgend jaar worden, nu eerst de winter in!
En op de B230A heb ik een Pierburg zitten als carb.

Ruben

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-09-2011 21:50 #1331911 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic In principe
In principe zijn alle non-turbo's geschikt voor jouw LPG installatie. B230F, B230FB, B230FD (de laatste 2 met ongeveer 130 pk dacht ik) en de B234. Let dan wel even op dat je qua motor alles overneemt, dus incl. de ECU en EZK (ontstekingscomputer), kabelbomen, downpipe voor lambdasonde (anders moet je op je eigen downpipe lassen). Luchtfilter incl. LMM, als die op een andere plek zit ook de slangen etc. Dashboard wisselen zal wel wat meer werk zijn gok ik, je moet de kabelbomen gaan splitsen. Ik denk dat dat toch nog wel een flinke klus is waar je wel schema's voor moet kunnen lezen. En je moet die schema's ook hebben, van het juiste modeljaar van jouw auto en de donor. Kun je evt. ook gebruiken ter voorbereiding.
Ik denk dat het wel wenselijk is even uit te zoeken welke overbrengverhouding je nu hebt en welke onder de donor zit. Als dat (veel) afwijkt moet je dat ook overzetten. De rest overzetten zal wel lukken denk ik.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-09-2011 22:06 #1331916 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic B230FB + FD
B230FB heeft 131 pk. en de B230FD 116 pk.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-09-2011 22:12 #1331917 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dank
Dank voor de correctie, was even te lui geweest het na te zoeken . B230FD zie je overigens nauwelijks hier, dacht dat het een buitenlandse (US ?) uitvoering was die voldeed aan strengere emissie eisen. Als je alles voor je voorstoelen gaat vervangen, moet dat wel passen bij alles achter je voorstoelen (wat er origineel zit). Ik denk met name aan de benzinetank en snelheidssignaal. De eerste 940's hebben ook de 60 liter tank, latere hebben een 75 liter tank. Je hebt nu een 60 liter tank, een meter uit een 940 met 75 liter tank zal niet het juiste niveau aanwijzen. Differentielen met ABS (heel veel 940's hebben dat) geven een ander snelheidssignaal dan differentiëlen zonder ABS. Jouw 740 zal geen ABS hebben denk ik, een 940 tellerunit zal niet zomaar de juiste snelheid aangeven. Als je een 16-klepper overweegt dan moet je ook de rembooster vervangen denk ik, de 16-kleppers hebben een "grote platte".

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-09-2011 23:30 #1331925 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic mmmm, wordt al wat lastiger
mmmm, wordt al wat lastiger zo te lezen.
Dus dan gewoon een 7 serie pakken, hoeft alleen de motor met bedrading.
Dus dan alleen alles onder kap? Of ook onder dashboard het één en ander?
Kan dan misschien beter een andere auto kopen.Maar tja die van mij is belastingvrij  en op lpg EN weinig roest.

Moderators: Jerry Stam