Werk aan de remmerij! (help!)
- Gerben Mol
- Platinum lid
-
Het gaat hierbj om mijn 16V en die staat GESCHORST, kan dus niet rijden ermee...
Je moet dan dus deze kant opkomen.
Klauwen kunnen we wel even omwissellen, maar ik heb helaas geen olie..
Ik spring morgen wel eens langs het tankstation, goede tip van Tom, kijken of die wat hebben staan.
Setje is volgens mij GEEN EasyBleed, maar hij is nog nooit uit de doos geweest..dus zekerweten doe ik dat niet.
Groeten,Gerben
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
glijpennen zaten vast, rubbers waren nog redelijk maar ook de pistons waren helemaal verroest en zaten vast.
Ik heb op de sloop andere klauwen gehaald en deze helemaal gereviseerd.
Ik kan je vertellen dat je beter 2 gereviseerde klauwen kunt bestellen, scheelt een paar tientjes maar je hebt dan wel gelijk goed. Bij mij waren nl. van e klauwen van de sloop de pistons ook verroest. Een geëmmer om goede pistons te vinden.
Pistons zijn nog wel te koop, alleen niet via de gebruikelijke kanalen. Ergens in de regio Emmen zit een remrevisiebedrijf die de pistons nieuw kan leveren. (in mijn zoektocht was dit het enige bedrijf die dat kon) ze kosten iets van 20 euro per stuk uit m'n hoofd.
Als je het wilt weten dan zoek ik het even voor je op.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Niet?ruspek schreef : Pistons zijn nog wel te koop, alleen niet via de gebruikelijke kanalen.
20 seconden zoeken leidde me tot deze site, VOMD, die hier ook op het forum rondzwerft, by the way, die een revisieset verkoopt, voor net over de 3 tientjes.
<a href=" www.vomd.nl/index.php?main_page=product_...3cbb1fecd152873ded16 " target="_blank">Hij staat hier.
Geheel complete set, met geleidepennen, vet en alles.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik heb mijn zoektocht hier op het forum besproken en ook gemeld dat ik via dit remrevisie bedrijf nieuwe kon krijgen. IK ben toen benaderd door VOMD en ook door Henk uit Bunde waar ze te verkrijgen waren. Natuurlijk heb ik mijn kennis van dat moment gedeeld, iedereen heeft nl. recht op nieuwe pistons.
In de revisieset zitten geen nieuwe pistons, de rest zit er wel in en werkt goed weet ik uit ervaring.
Zelfs bij het revisiesetje voor de achterremmen zitten de 2 kleine afdichtingsrubbertjes die tussen de twee delen van de klauw zitten.
Mooi in ieder geval dat ze nu algemener te verkrijgen zijn, dat is toch ook waar het forum voor bedoeld is? Elkaar helpen met info, raad en advies!
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ahja, sorry, klopt.ruspek schreef : In de revisieset zitten geen nieuwe pistons, de rest zit er wel in en werkt goed weet ik uit ervaring.
Wel geleidepennen inderdaad, geen zuigers, ik dacht niet dat je die bedoelde, maar de geleidepennen.Zuigers vast? Bij een Volvo?.....hmm....bij onze 460 wel ja, klopt.Ik had toen een revisieset gekocht, met alle seals erin, en de zuiger na verwijdering met korrel 1600 opgeschuurd.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- Gerben Mol
- Platinum lid
-
Groeten,Gerben
- V700 register
- Nieuw lid
-
- Chris Boessenkool
- Nieuw lid
-