Hoeveel weegt je Volvo?
- Vincent van der Spek
- Junior lid
-
groeten
Vincet
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- van Kuijk
- Nieuw lid
-
Eric (ECS)Lidnr. 1266
op kenteken staat 1466KG maar de weegbrug geeft toch echt 1620 KG aan.henk 940LPT schreef : 1620 kg voor een 945 lijkt me erg zwaar.....
combinatie aanhanger en auto was 1960 kg
en de aanhanger is ook los van de auto gewogen die is 340KG (zoals ook op kenteken).
en de weeg brug weegt per 10KG dus de afwijking zou max 9kg kunnen zijn.
incl. matten armsteun met bekerhouder met rolhoes met hondenrek met reservewiel met radio en wisselaar
en hondloopplank, her en der een flesje vloeistof (olie koelwater atf.)
Volvo 940 sedan 1991 330dkm
Volvo 940 estate 1998 604dkm
Volvo 940 estate 1998 426dkm
Volvo 780 coupe 1986 in restauratie
Volvo 780 coupe 1987 428dkm
Volvo V70XC 2001 146dmiles
Volvo C70 2006 226dkm
- V700 register
- Nieuw lid
-
Mijn vorige 945 uit 1994 woog 1330 kg. Maar ok daar zaten nog geen airbags, en extra balken in. Was overigens ook de limeted edition en automaat.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Die van mij met exact dezelfde specs weegt (gelukkig) ook hetzelfde op kenteken, maar waar zou het verschil met deze in zitten:asatter schreef : mijn op bezine rijdende 940 nordic 1998 gewicht 1466KG
B230FK M90 met airco (MCC) electrische ramen voor en elec. spiegels.
Zit wel een klasse lager in de MRB. Is die van mij twee jaar zwaarder? SIPS of andere veiligheidsvoorzieningen?Willem V. schreef : Volvo 945 LPT 1996, M90, B230FK, Benzine, ECC, trekhaak
1412 kg
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik weet wel dat een kennis van mij een civic type-r heeft die 1170 kilo leeg weegt op kenteken. En die is toch nog steeds een "stukje" kleiner als mijn 740
- V700 register
- Nieuw lid
-
Rest is standaard.
Grtz. Henk
- V700 register
- Nieuw lid
-
op de weegbrug komt mijn 745gl 1990 (handbak, 70l LPG) elke keer op exact 1500kg.
Er ligt voor ong. 25kg aan extra's in (brandblusser, 5l jerrycan benzine, krik, reservewiel, gereedschap, LPG-nippels etc)
extra's qua gewicht zijn een bagagerek, trekhaak, dakrails, deltamill airco en wat massief eiken siestrips..
Dingen die zonder op te vallen verschil maken in gewicht:
-dakrails
-LM vs stalen wielen
-trekhaak (zware krengen)
-standkachel
-derde zitrij
-volwaardig reservewiel vs thuisbrenger
-leer of stof (scheelt meer dan je denkt, weeg maar eens een leren jas en een stoffen jas)
-audio installatie (speakers en versterkers zijn zwaar)
-turbo (extra leidingen, turbo zelf, intercooler etc etc)
leuk topic
gr Alex
- Leon Steyns (GAST)
- Nieuw lid
-
Je mag dus redelijkerwijs verwachten dat een nieuw afgeleverde 940 Estate D24TIC Malmö met uitrusting X van modeljaar Y nagenoeg exact hetzelfde weegt als een nieuw afgeleverde 940 Estate D24TIC Malmö met uitrusting X van modeljaar Y, maar voor de RDW geldt dat blijkbaar anders...En ook blijkbaar vind de RDW het precieze gewicht dat op de weg staat nou ook weer niet zo interessant, want zodra die cijfertjes eenmaal op het kenteken staan kun je straffeloos allerlei accessoires op aan en in schroeven die je wil, zonder gevolgen (met uitzondering van de gasinstallatie uiteraard, want zodra er brandstofsoorten in het spel zijn gaat de kassa rinkelen via de MRB). Het gaat weer eens helemaal nergens over... of wacht eens: tsja, het gaat natuurlijk om een heleboel geld! Dat was het...
- V700 register
- Nieuw lid
-
KM stand 499.250, massa ledig gewicht: 1629