Hoeveel weegt je Volvo?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik vind het ongelofelijk dat er zoveel verschillen in gewicht zijn van de 740/940-ers. Vaak autos met dezelfde uitrusting wegen net weer even meer of minder. Misschien leuk om dit eens in een tabelletje te zetten met vermelding van type. bouwjaar, type versnellingsbak, estate sedan en indien mogelijk opties?
Groeten Rudiger
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- van Kuijk
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
- Jeroen Post
-
- Nieuw lid
-
Volgens de RDW 1600kg.
Spaanse 'RDW' hanteerde overigens een ander gewicht. Even terugzoeken.
- V700 register
- Nieuw lid
-
De mijne:Volvo 945 Vialle LPi (duo-tank, netto 56 liter), modeljaar 1996, ECC, Leder, gewicht op kenteken 1499 kg.
- Marc Jarmuszewski (GAST)
- Nieuw lid
-
ECS schreef : Volvo 940 D24Tic-EGR, Estate, automaat ZF4HP22. (22-01-1996)Gewicht 1427 kg. op kenteken.
De Oude Schicht, die een jaar ouder is maar verder hetzelfde als de 940 van ECS, staat voor 1468 kg in de boeken. Als ik hem ook op 1427 kan krijgen zou dat weer in MRB schelen, wat in deze dure tijden altijd prettig is. Iemand enig idee of dit kan?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Gewicht : 1499 kg. op kenteken
Dat is ook vreemd, ogenschijnlijk dezelfde diesel maar toch 72 kg. zwaarder dan die van ECS en ook 31 kg. zwaarder dan die van Marc.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Dat zou mooi zijn.mjarmuszewski schreef : Als ik hem ook op 1427 kan krijgen zou dat weer in MRB schelen, wat in deze dure tijden altijd prettig is. Iemand enig idee of dit kan?
Ik moet het weekend nog langs de weegbrug, zal hem eens he-le-maal leegruimen op de zooi die weg moet naar de stort na en als het goed is, heb ik dan massa rijklaar, minus wat er in mijn tanks zit en myzelf.
De laatste keer kwam ik "leeg" van de brug met 1934 kilo.......
huh???
Wellicht ter her-weging aanbieden op een keuringsstation?Of het positief uitvalt, valt dan te bezien...
- V700 register
- Nieuw lid
-
- Marc Jarmuszewski (GAST)
- Nieuw lid
-