werkplaatstarief Volvo dealer

• John Blummel
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-04-2011 21:31 #1312454 door John Blummel
Beantwoord door John Blummel in topic goede dealer
Krijg bij Vos autobedrijven altijd keurig een (acceptabele) prijsopgave, maakt niet uit hoe oud of jong de Volvo is. En geen gezeur achteraf.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-04-2011 21:49 #1312458 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hie rin de buurt € 35 per
Hie rin de buurt € 35 per uur.
Voorbeeld: Koppakking en koppeling vervangen €950 all in.
Schijven en blokken voor vervangen €140
Dus loon + materiaal

• Mark van Loo (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-04-2011 23:22 #1312467 door Mark van Loo (GAST)
Beantwoord door Mark van Loo (GAST) in topic klopt

JohnPlayerSpecial schreef : Volgens mij bedoel je Sweden-Parts, waar Frank vol enthousiasme en werkdrift aan je Volvo zit.
Inderdaad een prima adres. Gelegen aan de doorgaande weg van De Meern naar Montfoort, direct naast/ achter Nissandealer Miltenburg.
Groet, JPS

Klopt, en daar ben ik heel tevreden mee!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-04-2011 20:45 #1312836 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Kijk op www.volvocars.nl voor prijzen onderhoud!
Op de officiële website van Volvo zijn ook de onderhoudsprijzen per type, ook de oudere type's, beschreven/ vindbaar. Kijk even bij services etc.
Vind het voor een 960 echt meevallen. Ben benieuwd of dit in de praktijk ook klopt.
Groet, JPS

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-04-2011 21:50 #1312856 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hmmm
<a href=" www.volvocars.com/nl/Documents/Onderhoud...40_S90_V90_97-98.pdf " target="_blank">Dit overzichtje bedoel je?
Valt me op zich inderdaad niet tegen, maar dit zijn de vaste prijzen voor alleen de beurten. Vervangen van onderdelen, wat je bij auto's van deze leeftijd natuurlijk bijna altijd wel hebt, zit er niet bij en dan gaat de meter lopen.
Beetje slordig dat ze stellen dat de interval voor het vervangen van distributieriem 120.000 km / 8 jaar is, i.p.v. 75.000 / 5 jaar (bij een 940, de 6 cilinder weet ik zo niet). En 4 cilinder zonder turbo is in de jaren van het overzicht helemaal niet geleverd. Hmmm.

• Jan Snijder (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-04-2011 22:20 #1312870 door Jan Snijder (GAST)
Beantwoord door Jan Snijder (GAST) in topic 6 cilinder
Voor de MY 97 en 98 (6 cil. in lijn) klopt de opgegeven interval voor vervanging van de distributieriem. Info is wat summier en onvolledig, daar heb je gelijk in. Voor de rest heb ik hoop dat onder het nieuwe (chinese) bewind er meer oog is voor de oudere Volvo's. Getuige ook de uitspraken van Ad v. Batenburg, de alg. directeur van Volvo Beesd, tijdens de forumbijeenkomst op 27 december j.l. waarop hij aangaf dat in navolging van Mercedes, ook Volvo de oudere auto's terug naar de werkplaats wil hebben d.m.v. kortingen op onderdelen en arbeidsloon en herscholing van een aantal dealers voor de oudere typen.
We zullen zien of dit scenario waarheid wordt. Ik hoop het van harte. Tenslotte zijn Volvo's niet voor niets degelijke auto's. Maar dan moet je ze wel aan de praat kunnen houden v.w.b. technische kennis en beschikbaarheid van onderdelen. Ik geef ze het voordeel van de twijfel en gelukkig zijn er nog genoeg goede dealers die het als een uitdaging zien om onze bakstenen piekfijn in orde te houden.

Groeten, Jan.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-04-2011 08:40 #1312887 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic enschede
eind vorig jaar bij de Volvo dealer in Enschede geweest om een startprobleem op te laten lossen. Waren daar weekendje weg en na alle gedoe dat ik in 2010 met de 740 gehad heb was ik er klaar mee. Dus geen gezanik en de 740 afgeleverd bij de Volvo-dealer. De vriendelijke baliemedewerker bleek goed begrepen te hebben dat we er klaar mee waren want 's middags kon ik de auto alweer ophalen. Voor €45 hadden ze de startmotor gangbaar gemaakt, enkele oude alarmrelais verwijderd en de boel weer origineel aangesloten. Tevens het contactslot even gesmeerd zodat de sleutel niet blijft hangen na het starten. Hoe lang zo'n reparatie duurt weet ik niet maar het feit dat ze het tussen de werkzaamheden door hebben gedaan zodat ons weekendje weg lekker kon doorgaan was al erg fijn.
Ik vind €95 per uur wel erg prijzig; ga maar na wat er verdiend wordt als er vijf bruggen vol staan en onderdelen 3x over de kop gaan op de factuur...

Ik ga zelf naar een universele garage hier om de hoek; rekenen ook €70 p/u maar voor onderdelen en banden betaal je daar gewoon een nette prijs.

• Ziko de Kubber
  • Senior lid
  • Senior lid
Meer
13-04-2011 16:24 #1312921 door Ziko de Kubber
Beantwoord door Ziko de Kubber in topic Pardon? Een universele
Pardon? Een universele garage die 70€ per uur rekent? Mijn garage rekent €45 per uur.

Met vriendelijke groet, Ziko

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-04-2011 19:03 #1312935 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic fout
mijn fout; dat was voor anderhalf uur werk tijdens het laatste beurtje/APK. Das dus rond de 45 p/u zoals Ziko al aangeeft.

• G.J.M. Molenaar (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-04-2011 00:52 #1312953 door G.J.M. Molenaar (GAST)
Beantwoord door G.J.M. Molenaar (GAST) in topic Wat heet..., een goede dealer ?
Ik denk dat alles van geval tot geval "verkeerd" kan uitpakken. Bij mij moet het ook goed, nieuw en vakkundig gebeuren. De dynamo van de s90 vervangen, bij mijn enthousiaste Volvo kenner, kostte 304 euro en 60 euro arbeidsloon. Toen &amp; Co haar ging ophalen dacht ze dat er een tak van een boom onder de auto kwam. Bleek achteraf de multiriem te zijn, de "poulie"stond niet in een lijn. Een mede enthousiast en vakkundig forum genoot ging mijn distributie vervangen. (hij merkte op dat het 10 jaar geleden was, ik heb alleen op de km's gelet, nl. 75.000 km). Op zijn verzoek/advies is meteen de waterpomp en de multiriem ook vervangen. Bij een proefrit bleek na 200 meter weer "die tak" er onder te komen/zitten. Dankzij hem, hij constateerde meteen het euvel, is het snel opgelost. En het tarief: netto kosten onderdelen en een kleine financiele "bijdrage". Rekeningen heb ik toch niks aan, dus dit is voor mij, dank zij de vereniging, toch een subliem adresje geworden. (daar rij ik graag 180 km v.v. voor, zeker met een s90..!  Het zijn dus weer die bekende "keuze's" maken. Ik ben wel blij met dergelijke vakkundige enthousiastellingen....

Moderators: Jerry Stam