Rem loopt aan
- André Struis
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-07-2013 00:21 #1390754
door André Struis
- Hoofdremcilinder
Beantwoord door André Struis in topic Drukloos
-Slangen, separatie tussen de koordlagen........Ook nieuw, maar toch.henqui schreef : Maar als de remdruk er dan af is, wat dan? Dat verwacht ik namelijk.
- Hoofdremcilinder
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Hendrik Teerink
-
- Elite lid
-
Minder
Meer
16-07-2013 21:14 #1390781
door Hendrik Teerink
Amazon Combi '68 / 144 '72 / 244 '80 / 745 '85
Beantwoord door Hendrik Teerink in topic doorspoelen
Ik ga de rechter remklauw eerst nog eens goed doorspoelen. Ik probeer te kijken of ik verschil merk bij het opendaaien van de nippels.
Eerst trap ik de rem goed in, zodat hij vast zit. Dan kijken of bij het opendraaien van de afzonderlijke nippels, er verschil is. Stel dat de rem loskomt bij bij de bovenste nippel en bij één van de onderste nippels, dan weet ik meer.
Misschien is één leiding toch nog verstopt.
Eerst trap ik de rem goed in, zodat hij vast zit. Dan kijken of bij het opendraaien van de afzonderlijke nippels, er verschil is. Stel dat de rem loskomt bij bij de bovenste nippel en bij één van de onderste nippels, dan weet ik meer.
Misschien is één leiding toch nog verstopt.
- Hendrik Teerink
-
- Elite lid
-
Minder
Meer
17-07-2013 15:18 #1390789
door Hendrik Teerink
Beantwoord door Hendrik Teerink in topic remleiding gereedschap
Ik heb ook maar een setje remleiding fels gereedschap gekocht.
Ik wil ook de remklauw toch maar vervangen door een zelf geriviseerd exemplaar.
De wartels zijn al niet meer wat het was, dus kan ik maar beter goed voorbereid zijn.
Ik wil ook de remklauw toch maar vervangen door een zelf geriviseerd exemplaar.
De wartels zijn al niet meer wat het was, dus kan ik maar beter goed voorbereid zijn.
- Hendrik Teerink
-
- Elite lid
-
Minder
Meer
19-07-2013 18:40 #1390876
door Hendrik Teerink
Beantwoord door Hendrik Teerink in topic bracket
Volgens mij moet het de bracket zijn, waar de remklauw op zit. De onderste geleide pen trekt de klauw scheef, lijkt het.
Wie heeft toevallig zo'n ding liggen? Liefst in de buurt van Leiden.
Wie heeft toevallig zo'n ding liggen? Liefst in de buurt van Leiden.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-07-2013 10:53 #1391058
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Soms
Soms zijn nieuwe remslangen van een ongekend slechte kwaliteit! Die kunnen best in een jaar stuk gaan van binnen, en dan verstopt gaan zitten. Is niet de bedoeling, maar heb ik vaker mee gemaakt.
Mooi dat je een mogelijke oorzaak hebt gevonden. Hoe reageert hij op het wegvallen van de druk door de nippel te openen?
Mooi dat je een mogelijke oorzaak hebt gevonden. Hoe reageert hij op het wegvallen van de druk door de nippel te openen?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
24-07-2013 18:55 #1391122
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Afkeur
L en R liepen te stroef.
APK afkeur.
Ooit met olie weer eens gangbaar gemaakte lukte nu niet meer.
Blijkt dat remspul (zelfs bij oude Volvo's) heel slecht tegen te kunnen.
Voor mijn Bendix een revisiesetje gehaald.
Blokken eruit en bakken er onder.
Remmen tot 'PLOP'
Schoongemaakt lekker ingevet met ATE blauwe tube vet en
boel weer gemonteerd.
APK goedkeur.
APK afkeur.
Ooit met olie weer eens gangbaar gemaakte lukte nu niet meer.
Blijkt dat remspul (zelfs bij oude Volvo's) heel slecht tegen te kunnen.
Voor mijn Bendix een revisiesetje gehaald.
Blokken eruit en bakken er onder.
Remmen tot 'PLOP'
Schoongemaakt lekker ingevet met ATE blauwe tube vet en
boel weer gemonteerd.
APK goedkeur.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-08-2013 17:24 #1391736
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic nog een suggestie....
Op het bracket moeten boven en onder, aan beide kanten dus 2 per remblok, 4 per bracket, 8 per auto, kleine metalen plaatjes zitten waar de blokken overheen glijden. Ik kwam ze net tegen in de administratie:
13876381387639
Zitten ze er nog op?
Rob
13876381387639
Zitten ze er nog op?
Rob
- Hendrik Teerink
-
- Elite lid
-
Minder
Meer
08-08-2013 18:44 #1391738
door Hendrik Teerink
Beantwoord door Hendrik Teerink in topic ...
Ik ken die plaatjes, ik heb ze vorig jaar uitgeprobeerd maar dat hielp niet.
Ik ben uiteindelijk met een andere auto op vakantie gegaan. Mijn rechter rem loopt dus nog steeds aan.
Alle onderdelen, t/m bracket aan toe uitgewisseld met een andere auto, en hij bleef aanlopen, ook als je de druk eraf haalt door de nippels open te draaien!
Dus het moet in de klauw zitten...
Ik ben al bezig een andere te 'reviseren' heb hem al in de verf. Ik moet wel de remleiding(en) naar die klauw vervangen want de wartels waren al niet al te best meer.
Binnenkort uitsluitsel!
Ik ben uiteindelijk met een andere auto op vakantie gegaan. Mijn rechter rem loopt dus nog steeds aan.
Alle onderdelen, t/m bracket aan toe uitgewisseld met een andere auto, en hij bleef aanlopen, ook als je de druk eraf haalt door de nippels open te draaien!
Dus het moet in de klauw zitten...
Ik ben al bezig een andere te 'reviseren' heb hem al in de verf. Ik moet wel de remleiding(en) naar die klauw vervangen want de wartels waren al niet al te best meer.
Binnenkort uitsluitsel!
- Hendrik Teerink
-
- Elite lid
-
Minder
Meer
11-08-2013 17:28 #1391936
door Hendrik Teerink
Beantwoord door Hendrik Teerink in topic ...
Eindelijk: een andere klauw en het probleem is over!
Gelukkig kreeg ik één leiding los, en ook weer vast (al zou voor het mooie een nieuw stuk leiding erop moeten). De 2e leiding kon ik laten zitten omdat ik de slang bij de klauw eraf kon draaien.
Dus, pas op met gereviseerde remklauwen, soms zijn ze niet goed.
Vorig jaar had ik hetzelfde probleem dus : aanlopen links en rechts, en kocht ik gereviseerde remklauwen. Ze zagen er perfect uit, links was het aanlopen weg maar rechts nog een beetje, aanvaardbaar, zeg maar.
Dit jaar nieuwe schijven en remblokken gemonteerd en die rechter klauw ging weer enorm aanlopen!
Na heel veel uitproberen en allerlei zaken uitwisselen, uiteindelijk de klauw maar weer vervangen en het probleem is verholpen.
Nu zit er een zelf gereviseerde klauw op, best te doen: de klauw goed schoon schuren met een staalborstel op de boormachine, de gleufjes voor de rubbers goed uitschrapen, de klauw verven met hamerite (hoop dat het een beetje blijft zitten), de zuigertjes netjes schoonmaken net remmenreiniger, nieuwe rubbertjes monteren, lekker in het ATE remmenvet. Zuigertjes er weer in.
Nu maar hopen dat ik weer een tijdje vooruit kan.
Gelukkig kreeg ik één leiding los, en ook weer vast (al zou voor het mooie een nieuw stuk leiding erop moeten). De 2e leiding kon ik laten zitten omdat ik de slang bij de klauw eraf kon draaien.
Dus, pas op met gereviseerde remklauwen, soms zijn ze niet goed.
Vorig jaar had ik hetzelfde probleem dus : aanlopen links en rechts, en kocht ik gereviseerde remklauwen. Ze zagen er perfect uit, links was het aanlopen weg maar rechts nog een beetje, aanvaardbaar, zeg maar.
Dit jaar nieuwe schijven en remblokken gemonteerd en die rechter klauw ging weer enorm aanlopen!
Na heel veel uitproberen en allerlei zaken uitwisselen, uiteindelijk de klauw maar weer vervangen en het probleem is verholpen.
Nu zit er een zelf gereviseerde klauw op, best te doen: de klauw goed schoon schuren met een staalborstel op de boormachine, de gleufjes voor de rubbers goed uitschrapen, de klauw verven met hamerite (hoop dat het een beetje blijft zitten), de zuigertjes netjes schoonmaken net remmenreiniger, nieuwe rubbertjes monteren, lekker in het ATE remmenvet. Zuigertjes er weer in.
Nu maar hopen dat ik weer een tijdje vooruit kan.
- André Struis
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-08-2013 17:35 #1391937
door André Struis
Beantwoord door André Struis in topic Groeven...
Als je de groeven in het huis maar goed schoon gemaakt hebt!
De vrije ruimte die de manchet/afdichting in de groef heeft, bepaald de vrijloop van de rem.
Hammerrite verf; er is gewoon hitte- remvloeistof- bestendige verf te koop..............
Hammerrite zou ik nog niet op m'n tuin-hek willen smeren!
De vrije ruimte die de manchet/afdichting in de groef heeft, bepaald de vrijloop van de rem.
Hammerrite verf; er is gewoon hitte- remvloeistof- bestendige verf te koop..............
Hammerrite zou ik nog niet op m'n tuin-hek willen smeren!
Moderators: Jerry Stam