Electronisch Dashboard, graag zoveel mogelijk input. Zie ook dagboekpagina

• Boris Duijndam (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-12-2010 20:01 #1299333 door Boris Duijndam (GAST)
Beantwoord door Boris Duijndam (GAST) in topic Je zou een sensor op je
Je zou een druksensor op je inlaatspruitstuk moeten plaatsen die de druk meet. aan de hand van die gegevens kan je bekijken of je vaccum of boost draait

Huidig wagenpark:|764Turbo *White-Rice* 86'|Volvo 360 88'|Volvo 360 Cup 86'|Volvo 144 72'|Volvo 242 77'|Volvo 744 86'|

Van familie in onderhoud|964 90'|964 94'|145 70'|945 95'|964 98'|

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-12-2010 20:02 #1299334 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Vacuumklep?

msjamas schreef : Maaaaaaar begin van dit draadje, hoe krijg ik een signaaltje naar binnen zodat ik bij mijn 2.4 TDIC binnenkan zien of de turbo "bij" komt  ?????

Ik heb ooit, een jaar of heel veel geleden een wasmachine gedumpt, met achterhouden van de motor en de twee drukschakelaars.Deze reageren al bij hele lichte druk, twee traps.Als je zoiets hebt, kun je dat ding laten schakelen bij een bepaalde druk, aangezien je toch enkel wil weten of ie aan gaat, niet heoveel ie meeduwt, toch?
Ik heb ergens een link naar een regelbare variant, gwoon automotivespul, ik zal hem even voor je opzoeken.
26 mm hoog, is wel fors, niet?

• Leon Doensen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-12-2010 20:04 #1299335 door Leon Doensen
Beantwoord door Leon Doensen in topic Re:

msjamas schreef : Maaaaaaar begin van dit draadje, hoe krijg ik een signaaltje naar binnen zodat ik bij mijn 2.4 TDIC binnenkan zien of de turbo "bij" komt  ?????

Uhh gewoon een vacuumslag of is dat te simpel gedacht..Wil je het in de vorm van een lampje(in that case, no idea).
Ziet er gelikt uit moet ik zeggen. Ben zelf ook al lang op zoek naar een klein digitaal voltmetertje.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-12-2010 20:07 #1299337 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Die LM2917
Die LM2917 is een leuk IC, kun je veel mee doen. Wordt veel gebruikt in automotive voor toerentellers en snelheidsmeters. Ook wordt hij gebruikt om de claxons in de VS (NY) harder te laten claxoneren boven een bepaalde snelheid (wettelijke bepaling bij taxi's.. Of dat nu nog zo is weet ik niet, maar las het in de gebruikstoepassingen van dit IC. Het IC stamt al uit de jaren 80 en is nog steeds populair). Ik heb destijds een LM2907 (vrijwel hetzelfde) gebruikt om de lock-up van mijn automaat van mijn 965 pas bij 80km/u te laten inschakelen in plaats van rond 40km/u. Dan schakelt hij nog soepeler want het irritante dreuntje van 2 naar 3 bij rustig rijden en ongeveer meteen de lock-up inschakelen begon te irriteren. De schakeling werkt al geruime tijd naar behoren en in stadsverkeer schakelt de bak nu lekker soepel omdat de koppelomvormer nog steeds uitgeschakeld blijft onder de 80km/u. Heerlijk soepele automaat heb ik nu. Het inschakelmoment van de lock-up heb ik instelbaar gemaakt, 1 keer afgesteld maar nooit meer bijgesteld. 80km/u lijkt prima. Schakeling is zo ontworpen dat de lock-up als hij eenmaal is ingeschakeld pas weer afvalt bij ongeveer 75km/u.
Cheers,
Robert

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-12-2010 20:07 #1299336 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic 26 mm is inbouw- gat maat,
26 mm is inbouw- gat maat, displayhoogte is 13mm. Voor alle turbo uitlezingen houd ik me aanbevolen, ik kan aardig sleutelen, weet iets van electronica, maar ik ben geen motoren man, heb geleerd: a ie t nie wieet.....  afblieve !!!. En waar zou ik de sensor moeten plaatsen?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-12-2010 20:16 #1299339 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic @ Leon, Ik heb het liefst ik
@ Leon,
Ik heb het liefst ik wat op druk / onderdruk een spanninkje afgeeft, kan ik zelf kiezen of ik ledbar of digitaal meterje ga gebruiken.

• Leon Doensen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-12-2010 20:20 #1299340 door Leon Doensen
Beantwoord door Leon Doensen in topic Aha
das duidelijk Andy, dat had ik in eerste instantie niet direct meegekregen. Daar zal toch wel iets voor in de handel zijn lijkt me(soort van overdrukventiel).

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-12-2010 20:22 #1299341 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic @ , In het spuitstuk krijg
@ <a href=" www.volvo700vereniging.nl/user/1605 " title="Gebruikersprofiel bekijken."> www.volvo700vereniging.nl/files/pictures/picture-1605.png " alt="Mr.Borrie's foto" title="Mr.Borrie's foto" width="50" height="47" />,
In het spuitstuk krijg ik wel een gaatje geboord en getapt, maar welke sensor zou ik moeten hebben, liefst het type, dan kan ik de specs nazoeken of deze meet t.o.v. aarde, of deze de meter via eigen weerstand naar aarde trekt, of dat deze 2-draads is uitgevoerd, of meer van dit getrut.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-12-2010 20:26 #1299342 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic kun je hier iets mee
ZOIETS ? ze hebben het over een  pressure sending Unit

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-12-2010 20:31 #1299343 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Gevonden.

Baseman schreef : Ik heb ergens een link naar een regelbare variant, gwoon automotivespul, ik zal hem even voor je opzoeken.

Gevonden, deze was het, sender unit voor electronic boost controllers, geeft een variabele spanning af, alnaar gelang de druk, ik had hem icm een electronische meter. Je kunt dan een grenswaarde gebruiken, voor signaal (evt overdruk) of een LED-bar, met een rood stuk er in of zo.<div><a href=" www.rspec.co.uk/index.php?main_page=prod...&products_id=484 " target="_blank"> www.rspec.co.uk/bmz_cache/7/73287b0100cd...41.image.300x300.jpg " alt="R-Spec Precision Boost Pressure Sensor - Click Image to Close" title=" R-Spec Precision Boost Pressure Sensor - Click Image to Close " width="300" height="300" />
(plaatje, kan je op klikken.)
Ik moet waarschijnlijk nog een paar spullen bij R-spec bestellen, als je wil, kan dez er wel bij.
Mag ik 'in ruil', een linkje naar die displaytjes?

Moderators: Jerry Stam