Veel rook en 2 liter olie weg 740 turbo

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-09-2010 11:16 #1286811 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Whitehorse
Whitehorse, Chilm of GJ heeft geloof ik een draadje geschreven over een montage van een 15G. Als je het juiste type hebt (een paar jaar geleverd op de 850 T5-R geloof ik) kun je volstaan met het verdraaien van het turbinehuis. Of je verder nog veel aanpassingen moet doen weet ik niet, wel dat het best meeviel. Overigens zou ik zelf geneigd zijn om eenzelfde turbo terug te zetten als ik moet vervangen. Ik blaas maar 2x per jaar oid, vind de 0.35 bar op mijn LPT genoeg en mij lijkt dat je met een grotere turbo wat koppel onderin kwijtraakt omdat de turbo minder snel opspoelt/lagere druk levert. Juist dat koppel onderin (tot 2500 rpm) vind ik erg prettig rijden en normaal gesproken kom ik daar eigenlijk ook niet boven. Wat je nog zou kunnen overwegen is een ruilturbo. Je kunt dan wellicht die ruilturbo ophalen met je 740, op een gepland tijdstip de boel vervangen en dan de oude terugbrengen. Hoef je je auto niet te missen tijdens de revisie en wellicht is het kostenplaatje duidelijk. Gewoon zoveel € voor de ruilturbo, onafhankelijk van de staat van de turbo die je inlevert. Rondbellen kan sowieso nooit kwaad, misschien is Turbohoed ook een adres.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-09-2010 12:43 #1286818 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hoi Henk, Heb het draadje
Hoi Henk,
Heb het draadje gevonden. Het was Chilm. Maar dat was wel een erg grote klus hoor. Ik zal Turbohoed ook eens proberen.
@wimpi: ik haalde twee advertenties door elkaar. De <a href=" link.marktplaats.nl/349620214 " target="_blank" title="Een 13C">13C had juist helemaal geen info, de turbo die ik zag langkomen was link.marktplaats.nl/375004347 " target="_blank" title="Geen waterkoeling">deze.
Groet,
Támas

• Jerry Stam (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-09-2010 14:25 #1286820 door Jerry Stam (GAST)
Beantwoord door Jerry Stam (GAST) in topic eBay
En is dit wat?
Er staat namelijk:Suitable for Mitsubishi TD04, TD04H, TD04HL, TD04L Turbos                                                              Replace the stock TD04H 15G TurbosUpgrade the stock TD04 Turbos to 15G Version

• Gert-Jan De Jong (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-09-2010 16:32 #1286825 door Gert-Jan De Jong (GAST)
Beantwoord door Gert-Jan De Jong (GAST) in topic .
Mocht je toch voor een 15G gaan, weet ik even niet op wat voor druk die standaard staan afgesteld. Volgens mij rijdt iedereen hier die een 15G of groter heeft met een MBC of EBC rond en kunnen de druk dus zelf instellen.
Ik vermoed dat standaard iets van 0,6 bar is, vraag me af of je dan geen fuel cut problemen krijgt.
&#160;
Je zult dus (wil je op safe spelen) de wastegate actuator van de 13C over moeten zetten.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-09-2010 16:36 #1286826 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic demontage turbo

wimpi schreef :

wimpi schreef :

Wat nu weer, veel rook en stinken en twee liter olie weg.
Paniek de auto rookt en het lijkt of de turbo is overleden of toch iet anders. De bougies eruit gehaald en waren droog dus de moter lijkt mij ok. In de bovenste slang van de intercooler zat ook olie, normaal of niet.

Ga eerst voor een orginele gebruikte turbo aangezien de auto behoorlijk achterstallig onderhoud heeft en tunnen eerst niet aan de orde is. De auto moet zo snel mogelijk weer rijden en maar eens kijken en afwachten wat er nog meer stuk gaat.

&#160;
Vandaag de turbo geprobeert te demonteren maar helaas niet gelukt, moet eerst een paar andere sleutel kopen want wat zitten die bouten en moeren op rot plekken en met normaal gereedschap haast niet te doen. De turbo is goed stuk mega veel speling op het asje. 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-09-2010 20:44 #1286849 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic speling ?

wimpi schreef : De turbo is goed stuk mega veel speling op het asje.

Wat radiale speling is toch normaal, aangezien het een glijlager is dat gesmeerd wordt op oliedruk ? Zonder oliedruk kun je de as een beetje op en neer bewegen. Hoeveel "wat" en hoeveel "teveel" is, is dan weer lastiger uit te leggen. Of ook axiale speling, dat het asje naar voren en achteren kunt trekken ?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-09-2010 21:27 #1286853 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic WD40

wimpi schreef :

wimpi schreef :

wimpi schreef :

Wat nu weer, veel rook en stinken en twee liter olie weg.
Paniek de auto rookt en het lijkt of de turbo is overleden of toch iet anders. De bougies eruit gehaald en waren droog dus de moter lijkt mij ok. In de bovenste slang van de intercooler zat ook olie, normaal of niet.

Ga eerst voor een orginele gebruikte turbo aangezien de auto behoorlijk achterstallig onderhoud heeft en tunnen eerst niet aan de orde is. De auto moet zo snel mogelijk weer rijden en maar eens kijken en afwachten wat er nog meer stuk gaat.

Vandaag de turbo geprobeert te demonteren maar helaas niet gelukt, moet eerst een paar andere sleutel kopen want wat zitten die bouten en moeren op rot plekken en met normaal gereedschap haast niet te doen. De turbo is goed stuk mega veel speling op het asje. 

Een week lang elke dag even inspuiten met WD40 daarna gaat alles zo los. Haal gewoon je spruitstuk compleet met turbo er af, en demonteer daarna de turbo op b.v. de werkbank. I.v.m. de onderste moer van de turboflens is een brug wel gewenst. Tevens heb jij volgens mij ook nog een beugel aan je downpipe die aan je motorblok vast zit.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-09-2010 21:40 #1286855 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Algemeen verzoek
Algemeen verzoek alleen de relevante zinsnedes te quoten ipv hele postings, dit komt de leesbaarheid van de discussie zeker ten goed en voorkomt overbelaste wijs/middelvingers door het scrollen. Als je op "citeer" klikt verschijnt het tekstvak om je bericht te typen, bovenin staat het gehele bericht tussen "[ quote = (naam) ]" en "[ / quote ]". Je kunt tussen die dingen gewoon tekst verwijderen door het te selecteren en op delete of backspace te drukken. Bij voorbaat hartelijk dank, mede namens de medelezers op de site.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-09-2010 21:42 #1286857 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic speling

henk 940LPT schreef :

wimpi schreef : De turbo is goed stuk mega veel speling op het asje.

Wat radiale speling is toch normaal, aangezien het een glijlager is dat gesmeerd wordt op oliedruk ? Zonder oliedruk kun je de as een beetje op en neer bewegen. Hoeveel "wat" en hoeveel "teveel" is, is dan weer lastiger uit te leggen. Of ook axiale speling, dat het asje naar voren en achteren kunt trekken ?

&#160;
Wel eens vaker een turbo in handen gehad maar deze is echt goed stuk ook axiale speling het spul zit gewoon los in het huis, geeft wel een mooi rookgordijn.    

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-09-2010 22:01 #1286860 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic turbo

Chilm schreef : Een week lang elke dag even inspuiten met WD40 daarna gaat alles zo los. Haal gewoon je spruitstuk compleet met turbo er af, en demonteer daarna de turbo op b.v. de werkbank. I.v.m. de onderste moer van de turboflens is een brug wel gewenst. Tevens heb jij volgens mij ook nog een beugel aan je downpipe die aan je motorblok vast zit.

Krijg het spul wel los maar kom er gewoon niet bij met normale ring of steeksleutels, er zit ook nog onder de turbo een dikke leiding  waar je wel een ringsleutel op krijgt maar niet de ruimte hebt om te draaien. Op drie moeren na is alles los incl het spruitstuk. Haal volgende week een ring ratel set en dan maar weer proberen.

Moderators: Jerry Stam