Veel rook en 2 liter olie weg 740 turbo
- V700 register
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Heb het draadje gevonden. Het was Chilm. Maar dat was wel een erg grote klus hoor. Ik zal Turbohoed ook eens proberen.
@wimpi: ik haalde twee advertenties door elkaar. De <a href=" link.marktplaats.nl/349620214 " target="_blank" title="Een 13C">13C had juist helemaal geen info, de turbo die ik zag langkomen was link.marktplaats.nl/375004347 " target="_blank" title="Geen waterkoeling">deze.
Groet,
Támas
- Jerry Stam (GAST)
- Nieuw lid
-
Er staat namelijk:Suitable for Mitsubishi TD04, TD04H, TD04HL, TD04L Turbos Replace the stock TD04H 15G TurbosUpgrade the stock TD04 Turbos to 15G Version
- Gert-Jan De Jong (GAST)
- Nieuw lid
-
Ik vermoed dat standaard iets van 0,6 bar is, vraag me af of je dan geen fuel cut problemen krijgt.

Je zult dus (wil je op safe spelen) de wastegate actuator van de 13C over moeten zetten.
- V700 register
- Nieuw lid
-
 wimpi schreef :
Ga eerst voor een orginele gebruikte turbo aangezien de auto behoorlijk achterstallig onderhoud heeft en tunnen eerst niet aan de orde is. De auto moet zo snel mogelijk weer rijden en maar eens kijken en afwachten wat er nog meer stuk gaat.wimpi schreef :
Wat nu weer, veel rook en stinken en twee liter olie weg.
Paniek de auto rookt en het lijkt of de turbo is overleden of toch iet anders. De bougies eruit gehaald en waren droog dus de moter lijkt mij ok. In de bovenste slang van de intercooler zat ook olie, normaal of niet.
Vandaag de turbo geprobeert te demonteren maar helaas niet gelukt, moet eerst een paar andere sleutel kopen want wat zitten die bouten en moeren op rot plekken en met normaal gereedschap haast niet te doen. De turbo is goed stuk mega veel speling op het asje.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Wat radiale speling is toch normaal, aangezien het een glijlager is dat gesmeerd wordt op oliedruk ? Zonder oliedruk kun je de as een beetje op en neer bewegen. Hoeveel "wat" en hoeveel "teveel" is, is dan weer lastiger uit te leggen. Of ook axiale speling, dat het asje naar voren en achteren kunt trekken ?wimpi schreef : De turbo is goed stuk mega veel speling op het asje.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Een week lang elke dag even inspuiten met WD40 daarna gaat alles zo los. Haal gewoon je spruitstuk compleet met turbo er af, en demonteer daarna de turbo op b.v. de werkbank. I.v.m. de onderste moer van de turboflens is een brug wel gewenst. Tevens heb jij volgens mij ook nog een beugel aan je downpipe die aan je motorblok vast zit.wimpi schreef :
Vandaag de turbo geprobeert te demonteren maar helaas niet gelukt, moet eerst een paar andere sleutel kopen want wat zitten die bouten en moeren op rot plekken en met normaal gereedschap haast niet te doen. De turbo is goed stuk mega veel speling op het asje.wimpi schreef :
Ga eerst voor een orginele gebruikte turbo aangezien de auto behoorlijk achterstallig onderhoud heeft en tunnen eerst niet aan de orde is. De auto moet zo snel mogelijk weer rijden en maar eens kijken en afwachten wat er nog meer stuk gaat.wimpi schreef :
Wat nu weer, veel rook en stinken en twee liter olie weg.
Paniek de auto rookt en het lijkt of de turbo is overleden of toch iet anders. De bougies eruit gehaald en waren droog dus de moter lijkt mij ok. In de bovenste slang van de intercooler zat ook olie, normaal of niet.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
 henk 940LPT schreef :
Wat radiale speling is toch normaal, aangezien het een glijlager is dat gesmeerd wordt op oliedruk ? Zonder oliedruk kun je de as een beetje op en neer bewegen. Hoeveel "wat" en hoeveel "teveel" is, is dan weer lastiger uit te leggen. Of ook axiale speling, dat het asje naar voren en achteren kunt trekken ?wimpi schreef : De turbo is goed stuk mega veel speling op het asje.
Wel eens vaker een turbo in handen gehad maar deze is echt goed stuk ook axiale speling het spul zit gewoon los in het huis, geeft wel een mooi rookgordijn.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Krijg het spul wel los maar kom er gewoon niet bij met normale ring of steeksleutels, er zit ook nog onder de turbo een dikke leiding waar je wel een ringsleutel op krijgt maar niet de ruimte hebt om te draaien. Op drie moeren na is alles los incl het spruitstuk. Haal volgende week een ring ratel set en dan maar weer proberen.Chilm schreef : Een week lang elke dag even inspuiten met WD40 daarna gaat alles zo los. Haal gewoon je spruitstuk compleet met turbo er af, en demonteer daarna de turbo op b.v. de werkbank. I.v.m. de onderste moer van de turboflens is een brug wel gewenst. Tevens heb jij volgens mij ook nog een beugel aan je downpipe die aan je motorblok vast zit.