Veel rook en 2 liter olie weg 740 turbo
- V700 register
- Nieuw lid
-
PS. bij mij lekt het achterdiff, de verdelerkap en mogelijk iets bij de koppelomvormer/aanhechting bak/motor. Het lijkt er niet op dat de to-do lijst ooit gaat krimpen, zou ook saai zijn...
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ga dan niet meer voor een baby turbo maar minimaal voor een 15g gezien je toch wou tunen.
Bel maar eens met Hunterparts in Gorredijk.(sjoerd) die heeft vast een 15g liggen of een 16t...

Groet Chris

- V700 register
- Nieuw lid
-
Da's een oudje, maar daarom niet minder goed natuurlijk. Deze 49189-01000 turbo is een TD04H-13C6, gebruikt in 7-serie tot 90 en de 9-serie tot 91.Chilm schreef : Kijk eens <a href=" auto-onderdelen.marktplaats.nl/volvo-ond...0-940-td04h-13c.html " target="_blank">HIER,
Pasvorm zal wel gelijk zijn, maar check dat tochc even.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Hoi Chris,scaniar164 schreef : Hallo
Ga dan niet meer voor een baby turbo maar minimaal voor een 15g gezien je toch wou tunen.
Bel maar eens met Hunterparts in Gorredijk.(sjoerd) die heeft vast een 15g liggen of een 16t...
Groet Chris
Past een 16T (of zelfs een 18T) dan een op een op de plek van bijvoorbeeld de Garrett T3 of een Mitsu? Mijn turbo begint ook kuren te vertonen dus een 16T klinkt ook mij erg smakelijk in de oren...
Groet,
Támas
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ga eerst voor een orginele gebruikte turbo aangezien de auto behoorlijk achterstallig onderhoud heeft en tunnen eerst niet aan de orde is. De auto moet zo snel mogelijk weer rijden en maar eens kijken en afwachten wat er nog meer stuk gaat.wimpi schreef :
Wat nu weer, veel rook en stinken en twee liter olie weg.
Paniek de auto rookt en het lijkt of de turbo is overleden of toch iet anders. De bougies eruit gehaald en waren droog dus de moter lijkt mij ok. In de bovenste slang van de intercooler zat ook olie, normaal of niet.

- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
@Tamas
16 t en hoger hebben idd een andere flens die je moet pas maken inderdaad.
Zelf heb ik een 15 g die goed is voor 250 pk of iets meer.
Deze moet je klokken,dwz de 2 delen draaien van elkaar wat overigens niet moeilijk is.
Verder moet je een beugeltje maken om je actuator op andere positie te zetten.
Hiervoor heb ik een malletje!
Hij zit er bij mij super mooi op en voordeel van een 15g is dat de downpipe er zo aan past!
Auto voelt stuk krachtiger aan en gaat met gemak naar de 200:) en je hebt veel minder hitte in je blok.
Dit wel met aantal andere aanpassingen wat nog meer ten goedde komt.
Heb er zelf 1 gescoord bij Hunterparts in Gorredijk,deze was 3 maanden oud en kwam uit een T5r.
Let goed op dat er geen scheuren in de turbine uitlaatkant zitten!!
VAn de 10 gebruikte zijn er 7 die het hebben.....
Groet Chris
- V700 register
- Nieuw lid
-
@Henk: dat was inderdaad ook mijn insteek. De oude turbo's zijn veel minder voorhanden en dat zie je ook aan de hoofdprijs die je moet betalen voor een gerevisseerd exemplaar. Als je dan een recenter exemplaar kan monteren zonder al te veel ombouw waarom dan niet? Ik heb de site inderdaad op het onderwerp doorgespit en de conclussie is dat een 15G gaat passen maar ik lees nog niet zoveel over het proces van inbouw. Waar je aan moet denken, etc. Ik hoop in dit draadje wat info te kunnen centraliseren.
@Chris: Klinkt erg goed allemaal. Zou je wat van het proces van inbouwen willen vertellen? Ik weet niet hoe wimpi hier in zit maar dit is in ieder geval voor mij erg nieuwe materie. Ook de opmerking van wimpi over de impact die een grotere turbo op een wat oudere motor kan hebben vind ik erg interessant.
@wimpi: Ik heb op marktplaats wel een 13C zien langskomen maar deze was niet voorzien van waterkoeling. Mijn 740 heeft dat wel, ik weet niet hoe het met de jouwe is gesteld, wat ik wel weet is dat een turbo zonder waterkoeling na een intensieve rit absoluut moet worden koudgedraaid. Mede om deze redenen weet ik niet zeker of het terugplaatsen van een zelfde type de goede keuze is.
Ik heb overigens ook met TurboWorld gebeld voor de mogelijkheid tot revisie en ze gaven mij een prijsrange van 200 tot 700 euro op. Afhankelijk van wat er uit de initiele analyse komt. Je kan helaas alleen de turbo komen brengen. Ze doen werkelijk alleen maar in turbo's, auto's moeten ze niets van hebben...
Groet,
Támas