16v heeft het wat moeilijk..Verstopte KAT?
- V700 register
- Nieuw lid
-
je keek wel wat wazig naar de v70 R
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Gerben Mol
- Platinum lid
-
Ja moest ff denken...welke V70 zou nou in hemelsnaam naar mij toetere..Het moest ff pruttele in de bovenkamer...maar toen wist ik het
Maaaarr mijn ouders hebben vorige week een 850 20 kleppert gekocht, en dat wil oook hard..</div><div class="content">Geen T-5je maar het gaat hard genoeg.</div><div class="content">Nou niet te ver offtopic afdwalen..
- V700 register
- Nieuw lid
-
maar weer ontopic
- Gerben Mol
- Platinum lid
-
<div class="content">Nog heeel ff offtopic: fordje is er [helaas] nog de 440 is verkocht aan een mede v700 lid.Jan-Geert schreef : eindelijk van die gare ford af
, onderdelen weet je me te vinden heb genoeg 850 onderdelen liggen..
maar weer ontopic
Maar weer ontopic:
Vandaag was ik weer aan de beurt...Leuk bij het tankstation, iedereen die staat te wachten en je komt niet weg....
Wel ronddraaien, niet aanslaan...afentoe wat gepruttel en gekuch. [plof plof plof]...en weer stil..En dan slaat ie ineens gewoon weer meteen de 1e keer aan alsof er niets aan de hand is.
Voortaan laat ik hem maar lekker lopen bij het tanken...
Heb toch mijn verdenkingen bij het brandstofrelais en/of brandstofpomp.
Groeten,Gerben
</div>
- Gerben Mol
- Platinum lid
-
Zou de KAT ook de boosdoener kunnen zijn?
Dat die verstopt zit..
De aansluiting van Downpipe naar KAT [die flens daar] lekt .De KAT rammelt behoorlijk.Stationair hoor je hem rammelen, en ook bij het optrekken hoor je hem rammelen.
Misschien dat ie daar is 'gescheurd' door de druk in de KAT?
Het lek is maar klein, ik ga bij de komende sleuteldag van Nordicar in Heerhugowaard de KAT klem vervangen.
Dan ff de hele KAT eraf halen? leegkloppen?
Groeten,Gerben
- Willem Veneboer
- Nieuw lid
-
 gerryberrie schreef : Dan ff de hele KAT eraf halen? leegkloppen?
Groeten,Gerben
Gerben,
Gewoon leegkloppen. Bij bouwjaar 1989 letten ze alleen op CO, de 4-gassentest doen ze daar niet mee.
- Gerben Mol
- Platinum lid
-
<div class="content">Willem V. schreef : Gerben,
Gewoon leegkloppen. Bij bouwjaar 1989 letten ze alleen op CO, de 4-gassentest doen ze daar niet mee.
Danku, dan gaan we dat doen.
Groeten,Gerben</div>
- V700 register
- Nieuw lid
-
 Willem V. schreef :
Gerben,gerryberrie schreef : Dan ff de hele KAT eraf halen? leegkloppen? Groeten,Gerben
hoi Gerben, Willem heeft natuurlijk gelijk..... maarrrr.. Als er U9 op je kenteken bewijs staat dient ie wel fysiek aanwezig te zijn (Mag wel leeg zijn ) Bij Amerigo had ik mijn kat vervangen voor een leeggeklopte. Scheelde weer een pkaatje of zoiets maar de reden was toen dat ie af en inhield. Wat ik vervelend vond was dat de uitlaat merkbaar meer herrie maakt, storend zelfs in mijn oren...De holle kat fungeerde als klankastje en fabriceerde een naar metalig geluid. De oplossing is om een pijp in de holle/leegeklopte kat te lassen, dan heb je daar geen last van. Omdat de kat ton niet de veroorzaker van de storing was heb ik die weer terug geplaatst...

Vriendlelijke groeten. Rudiger.
- Gerben Mol
- Platinum lid
-
<div class="content">Gelukkig heb ik K6 op het kenteken.rudiger schreef : @Rudiger
Trouwens...Harnt heeft wel U9, maar rijd ook rond met een pijpie [en geen leeggeklopte kat] waarmee die door APK is gekomen..
Ben met je eens dat het meer herrie veroorzaakt, de KAT van onze LPG ford is ook leeg, en die maakt ook van die enge metallische geluiden bij bepaalde toeren.
Zal eraan denken een pijpie te zoeken, en anders eerst maar ff zonder pijpie.
Groeten,Gerben
</div>
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Houden jullie ook een beetje rekening met het milieu? Leuk dat je iets harder kunt, maar het is ook leuk, als je kunt bewijzen dat je auto zo min mogelijk rotzooi de lucht in pompt. En we hoeven de milieu-terroristen niet de redenen aan te leveren om onze auto's te laten verbieden. Of het rijden ermee financieel onmogelijk te maken.
groetjes
Mathy