V70 velgen onder een 940

• Alexander Satter
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
  • LIFE FREE OR DIE
Meer
01-03-2010 22:03 #1268260 door Alexander Satter
Beantwoord door Alexander Satter in topic .....

Baseman schreef :

asatter schreef : dus van 185 naar een 205 op dezelfde velg veranderd deze niet en als je de et van 43 opvult naar et25 veranderd deze ook niet de hartafstand blijft gelijk. Nog steeds het midden van de velg cq band.

Dat klopt, ben ik helemaal met je eens, maar vergeet niet dat die ene cm die de band verder naar buiten komt, de band ook naar binnen komt, dus je aan de binnenkant ook 1 cm ruimte moet hebben. Dat wordt bij een Volvo al heel erg krap, als het niet al meteen aanloopt.

bij 215 op een auriga onder een 940 sedan uit 91 met standaard 185 is er geen probleem maar mag off. niet ivm 30mm bredere band. ( daarom heb ik nu er ook achter maar 205 op liggen) ook voor liepen 215 niet aan had zeker ruimte over.

Baseman schreef :

asatter schreef : moeten degelijk gemonteerd worden spreken niet over een bepaalde keur.
dus met een bijv TUV merk zal je meer vertouwen kunnen hebben, maar wordt niet voorgeschreven, gewoon deugelijk, al knip je ze zelf.

Het gaat hier om het typegoedkeur van Volvo mbt de Volvo 940, waar de velg op moet, in combinatie met de spacer/spoorverbreder. In de typegoedkeuring van een voertuig moet namelijk altijd zijn aangegeven of de betreffende spoorverbreding door de fabrikant en RDW is toegestaan.Ik heb het overigens nog steeds over de ringen, zonder eigen bevestiging.APK afkeur is het enkel, als de draadeind niet lang genoeg meer is en het wiel dus niet deugdelijk bevestigd is.KLPD geeft je een prent, als ze met de rolmaat meten en de spoorbreedte 2% afwijkt of minder indien dat vermeld is in de typegoedkeur van de auto, in dit geval een 940, die in niet ken.

type goedkeur van volvo is binnen 2% niet aan de orde daarbuiten zal er waarschijnlijk wel een probleem zijn en zal er een keuring moeten gebeuren bij de RDW
er is (zover ik weet) 1 merk die hiervan mag afwijken en dat is bij porsche, die mogen vanuit de fabrieksopgave uit mijn hoofd 36mm spacers per zijde bijzetten op de achteras

Baseman schreef :

asatter schreef : en het is moeilijk ik weet het..........

Ik weet niet waar je op doelt, maar leg het gerust uit.

mag je zelf bedenken 
dit is mijn antwoord en daar moet u het mee doen

Volvo 940 sedan 1991 330dkm
Volvo 940 estate 1998 604dkm
Volvo 940 estate 1998 426dkm
Volvo 780 coupe 1986 in restauratie
Volvo 780 coupe 1987 428dkm
Volvo V70XC 2001 146dmiles
Volvo C70 2006 226dkm

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-03-2010 22:31 #1268269 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Aangepast.
Ik heb <a href="/node/7204" target="_blank">de pagina</a> aangepast.
Ik heb de pagina geschreven, maar wijs elke verantwoordelijkheid voor de inhoud ervan van de hand en eenieder dient voor zichtzelf te overwegen er wel of geen gebruik van te maken.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Jerry Stam