wie heeft er nog meer een 3inch downpipe?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ben bezig met info inwinnen bij een bedrijf.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- André Struis
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
- Wytze Broerze
-
- Senior lid
-
De niet pasgemaakte Kats zijn niet erg duur volgens mij.
Staat daar een flowwaarde voor in de boeken? Of iets dergelijks natuurlijk. Wat is een race kat anders als een gewone?
Kwil ook tzt een dikke 745 maken met wat meer pk's als origineel en volg derhalve deze discussies met erg veel plezier.
- V700 register
- Nieuw lid
-
voor echt meer vermogen zit er alleen weinig anders op dan de standaard turbo weg te doen. Een 3" downpipe is wel weer goed daar weer op aan te passen, dat kan altijd nog.
Rvs kan inderdaad scheuren, heb het alleen nooit gezien bij de vele ferrita rvs downpipes die op 850's etc gemonteerd zitten. Ook is de standaard turbo downpipe van volvo een soort rvs. het roest wel wat maar dan wel vele malen minder dan gewoon pisbakkenstaal. gewoon staal zal daar ook lang meegaan hoor.
ik heb mn downpipe zelf gemaakt omdat er niet in de handel was wat ik zocht. Andere turbo, ik wilde een flexibel stuk, 2 lambdasonde aansluitingen, metaalkat. het kost zo veel tijd om zoiets te maken dat het niet economisch is om in dit stadium deze downpipes voor andere mensen te gaan maken.
img80.imageshack.us/my.php?image=p9203888k.jpg
- V700 register
- Nieuw lid
-
En als je nu eens een serietje op kan zetten JW, loont het dan wel?Ik weet zeker dat er meer mensen zijn met interesse hiervoor.JW schreef : ik heb mn downpipe zelf gemaakt omdat er niet in de handel was wat ik zocht. Andere turbo, ik wilde een flexibel stuk, 2 lambdasonde aansluitingen, metaalkat. het kost zo veel tijd om zoiets te maken dat het niet economisch is om in dit stadium deze downpipes voor andere mensen te gaan maken.
- André Struis
- Nieuw lid
-
Je moet echt goed weten wat je doet, als je het last, draait of freest.
Op m'n KTM motorfiets heb ik een Titanium uitlaat zitten, weegt niks, super sound, mooi blauw enz enz.
Maarrr; om de 200 mm (tussen kop en demper) zitten er expansie/draai stukken tussen, anders zou de boel kapot scheuren oiv krimpen en uitzetten.
Dat is bij RVS niet anders.
RVS; roest niet, maar voor de rest is het troep......
(anders had ik wel lid geworden van de Delorian club)
- V700 register
- Nieuw lid
-
struis schreef : RVS "trekt" als de pest, dat vindt ik het meest "klote" aan het bewerken van RVS.
Je moet echt goed weten wat je doet, als je het last, draait of freest.
Op m'n KTM motorfiets heb ik een Titanium uitlaat zitten, weegt niks, super sound, mooi blauw enz enz.
Maarrr; om de 200 mm (tussen kop en demper) zitten er expansie/draai stukken tussen, anders zou de boel kapot scheuren oiv krimpen en uitzetten.
Dat is bij RVS niet anders.
RVS; roest niet, maar voor de rest is het troep......
(anders had ik wel lid geworden van de Delorian club)
ja dat heb ik gemerkt, een hechtlasje en dat spul trekt al zo hard samen dat de buizen al weer wat scheef tegen elkaar willen staan. Ook is de warmtegeleiding beduidend minder goed dus zal het smeldbad sneller door het materiaal heen zakken. geen prettig materiaal om mee te werken, maar het kan erger.
ik heb nu gewoon geen tijd om spullen te gaan maken voor verkoop, zelf nog genoeg werk aan het eigen wagenpark.... dat neemt al bijna alle weekends in beslag
- Wytze Broerze
-
- Senior lid
-
En pisbakkken uitlaatstaal in de downpipe gaat echt we heeeel lang mee hoor
Of is 3.5 inch gewoon overdoen? Wat is de uitgang van de turbo eigenlijk?
En als je er een dikkere turbo op wilt zetten wat zijn dan de keuzes die je zonder al te veel moeite kan monteren?
En dan natuurlijk nog een echt alu intercooler?