wie heeft er nog meer een 3inch downpipe?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-09-2009 00:00 #1248062 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Voor mij komt er ook een
Voor mij komt er ook een dergelijke regenpijp op. Misschien laat ik van voor tot achter een op maat gemaakte rvs pijp plaatsen.
Ben bezig met info inwinnen bij een bedrijf.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• André Struis
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-09-2009 00:05 #1248064 door André Struis
Beantwoord door André Struis in topic Euri's
Laat je portmonee het maar niet horen..............

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-09-2009 11:35 #1248105 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Slecht he

struis schreef : Ik heb nl geen zin om om de 15 jaar m'n uitlaat te vervangen.

JA
Waardeloos materiaal hè?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-09-2009 13:40 #1248119 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Rvs
Ik weet uit ervaring dat een rvs uitlaat op een 440cc tweetakt crosmotor sneller gaat scheuren dan een normale ivm het uitzetten en krimpen bij warmworden en afkoelen.Rvs zet over het algemeen meer uit dan gewoon ijzer als het heet word waardoor er grotere spanningenin het materaal komen.Voor de eerste pijp na de turbo zou ik liever geen rvs gebruiken.En over het roesten van de eerste pijp maak ik me al helemaal geen zorgen.Over 15 jaar rijd je waarschijnlijk in een hele andere auto.Maar misschien valt het allemaal erg mee.Tiglassen kan ik zelf dus ik zal eens kijken wat het aan materiaal gaat kostenom zelf zo,n pijpje in elkaar te lassen.De grotere kat zal het duurste zijn ben ik bang voor.

• Wytze Broerze
  • Senior lid
  • Senior lid
Meer
30-09-2009 13:46 #1248120 door Wytze Broerze
Beantwoord door Wytze Broerze in topic Je kunt als je toch gaat lassen
Toch iedere willekeurige Hoog volume kat er onder monteren?
De niet pasgemaakte Kats zijn niet erg duur volgens mij.
Staat daar een flowwaarde voor in de boeken? Of iets dergelijks natuurlijk. Wat is een race kat anders als een gewone?
Kwil ook tzt een dikke 745 maken met wat meer pk's als origineel en volg derhalve deze discussies met erg veel plezier.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-09-2009 14:48 #1248128 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic een goeie metaal-katalysator
een goeie metaal-katalysator is inderdaad ook in een katloze 3" downpipe te zetten.
voor echt meer vermogen zit er alleen weinig anders op dan de standaard turbo weg te doen. Een 3" downpipe is wel weer goed daar weer op aan te passen, dat kan altijd nog. 
Rvs kan inderdaad scheuren, heb het alleen nooit gezien bij de vele ferrita rvs downpipes die op 850's etc gemonteerd zitten. Ook is de standaard turbo downpipe van volvo een soort rvs. het roest wel wat maar dan wel vele malen minder dan gewoon pisbakkenstaal. gewoon staal zal daar ook lang meegaan hoor.
ik heb mn downpipe zelf gemaakt omdat er niet in de handel was wat ik zocht. Andere turbo, ik wilde een flexibel stuk, 2 lambdasonde aansluitingen, metaalkat. het kost zo veel tijd om zoiets te maken dat het niet economisch is om in dit stadium deze downpipes voor andere mensen te gaan maken. 
img80.imageshack.us/my.php?image=p9203888k.jpg

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-09-2009 16:53 #1248142 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Serie

JW schreef : ik heb mn downpipe zelf gemaakt omdat er niet in de handel was wat ik zocht. Andere turbo, ik wilde een flexibel stuk, 2 lambdasonde aansluitingen, metaalkat. het kost zo veel tijd om zoiets te maken dat het niet economisch is om in dit stadium deze downpipes voor andere mensen te gaan maken. 

En als je nu eens een serietje op kan zetten JW, loont het dan wel?Ik weet zeker dat er meer mensen zijn met interesse hiervoor.

• André Struis
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-10-2009 01:26 #1248219 door André Struis
Beantwoord door André Struis in topic Akrapovic
RVS "trekt" als de pest, dat vindt ik het meest "klote" aan het bewerken van RVS.
Je moet echt goed weten wat je doet, als je het last, draait of freest.
Op m'n KTM motorfiets heb ik een Titanium uitlaat zitten, weegt niks, super sound, mooi blauw enz enz.
Maarrr; om de 200 mm (tussen kop en demper) zitten er expansie/draai stukken tussen, anders zou de boel kapot scheuren oiv krimpen en uitzetten.
Dat is bij RVS niet anders.
RVS; roest niet, maar voor de rest is het troep......
(anders had ik wel lid geworden van de Delorian club)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-10-2009 14:12 #1248246 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic ja

struis schreef : RVS "trekt" als de pest, dat vindt ik het meest "klote" aan het bewerken van RVS.
Je moet echt goed weten wat je doet, als je het last, draait of freest.
Op m'n KTM motorfiets heb ik een Titanium uitlaat zitten, weegt niks, super sound, mooi blauw enz enz.
Maarrr; om de 200 mm (tussen kop en demper) zitten er expansie/draai stukken tussen, anders zou de boel kapot scheuren oiv krimpen en uitzetten.
Dat is bij RVS niet anders.
RVS; roest niet, maar voor de rest is het troep......
(anders had ik wel lid geworden van de Delorian club)

ja dat heb ik gemerkt, een hechtlasje en dat spul trekt al zo hard samen dat de buizen al weer wat scheef tegen elkaar willen staan. Ook is de warmtegeleiding beduidend minder goed dus zal het smeldbad sneller door het materiaal heen zakken. geen prettig materiaal om mee te werken, maar het kan erger. 

ik heb nu gewoon geen tijd om spullen te gaan maken voor verkoop, zelf nog genoeg werk aan het eigen wagenpark.... dat neemt al bijna alle weekends in beslag

• Wytze Broerze
  • Senior lid
  • Senior lid
Meer
01-10-2009 15:34 #1248251 door Wytze Broerze
Dat is dan toch eenvoudiger en goedkoper?
En pisbakkken uitlaatstaal in de downpipe gaat echt we heeeel lang mee hoor
Of is 3.5 inch gewoon overdoen? Wat is de uitgang van de turbo eigenlijk?
En als je er een dikkere turbo op wilt zetten wat zijn dan de keuzes die je zonder al te veel moeite kan monteren?
En dan natuurlijk nog een echt alu intercooler?

Moderators: Jerry Stam