OPGELOST Schakelrelais Gas/Benzine

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-06-2009 19:46 #1240704 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Nu...
Ga ik nu allemaal even doen Henk, eerst omkleden  ;bIk meld me vanavond met de vorderingen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-06-2009 19:51 #1240705 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Check
Check meteen je zekeringen bij de LPE ook even. Denk zelf dat het daar aan ligt.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-06-2009 19:56 #1240707 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Heb
ik al gedaan, zitten gloednieuwe in, en alles is nagekeken op breuk etc.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-06-2009 21:59 #1240733 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Weet het niet meer
Nou jongelui, ik weet het niet meer, heb ALLE stekkers los gehad, ingespoten, gecontroleerd etc.etc.Ook het schakelaartje achter het dashboard "bevoelt" en alles zit vast.ALLE zekeringen gecontroleerd (ja ook die 4 onder de motorkap), maar het lampje op het dashboard blijft "dood".Alleen als je het contact uitzet zie je het ledje heeeeel even groen flitsen en daarna weer niets.Mag/moet ik nu toch maar concluderen dan dat het gas/benzine schakelrelais de geest heeft gegeven?Probleem is dat ik van electrotechniek niet veel kaas heb gegeten en b.v ook geen doormeetapparatuur heb.Sterker nog... al had ik die apparatuur wel dan wist ik nog niet hoe dit te gebruiken.Nog ideeen of is het einde verhaal nu en het onderdeel maar gewoon bestellen?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-06-2009 07:41 #1240748 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Relais
Die schakelaar en het LEDje gaan alleen richting LPE. Volgens mij is dit geen symptoom van een slecht relais oid. Hoogstens van een slechte LPE. Denk dat het LEDje bijv. dmv een transistor wordt aangestuurd en niet door een relais.  Buiten de LPE is er trouwens geen omschakelrelais, wel een relais (inderdaad wisselrelais) om de LPi pomp aan en uit te zetten (zit vaak op/rond veerpoot bestuurderszijde) en een onderbreekrelais om de benzine injectoren wel of niet aan te sturen. Stekker richting het knopje, boven de schopplaat ook gecheckt denk ik ?Of bedoel je met "omschakelrelais" het knopje op het dashboard ?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-06-2009 10:05 #1240756 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Schakelaar
o.k. Henk, duidelijk, dan ga ik vanavond nog 1 keer de draad etc. van dat schakelaartje volgen om te kijken of er ergens iets hapert of los zit. Als jij dit zo verteld heeft dit i.d.d. niets met dat omschakelrelais (diegene die jij laatst helemaal leeg hebt gelepeld voor onderzoek) te maken.Gaat zo'n Lpi wel eens stuk dan (die computerbehuizing onder de motorkap)?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-06-2009 11:29 #1240760 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Kan
Hij kan vast stuk gaan. Maar volgens mij komt het niet vaak voor. Misschien kun je ergens (bij Timen ?) een andere LPE proberen om te kijken of het aan de LPE ligt ?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-06-2009 23:22 #1240802 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Tijd voor Timen
Nou het wordt tijd voor Timen, maar heeft Timen tijd?
Ik ga hem dus morgen bellen want heb wederom geen enkele breuk o.i.d. kunnen ontdekken.Heb halve dashboard gesloopt en schakelaar er uit gehaald, helemaal gevolgt tot aan het relais en niets mis mee.
Er is dus iets compleet fout met de gasinstallatie (electra), morgen dus Timen bellen.Ik houd jullie op de hoogte.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-06-2009 00:13 #1240807 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Raar systeem hoor.

Chilm schreef : Heb halve dashboard gesloopt en schakelaar er uit gehaald, helemaal gevolgt tot aan het relais en niets mis mee.

Raar systeem dan, hoor. De knop GPL-LPG op je dashboard, daar zit maar een halve meter snoer aan, geen relais, of sla je die stekker gemakshalve over in de tekst, kan ook.
Ik heb trouwens 5 zekeringen voor de gasinstallatie., alle 5 bij de accu in de buurt. (ook raar, omdat iedereen zegt, er 4 te hebben.)
Ik bedenk me net, dat ik je nog een schema schuldig ben, niet?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-06-2009 00:35 #1240808 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Huh

Baseman schreef :

Chilm schreef : Heb halve dashboard gesloopt en schakelaar er uit gehaald, helemaal gevolgt tot aan het relais en niets mis mee.

Raar systeem dan, hoor. De knop GPL-LPG op je dashboard, daar zit maar een halve meter snoer aan, geen relais, of sla je die stekker gemakshalve over in de tekst, kan ook.

** Ik sla i.d.d. de stekker gemakshalve over Bas

Baseman schreef : Ik heb trouwens 5 zekeringen voor de gasinstallatie., alle 5 bij de accu in de buurt. (ook raar, omdat iedereen zegt, er 4 te hebben.)

** Bij mij ook, 4 netjes naast elkaar en 1 "zwevende".

Baseman schreef : Ik bedenk me net, dat ik je nog een schema schuldig ben, niet?

** Mmmmm.. ja klopt  ;b

Moderators: Jerry Stam