OPGELOST Schakelrelais Gas/Benzine

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-06-2009 21:43 #1074989 door V700 register
OPGELOST Schakelrelais Gas/Benzine is gemaakt door V700 register
Tja... heb een beetje problemen de laatste tijd.Nu werkt mijn omschakelrelais gas/benzine niet meer (type drukknop met 1 ledje welke groen of rood wordt).Deze brand nu helemaal niet meer en de auto loopt nu op benzine (overigens perfect).940 estate Lpt Lpi 1998 G2.Is het relais nu stuk of kan het wat anders zijn?Waar zit dat relais precies en kan ik het zo demonteren en een nieuwe bestellen (is dat een duur grapje)?Afijn... heb een beetje de pest in kost nu bakken met geld op benzine rijden, dat merk je maar mooi weer eens.Aircopomp giert ook nog steeds dus wordt weer een weekend sleutelen.Tips over het relais zijn zeer welkom  :-(

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-06-2009 23:09 #1240621 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Luchtlek?
Heb hetzelfde gehad met mijn 960II met een onbestendig merk installatie: schakelaar gaf geen sjoegen (hoe schrijf je dat?) en de benzinemeter zakte gestaag terug tijdens het rijden. Bleek bij mij heel eenvoudig een door verdroging losgeraakt slangetje te zijn in het slangencircus rond de LPG-installatie. Blijkbaar zet dat de hele LPG-installatie stil en lijk je op gas te rijden terwijl je gewoon benzine verbruikt. Gelijk alles afgekort en gecontroleerd, en daarna geen probleem meer! Dus misschien valt het mee en is het een kwestie van zoeken, uitgedroogde delen inkorten, en weer goedkoop rijden!
Succes, hoop dat dit het is!
Groeten,
Dré

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-06-2009 23:45 #1240627 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic O.k.
dat ga ik dan even onderzoeken André thnx.Alleen... nu weet ik nog niet waar dit gas/benzinerelais zit en wat het kost en of het makkelijk te vervangen is   :-(Iemand raad? Bas? Henk?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-06-2009 00:00 #1240629 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Onder de kap

Chilm schreef : dat ga ik dan even onderzoeken André thnx.Alleen... nu weet ik nog niet waar dit gas/benzinerelais zit en wat het kost en of het makkelijk te vervangen is   :-(Iemand raad? Bas? Henk?

Volgens mij zit ie aan de bijrijderskant, onder/nabij de driehoek die de bovenste veerpootschotel met het schutbord verbind, om het zo maar uit te leggen.
Henk heeft dat ding toch onlangs open gesloopt?In die posting staat ook gelijk wat ie kost.
Als je een vervanger hebt, wil ik graag de oude eens slopen en nabouwen.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-06-2009 00:01 #1240630 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Deze dus
Deze dus:<h2 class="title"><a href="/node/26062">onderdelen en werking Vialle onderbreekrelais 207195.0</a></h2>

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-06-2009 00:06 #1240632 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Meesterlijk...
weer Bas, ik heb mij "een rotje" gezocht. Ga er nu tesamen met de andere tip wel uitkomen denk ik. De slopert is gereserveerd voor je.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-06-2009 07:46 #1240640 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Nee
Denk niet dat het het relais is wat ik bedoel. Dat onderbreekt het signaal naar benzine injectoren, alsie niet goed is rijd je slecht (op 2 brandstoffen) of met horten en stoten. Het schakelaartje in het dashboard is een simpel maak contactje, waarmee je de LPE (LPi ECU zeg maar) kunt laten weten dat hij om moet schakelen. Tussen LPE en het knopje lopen 4 draadjes, 2 voor het omschakelen en 2 voor het LEDje. Boven de schopplaat zit daar nog een stekkerverbinding, die zou ik eens checken. Bij mij werkt het rode gedeelte van de LED niet, het groene wel. Omdat je niet om kan schakelen EN je LED's het niet doen zou ik eerst in die kabel/die stekkerverbinding checken. Die 150 euro uitgeven voor het relais zou ik nog even uitstellen./edit: Check ook die 4 zekeringen bij je accu eens. Je kunt de LPi installatie uitschakelen door die 4 zekeringen te verwijderen (staat in het boekje, zie mijn scan <a href="/node/15348" target="_blank">hier</a>). Je rijdt dan op benzine, ik vermoed dat als de LPE geen voeding krijgt ook de LED'jes niet branden. En je niet om kunt schakelen. Volgens mij is het één van die 4 zekeringen, welke weet ik zo niet. /end edit

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-06-2009 13:09 #1240666 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Wat gebeurd er
als je die grote stekker van de gascomputer los hebt gehad (de G2 computer), die heb ik n.l. ook schoongemaakt en ingespoten met contactspray.[Edit] Overigens met de minpool van de accu losgehaald.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-06-2009 13:17 #1240668 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Niets
Daar gebeurt niets mee, met losse minpool en als je m ook weer goed terugzet. Dat moet je even met beleid doen, aan de ene kant moet de stekker met een haakje zeg maar achter een pen op de LPE haken. Als hij niet goed zit, kun je de boel eigenlijk niet "dichtklappen", scharnierend om de haak en pen. Heb je m goed ingehaakt, dan kun je m n heel eind sluiten voordat het kracht kost. Die kracht is nodig om stekker te borgen met de zware clip. Die clip kun je vaak horen klikken.Misschien nog eens losmaken (met losse min pool) en weer terugzetten ?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-06-2009 13:27 #1240670 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Check
Check dan de klemmetjes in de stekker ook even. Of die niet verbogen zijn.

Moderators: Jerry Stam