cruise control installeren
- V700 register
- Nieuw lid
-
Was nog wel even puzzelen. de handleiding die baseman heeft geschreven is voor het 14 polge exemplaar. ik heb de 8 polige versie. De handleidingen die ik kon vinden gaan alleen over de 14 polige versie of installatie bij een 240. en die zijn ook anders. Gelukkig is het princiepe van de cruise control niet heel ingewikkeld, en met behulp van het electrisch schema uit haynes goed te installeren. Het was nog wel even puzzelen waarom ie het in het begin niet deed, maar ik had de draadjes in een verkeerde volgorde in de stekker voor de vacuum pomp geplaatst, en dan doet ie echt niets. 2e "probleem" is dat de set toch niet compleet is. De schakelaar en t stuk en beugel voor aansluiting bij het koppelingspedaal zit er niet bij. toch een versie voor een automaat dus. en ik kwam vacuumslang te kort. Voor 5 euro alle slangen vervangen, dus dat kan er voorlopig weer tegenaan. Voor de overige onderdelen de verkoper maar even bellen.
groeten, Lennert
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
De schakelaar kost iets van 14 euro bij de dealer, het beugeltje een euro of twee meen ik en het T-stuk kost ook zoiets.
groetjes
Mathy
PS popnagels kosten bij de dealer ook niet zo veel, maar bij de bouwmarkt zijn ze waarschijnlijk nog goedkoper.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik dacht dat de schakelaars duurder waren. ik had ze op internet gezien voor €35,-. ik zal eens informeren bij de dealer hier.
Maar het gaat toch ook wel een beetje om het principe. Ik heb de verkoper expliciet gevraagd of de set geschikt is voor een handbak en alle schakelaars en bevestigingsbeugels aanwezig zijn. daar is posiief op gereageerd door de verkoper. op basis van dat gegeven heb ik de set gekocht. nu blijkt de set daar niet geschikt voor te zijn, maar voor een automaat. Dat noem ik liegen, en daar houd ik niet van.
Lennert
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik ook niet, maar je moet wel 1 ding weten, en dat is dat de CC altijd aangesloten is op het rempedaal en niet per definitie OOK aan de koppeling.Zodoende is een set voor een automaat net zo geschikt als voor de handbak, en dus compleet.leonardus schreef : Ik heb de verkoper expliciet gevraagd of de set geschikt is voor een handbak en alle schakelaars en bevestigingsbeugels aanwezig zijn. daar is posiief op gereageerd door de verkoper. op basis van dat gegeven heb ik de set gekocht. nu blijkt de set daar niet geschikt voor te zijn, maar voor een automaat. Dat noem ik liegen, en daar houd ik niet van.
De extra optie die je kunt aanbrengen, die bij nieuwere auto's standaard is, is de ontkoppeling op je koppelingspedaal, zeer plezierig overigens, maar niet altijd vanzelfsprekend.
Ik denk dat Jan gewoon in die veronderstelling was (feitelijk dus ook correct) en dat is geen liegen, dat heet weer de waarheid, want de set is gewoon geschikt voor een handbak.
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
In de handleiding (die van Volvo) staat duidelijk aangegeven dat bij een handbak ook een schakelaar op het koppelingspedaal wordt aangesloten. En da's ook verstandig. Stel dat je de cruise control aan hebt staan, even wilt schakelen en de snelheid van de auto zakt. De CC zal dan proberen dat te compenseren. Omdat de motor op dat moment niet belast wordt, zal het toerental waarschijnlijk redelijk rap omhoog schieten. Lijkt me niet de bedoeling. En het maakt het koppelen er niet gemakkelijker op lijkt me.
groetjes
Mathy
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
En wat betreft dat liegen. Ach dat is mischien wat te hard gesteld. De halve waarheid dan maar. Ik ga er ook geen halszaak van maken. Ik zal hem een mailtje struren dat ik het niet zo netjes vind. de onderdelen haal ik wel bij de dealert.

Lennert