tellerunit (lijkt opgelost)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-04-2009 15:11 #1235025 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic CV
relé....een zwart relé...
maar als je geen geluiden van je wagen hoort afkomen, zou ik mij niet druk maken om de CV.
pas als je je auto op slot hebt gedaan, en je blijft een poosje erbij staan. waarna je dan de cv vergrendeling hoort werken (kraken/kreunen) dan zou ik hem eraf halen. 

mocht je het zekere voor het onzekere nemen. de relé zit bij de zekeringenkast. als ik het goed heb 'naast' de knipperlicht/tevens gordel relé...

en zoals eerder werd vermeld door een mede forummer. (weet nu niet of ik het goed vertel)zekeringen per 4 eruit halen. als de accu bij de betreffende groep niet meer leeg loopt. weet je ongeveer waar je moet zoeken.

laat het in ieder geval weten waaraan het lag mocht je de probleem gevonden hebben....
succes kerel met het patientje

bas

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Willem Veneboer
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-04-2009 15:11 #1235026 door Willem Veneboer
Beantwoord door Willem Veneboer in topic Relais

mvoeten schreef : de accu is goed
laadt keurig op, tot op heden geen enkel probleem mee gehad.
de centrale portiervergrendeling....hoe zet ik die dan uit?
om maar even te testen....

Zo  even uit mijn blote bolletje is dit een relais verwijderen uit de relaistray achter de asbak.
Als het dezelfde printplaat is, heb je dus een 75 ltr tank. Was het niet eenvoudiger geweest om eens op zoek te gaan naar een andere brandstofmeter ? Hier hoeft het trouwens niet aan te liggen, kan ook de vlotter zijn die in de tank ligt, of deed de meter het nu wel ? 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-04-2009 15:27 #1235028 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic beschadiging
de oude printplaat is beschadigd waardoor de brandstofmeter het niet deed. het enige wat veranderd is, is de printplaat. bouwjaar en typenummer van de printplaat van de tellerunit zijn exact gelijk.
de temp meter slaat nog steeds uit als ik het contact omdraai. voor de rest doet niets het meer.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-04-2009 15:44 #1235032 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic kapot
is de nieuwe printplaat niet misschien kapot gegaan na het overzetten?
dus mogelijk ergens kortsluiting veroorzaakt?

bas

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-04-2009 15:55 #1235033 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic controle
geen zichtbare beschadiging. de foto's zijn van de nieuwe printplaat.
de printplaats is ook niet los geweest van de behuizing. de klokken zijn overgezet. daarna nog 125 km gereden. rustig gaan slapen. maar vandaag deed hij niets meer. alleen de temp meter blijft uitslaan en dat kan eigenlijk niet na een nacht stilstaan.
zou het kunnen dat als ik de temperatuurklok eruit haal dat de accu niet meer leeggetrokken wordt?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-04-2009 16:12 #1235036 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Meter
Ook een uitslaande meter kan m.i. niet voor een lege accu zorgen, zoveel stroom neemt zo'n meter niet. Lijkt me wellicht een massaprobleem als de temp. meter uitslaat. Ik had vroeger een diesel die hetzelfde had met de km-teller die te pas en te onpas, zeker bij het op contact zetten bleef dansen. mar hierdoor is nooit mijn accu leeggelopen.

Jacques

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-04-2009 16:19 #1235038 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic spanning
Volgens mij slaat de meter een stukje uit omdat er opeens spanning op komt te staan omdat je het contactslot omdraait. Mi kan dat de oorzaak niet zijn. Ook niet, zo is al gezegd, zo'n meter geen vermogen trekt.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-04-2009 16:38 #1235039 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic accu
op dit moment is de accu aan het laden. alles doet het ook weer. vanavond de accu los zodat ik ermee naar mijn werk kan en morgenavond weer los. het geklooi is niet van de lucht maar vooralsnog weet ik geen andere oplossing. ik heb er wel een aftakking op zitten. die gaat met een draadje vanaf de tellerunit (waar de letter E bij staat) ergens naar toe. sorry kan de bron niet ontdekken.
 tot gisteren sloeg de temp meter niet uit omdat er spanning op kwam te staan.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-04-2009 16:58 #1235040 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic E
Dat draadje is hoogstwaarschijnlijk voor de cruise control, het snelheidssignaal is af te takken van aansluiting "E". Het was een taxi geweest ? Misschien werd dat gebruikt voor de taximeter. In ieder geval is "E" niet een aansluiting waar je vermogen op kunt verliezen volgens mij.

• Willem Veneboer
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-04-2009 17:32 #1235043 door Willem Veneboer
Beantwoord door Willem Veneboer in topic Even een vraag
Je schrijft dat de auto van 1992 is. Heb jij op je dashbord naast de schakelaar voor de mistlampen een blokje zitten met een + en een - ? En heb je in de klokkenwinkel de verstelling voor de  klok een  pin zitten waar je aan kunt draaien om de klok gelijk te zetten ?
In dat geval heb je er een verkeerde klokkenwinkel inzitten. Ik heb hetzelfde meegemaakt. Bij het tanken sloeg de meter naar leeg ipv naar vol ! Je kunt dan wel blijven zoeken, maar dan moet je eerst zorgen dat er de juiste tellerbak inzit.

Moderators: Jerry Stam