Opnieuw: Natte mat Bestuurderszijde

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-03-2009 20:03 #1231513 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Zelf..
opgelost of ben je naar de oude buurman geweest?(Timen dus)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-01-2010 13:10 #1263627 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Weer lekkage!
Hallo ,
 Het is de kap welke je ziet als je onder het dashbord het kunsstof schutbord weghaalt.Je ziet dan links tegen de zijkant aan een vierkante kap zitten van 15 bij 12 cm ongeveer.Die lekte bij mij en heb ik afgekit, geen probleem meer tot.........
ik heb weer lekkage maar het is niet de kap die is waterdicht, heb ik gecheckt.Het water sijpelt nu precies onder de A-stijl naar binnen.Ik heb de rubber hoes bekeken die de motorkapkabel afdicht maar die is wel nat maar lijkt nog goed te zijn.Ik heb het idee dat het onder de parafan ergens lekt.En dat het water precies bij de scheiding van de voorruit en de zijkant, die kier/opening die daar zit, dat het daar naar binnen loopt.Het lijkt me dat ik de parafan moet verwijderen om erachter te komen waar het zit.
 Weet iemand of het moelijk is die parafan te verwijderen?

• Hendrik Teerink
  • Elite lid
  • Elite lid
Meer
29-01-2010 14:41 #1263635 door Hendrik Teerink
Beantwoord door Hendrik Teerink in topic ...
is niet moeilijk! Ruitenwissers demonteren. Motorkap eraf. Drie moeren los. En eraf wippen...
De mijn lekte bij het rubbertje dat onder de ruitenmwissermotor zit. Vooral als de auto een beetje schuin geparkeerd stond.

Amazon Combi '68 / 144 '72 / 244 '80 / 745 '85

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-01-2010 16:04 #1263640 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic De mijne staat ook altijd
De mijne staat ook altijd een beetje schuin geparkeerd.Dat rubbertje wat je noemt zit dus ook onder de paravan?En moet de motorkap er perse af.?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-01-2010 18:11 #1263649 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Nee
Nee, motorkap hoeft er niet af. Wel open, het is een beetje klooien met hoever de kap de open moet om de paravent eraf en er tussendoor te krijgen. Zoek even met de zoekfunctie linksboven, als je dat nog niet gedaan had. Is al vaker beschreven (oa door mij) met foto's en de plaats van de 3e moer (in het midden). Overigens kan het water niet tussen het zwarte rubber/plastic tussen paravent en voorruit in je auto komen. Het zal onder die strip langs de vooruit naar beneden stromen en via de ruimte onder de paravent aan beide weerszijden afgevoerd worden.

• Hendrik Teerink
  • Elite lid
  • Elite lid
Meer
30-01-2010 00:07 #1263707 door Hendrik Teerink
Beantwoord door Hendrik Teerink in topic ...
Misschien hoeft de motorkap er niet af maar dan wordt het wel lastig. Bovendien haal je hem er echt in een paar minuten af.
Mijn auto stond schuin naar voren (voorkant dus lager dan de achterkant) toen de lekkage bij dat rubbertje van de ruitenwissermotor (onder de paravent) optrad.

Amazon Combi '68 / 144 '72 / 244 '80 / 745 '85

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-01-2010 19:19 #1263748 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hmm Ok.Ik ga die paravent
Hmm Ok.Ik ga die paravent maar eens demonteren.Het water loopt nu precies daar waar de linkerdeur in zijn scharnieren hangt van boven af naar binnen.Dat beluchtingsgat zit verder naar voren en daar is het gewoon droog, kan ook niet anders, ik heb er bijna een hele kitspuit op losgelaten.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-01-2010 19:23 #1263750 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Kap hoeft er niet af.

henqui schreef : Misschien hoeft de motorkap er niet af maar dan wordt het wel lastig. Bovendien haal je hem er echt in een paar minuten af.

Motorkap hoeft er niet af, niet los van de scharnieren in ieder geval. Kan ik uit eigen ervaring vertellen. Paravent losmaken en dan is het een beetje zoeken naar de juiste stand van de kap om de paravent ertussenuit te krijge. Ik zou dat zelf meer willen omschrijven als rustig proberen en goed kijken wat het meest handig is dan "lastig". 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-02-2010 22:55 #1264261 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Nog even een vraagje.Op het
Nog even een vraagje.Op het punt waar de voorruit, de paravan en het voorscherm elkaar ontmoeten (dus onder de voorruit links in de hoek), zit een behoorlijk kier.Je kijkt daar behoorlijk in zeg maar.Het regenwater kan daar ook makkelijk inlopen, maar kan dat een oorzaak zijn.Lijkt me toch niet maar heb ik dat goed?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-02-2010 07:37 #1264291 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Zoals
Zoals in <a href="/node/30503" target="_blank">deze</a> discussie de onderste foto (die is wel van passagierszijde van de auto) ? Foto's zijn recht van boven genomen, keek er eerst vreemd tegen aan.Dat kan geen kwaad.

Moderators: Jerry Stam