Opnieuw: Natte mat Bestuurderszijde
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-02-2009 10:46 #1229434
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ton, zit die opening/gat
Ton, zit die opening/gat laag of meer omhoog en hoe kom ik er het beste bij.
Van binnenuit of van onder de kap.

groet,
William
Van binnenuit of van onder de kap.

groet,
William
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-02-2009 11:24 #1229436
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Via motorruimte
Via de motorruimte.
- Ton Visser (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-02-2009 11:27 #1229438
door Ton Visser (GAST)
Beantwoord door Ton Visser (GAST) in topic Onder de kap
William,
Motorkap openen, hij zit dan uiteraard aan de bestuurderszijde, in het hoekje onder het motorkapscharnier nog onder de grote doorvoer van de draadboom.
Het kan niet missen.
Groeten,
Ton.
Motorkap openen, hij zit dan uiteraard aan de bestuurderszijde, in het hoekje onder het motorkapscharnier nog onder de grote doorvoer van de draadboom.
Het kan niet missen.
Groeten,
Ton.
- Hein Wolda
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-02-2009 11:55 #1229441
door Hein Wolda
Beantwoord door Hein Wolda in topic Radiator lek?
William,
Je opmerking "....Overigens verlies ik wel koelvloeistof, er staat ook een klein plasje in die kunstofbak onder de motor...." doet mij vermoeden dat je radiator wel eens lek kan zijn. Ik zou als eerste alle aansluitingen van slangen op je radiator nakijken. Zijn alle klemmen goed aangedraaid etc. Als er e.e.a. lekt bij een slang is dat vrijwel altijd te zien aan witte aanslag of, nog veel eenvoudiger, het is er nat. Probeer dat eens uit na een langere rit, dus als er druk op het systeem staat. Veel lekkages komen pas naar voren bij druk op het koelsysteem.
ABS lampje kan ook nog wel eens veroorzaakt worden door een vervuilde sensor. Perslucht en een borsteltje kunnen wonderen doen.
Ik weet niet waar je woont, maar als Vaassen in de buurt is, zou je eens contact op kunnen nemen met forumgebruiker WP001 (Timen Smit) een hele goede Volvo dokter.
Je opmerking "....Overigens verlies ik wel koelvloeistof, er staat ook een klein plasje in die kunstofbak onder de motor...." doet mij vermoeden dat je radiator wel eens lek kan zijn. Ik zou als eerste alle aansluitingen van slangen op je radiator nakijken. Zijn alle klemmen goed aangedraaid etc. Als er e.e.a. lekt bij een slang is dat vrijwel altijd te zien aan witte aanslag of, nog veel eenvoudiger, het is er nat. Probeer dat eens uit na een langere rit, dus als er druk op het systeem staat. Veel lekkages komen pas naar voren bij druk op het koelsysteem.
ABS lampje kan ook nog wel eens veroorzaakt worden door een vervuilde sensor. Perslucht en een borsteltje kunnen wonderen doen.
Ik weet niet waar je woont, maar als Vaassen in de buurt is, zou je eens contact op kunnen nemen met forumgebruiker WP001 (Timen Smit) een hele goede Volvo dokter.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-02-2009 12:31 #1229447
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Waterpomp
Afdichtingen bij de waterpomp kunnen ook slechter zijn geworden. Bijv. de slangklem van de dikke slang. Zag daar een lekkage (op de stuurbekrachtigingspomp die eronder zit), bleek dat ik de slangklem niet strak genoeg had aangedraaid.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-02-2009 12:41 #1229449
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Timen Smit ken ik wel, die
Timen Smit ken ik wel, die woonde vroeger bij mij in de straat in Apeldoorn.
Die deed toch alleen maar 200 serie?
Ik zal hem eens bellen.

Groeten,
William
Die deed toch alleen maar 200 serie?
Ik zal hem eens bellen.

Groeten,
William
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-02-2009 13:00 #1229451
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Apeldoorn?
Beste William,
Woon je nog steeds in Apeldoorn? Zelf woon ik daar wel.
Woon je nog steeds in Apeldoorn? Zelf woon ik daar wel.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-02-2009 13:04 #1229452
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hallo Valentijn,
Jazeker ik
Hallo Valentijn,
Jazeker ik woon nog in Apeldoorn, dezelfde buurt als vroeger waar Tiemen ook woonde.

Jazeker ik woon nog in Apeldoorn, dezelfde buurt als vroeger waar Tiemen ook woonde.

- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-03-2009 19:36 #1231509
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic DIT was de oorzaak Richard........
Kap zat er niet meer strak in.
Kapje eruit gehaald, randen afgekit en vervolgens weer geplaatst.
Nog wat extra kit eromheen en nu even afwachten na een fikse bui of het blijvend verholpen is.
Ik zag het water er zo doorheen sijpelen, want ik ben gaan kijken toen het een flink tijdje geregend had en nog regende.
Van te voren alle bekleding enz al weggehaald.
Ik wist zeker dat het regenwater was namelijk, er zat geen zoete smaak aan en het rook niet naar koelvloeistof.
Afijn, bedankt allen voor het meedenken nogmaal!

Kapje eruit gehaald, randen afgekit en vervolgens weer geplaatst.
Nog wat extra kit eromheen en nu even afwachten na een fikse bui of het blijvend verholpen is.
Ik zag het water er zo doorheen sijpelen, want ik ben gaan kijken toen het een flink tijdje geregend had en nog regende.
Van te voren alle bekleding enz al weggehaald.
Ik wist zeker dat het regenwater was namelijk, er zat geen zoete smaak aan en het rook niet naar koelvloeistof.
Afijn, bedankt allen voor het meedenken nogmaal!

- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-03-2009 19:52 #1231511
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Maar welke?
Heb bij mijn inmiddels bijna 3 maanden stilstaande 960 2 hetzelfde, dus volg zo wat draadjes. Gelukkig bij jou dus opgelost, ik vraag me nu alleen af: WELKE kap zat er niet meer strak in?William schreef : ... Kap zat er niet meer strak in...
Moderators: Jerry Stam