snelheid
- Peter van Luijk
- Nieuw lid
-
Dit zou zijn om de foutmarge af te dekken en je dus altijd veilige snelheid rijdt en de km-teller niet de schuld kunt geven.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Er zitten gewoon orginele Volvo Omega velgen onder. Standaard banden formaat.Roar maar woar. Ik let gewoon altijd goed op mijn snelheid, maar n beetje apart vind ik t wel.
Niels
- V700 register
- Nieuw lid
-
Er zijn maar heel weinig automerken die de snelheid exact aangeven. Bij bijna alle merken geeft de snelheidsmeter te weinig aan, dit om te voorkomen dat je de fabrikant aansprakelijk stelt voor de snelheidsovertreding.
De allerbeste manier om te weten welke exacte snelheid je rijdt, is om regelmatig op een rechte weg (!! !) over één kilometer de tijd te meten. (stopwatch op je horloge?) In bochten neemt RijksWaterstaat de middenas van de weg, dus binnbocht heeft een kortere afstand dan de buitenbocht.
Deel 3600 door het aantal seconden die je nodig hebt voor die kilometer en je weet precies wat je rijdt. Bijvoorbeeld:
3600/30s = 120km/h of 3600/45s = 80km/h en natuurlijk: 3600/60 = 60km/h
Het rekenen levert echter het nadeel op dat je je ook bewust wordt hoeveel tijdwinst je hebt met veel te snel rijden. Over 60km levert 150km/h gemiddeld (!! !) ten opzichte van 120km/h (en dat is misschien redelijk goed te halen buiten de filetijden) een tijdwinst op van 6s per km, dus in totaal 360s is dus de enorme winst van 6 minuten! En die winst gaat dan weer verloren bij het eerste stoplicht wat je tegenkomt............... Komt nog bij dat als je drie weken later een mooie envelop van het CJIB binnenkrijgt van 178,-- Wie heeft een zo'n baan dat 6 minuten 178,00 oplevert? Laat even weten, dan verander ik direct!
Oude wijsheid: Meten is weten, maar voor automobilisten geldt: ZELF meten is weten.
- V700 register
- Nieuw lid
-
De snelheidsmeter geeft <u>teveel</u> aangjverhage schreef : De werkelijke snelheid heeft mij altijd al bezig gehouden.
Er zijn maar heel weinig automerken die de snelheid exact aangeven. Bij bijna alle merken geeft de snelheidsmeter te weinig aan, dit om te voorkomen dat je de fabrikant aansprakelijk stelt voor de snelheidsovertreding.
Als wij een meting doen over een bepaald traject zijn dat echt gereden kms, de apparatuur is ge-ijkt, dan halen we er nog een wettelijke correctie vanaf.
<a href=" www.om.nl/onderwerpen/verkeer_(bvom)/ove.../snelheid/marges_en/ "> www.om.nl/onderwerpen/verkeer_(bvom)/ove.../snelheid/marges_en/
De voertuigen <u>moeten</u> ge-ijkt zijn anders wordt de meting ongeldig verklaard, de ijkstickers moeten goed in het zicht op de apparatuur geplakt zitten.
Mvg Ben
- V700 register
- Nieuw lid
-
Borderpatrol schreef : De voertuigen <u>moeten</u> ge-ijkt zijn anders wordt de meting ongeldig verklaard, de ijkstickers moeten goed in het zicht op de apparatuur geplakt zitten.
Mvg Ben
ijken jullie de spulletjes elke week opnieuw (ivm bandenstijtage en dus andere snelheid)? En hoe ijken jullie de apparatuur?
groeteen alex
- V700 register
- Nieuw lid
-
De meetapparatuur wordt ge-ijkt icm de auto, vraag me verder niet hoe ze het doen.
Waarvoor denk je dat de wettelijke meetcorrectie oa toegepast word.....
Als je banden 1 of zelfs 2 mm slijten merk je dat nauwelijks in je snelheid, op banden word overigens niet bezuinigd dus deze gaan er al vrij rap vanaf.
Mvg Ben
- André Struis
- Nieuw lid
-
(geintje)
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Ben je al eens bij Leo of Koos op televisie te zien geweest?Borderpatrol schreef : Als wij een meting doen over een bepaald traject zijn dat echt gereden kms, de apparatuur is ge-ijkt, dan halen we er nog een wettelijke correctie vanaf.
groetjes
Mathy
- V700 register
- Nieuw lid
-