snelheid
- V700 register
- Nieuw lid
-
Hebben jullie ervaring met een verschil in snelheid tussen de volvo teller en de snelheid die de tom Tom aangeeft ? Als ik op de teller van mijn 740 120 km per uur rijdt geeft mijn Tom Tom 111 km/u aan.
Het toerental is dan overigens 2750 t/m
Ik vermoed dat mijn werkelijk gereden snelheid lager is omdat ik 14 inch i.p.v. 15 inch velgen onder de auto heb.
En ook denk ik dat de tellersnelheid gebaseerd is op het aantal omwentelingen van de achteras.
Groeten
peter
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Standaard velgen, overigens.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Als ik op de teller 128 rijdt, dan geeft onze Becker navigatie 120 aan of zo. Zit natuurlijk ook een beperkte onnauwkeurigheid in zowel teller als navigatie...
- V700 register
- Nieuw lid
-
Maar de tellers van onze bakstenen wijkt zowiezo 5% naar beneden af. Dus jouw verschil klopt wel.
Groet,
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Deze trok m'n aandacht omdat ik ook zo'n verschil had na inbouw van 740 klokkenwinkel in m'n 240.
Je kunt een verslagje over een mogelijke oplossing hier vinden;
volvolvo.nl/index.php?option=com_smf&...=30&topic=4650.0
- V700 register
- Nieuw lid
-
Niet helemaal waar. Je navigatie baseert je snelheid aan de hand van een sateliet of zeven, gok ik. Hij zou wellicht met een kleine vertraging kunnen werken, omdat het telkens opnieuw uitgerekend moet worden, maar met continue cruisen zou hij perfect moeten zijn.EndlessQuest schreef : Heb ik ook.
Als ik op de teller 128 rijdt, dan geeft onze Becker navigatie 120 aan of zo. Zit natuurlijk ook een beperkte onnauwkeurigheid in zowel teller als navigatie...
100 op m'n teller is 98 op de satelliet. Bandenmaat is 225-50 16. Die heeft volgens mij exact dezelfde afrolomtrek als een 195-65 15.
- V700 register
- Nieuw lid
-

groeten
peter
- V700 register
- Nieuw lid
-
...en dan maakt het natuurlijk ook nog uit of je 195/65 of 185/60 hebt of nog iets anders.peter 54 schreef : Als ik op de teller van mijn 740 120 km per uur rijd, geeft mijn Tom Tom 111 km/u aan. Ik vermoed dat mijn werkelijk gereden snelheid lager is omdat ik 14 inch i.p.v. 15 inch velgen onder de auto heb.
Alles maakt verschil voor de bandomtrek en zo voor de 'zuiverheid' van de snelheidsmeter.
Ik geloof dat er nauwelijks een snelheidsmeter bestaat die zelfs op de 'standaardband' niet iets te veel aanwijst.
Maar los daarvan Peter, je slotsom is juist: een afwijking hebben we allemaal
- V700 register
- Nieuw lid
-
Bijna waar. Officieel zou het (slechts) 0,5% schelen.Michael Oud schreef : Bandenmaat is 225-50 16. Die heeft volgens mij exact dezelfde afrolomtrek als een 195-65 15.
Kijk eens op de <a href=" www.miata.net/garage/tirecalc.html ">Miata Tire Size Calculator , steeds weer leuk om mee te spelen !