snelheid

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-02-2009 08:06 #1227619 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Toch helemaal waar
Of je nou wilt of niet, mijn Becker navigatie heeft een nauwkeurigheid met een afwijking van maximaal 10 meter, da`s onnauwkeurigheid 1 en ik zei al, beperkte onnauwkeurigheid.
Mijn auto heeft een tellerafwijking die, net als bij alle andere auto`s, naar beneden is. Da`s onnauwkeurigheid 2.
Dus lijkt mij volledig waar.....

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-02-2009 10:05 #1227626 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ok...

EndlessQuest schreef : Of je nou wilt of niet, mijn Becker navigatie heeft een nauwkeurigheid met een afwijking van maximaal 10 meter, da`s onnauwkeurigheid 1 en ik zei al, beperkte onnauwkeurigheid.
Mijn auto heeft een tellerafwijking die, net als bij alle andere auto`s, naar beneden is. Da`s onnauwkeurigheid 2.
Dus lijkt mij volledig waar.....

Hmm, ik had niet verwacht dat je zo'n grote afwijking zou hebben. My bad.

• Miquel Engelen (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-02-2009 10:52 #1227633 door Miquel Engelen (GAST)
Beantwoord door Miquel Engelen (GAST) in topic centikilometer....

EndlessQuest schreef : Of je nou wilt of niet, mijn Becker navigatie heeft een nauwkeurigheid met een afwijking van maximaal 10 meter.....

Dat is niet helemaal waar, die afwijking wordt door de amerikaanse defensie bepaald. De nauwkeurigheid kan tot op de centimeter zijn, maar ze kunnen het zo een kilometer maken indien ze dat nodig vinden. Vandaar dat er een europees systeem wordt gemaakt, Galileo!

GG,

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-02-2009 11:04 #1227635 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic check
<a href=" www.senstuning.nl/bandenmaat.htm " title="bandenmaat">Hier kan je het checken. De enige zuivere methode om je exacte snelheid te meten is een trajectmeting (afstand/tijd) maar ja, das niet erg praktisch op de snelweg
De sebring die ik in Flordia reed gaf zo goed als de exacte snelheid aan (tov de GPS), schijnt dat veel amerikanen dat hebben. Iets met regelgeving blabla.
<a href=" www.autoweek.nl/vraagantwoord.php?id=732...ashboard%2FInterieur ">Hier staat uitgelegd welke regelgeving.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-02-2009 11:19 #1227636 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Interessante opmerking, maar
Interessante opmerking, maar doet niets af aan het feit dat mijn Becker, volgens het intstructieboekje, een afwijking heeft van maximaal 10 meter. En in de praktijk laat hij dit ook zien. Dus hoe dan ook, mijn opmerking blijft waar. Wat nou de oorzaak is van die afwijking, da`s een ander verhaal. Boeit mij ook niet zo, waar het mij om gaat is de afwijking die zit in de weergave van het ding. En dat is maximaal 10 meter.

• Miquel Engelen (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-02-2009 11:34 #1227639 door Miquel Engelen (GAST)
Beantwoord door Miquel Engelen (GAST) in topic Ok...
Ok ok.... je hebt gelijk!
Maar euh, goedkoop apparaatje zeker, tjeemig een afwijking van maar liefst 10 meter!
Mijn Suunto M9 is tot op de decimeter nauwkeurig! haha...
Maar goed, genoeg topic vervuiling......
&#160;
GG,
&#160;

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-02-2009 11:47 #1227642 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik heb liever een apparaat
Ik heb liever een apparaat met een afwijking van (maximaal) 10 meter maar die mij nooit verkeerd stuurt, dan eentje die tot op de decimeter nauwkeurig mij de verkeerde kant op stuurt
Maar je het gelijk, genoeg topic vervuiling

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-02-2009 12:37 #1227653 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Snelheid heeft overigens
Snelheid heeft overigens niks met de velgmaat te maken!!
Onder 15" velgen liggen namelijk(normaal gesproken)hogere banden dan onder 16" zodat je wielomtrek of hoogte exact gelijk blijft.
Het enige wat minimaal verschil uit kan maken dat zijn versleten of nieuwe banden, verder niks.
Mvg Ben

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-02-2009 17:02 #1227673 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Vertel eens

EndlessQuest schreef : Ik heb liever een apparaat met een afwijking van (maximaal) 10 meter maar die mij nooit verkeerd stuurt, dan eentje die tot op de decimeter nauwkeurig mij de verkeerde kant op stuurt

Maar je het gelijk, genoeg topic vervuiling

Wat voor Becker heb je trouwens? Een enkel DIN unit, of een eeuhm, tomtom zegmaar?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-02-2009 17:14 #1227678 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Becker Traffic Assist High
Becker Traffic Assist High Speed. Modelletje uit 2006. Zo`n eeuhm, tomtom modelletje met zuignap
Ben er enorm tevreden over moet ik zeggen. Reageert echt snel en heeft mij in de afgelopen jaren amper verkeerd gestuurd. Enige onhebbelijkheid is dat ze me wel altijd verkeerd stuurt als ik op de A1 rijdt, amersfoort richting a`dam en dan als ik de a27 op zou moeten. Daar stuurt ze mij verkeerd door de A1 aan te houden
Maar goed, dat overkomt mij maar een keer natuurlijk.

Moderators: Jerry Stam