Het ideale Noordkaap sperdifferentieel
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ja, volg de link in de topicstart.flip_21 schreef : Er staat ergens op de site hoe je het kunt testen..
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- guy horn (GAST)
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Gaan ABS en een TrueTrac samen?
Tja, JanV is mijn goeroe, dus TrueTrac it is.JanV schreef : Ik rij zelf nog met een open diff maar als ik er iets anders onder stop dan wordt het een TrueTrac
hdalhuisen schreef : NIET GESCHIKT VOOR AUTO,S MET EEN ABS REMSYSTEEM,MET ETC OF TURBO MOTOR
De opmerking van Timen gaat vast over de sperren van zijn plaatje.
Op <a href=" www.eaton.com/EatonCom/ProductsServices/...itTruetrac/index.htm " target="_blank" title="Link naar TrueTrac-pagina (opent in new window)">de Eaton-pagina over de TrueTrac zie ik zo snel niets over ABS.
En in <a href=" www.eaton.com/ecm/groups/public/@pub/@ea...ontent/ct_128482.pdf " target="_blank" title="PDF over de TrueTrac (opent in new window)">de pdf over het product ook niets.
Het kan, bij <a href=" forums.turbobricks.com/archive/index.php/t-9838.html " target="_blank" title="Forumdiscussie op Turbobricks over de TrueTrack (opent in new window)">Turbobricks kunnen ze het. Maar kan ik het ook?
Vragen, vragen, vragen.
- V700 register
- Nieuw lid
-
anders zoals ikke een 940SE sloper kopen en de LSD eronder uit halen die als wegrijsper goed werk levert tot 40 km/u
- V700 register
- Nieuw lid
-
Een 940 SE heeft dacht ik een locker, geen LSD.k² schreef : reiderracing is de site waar je moet zijn
anders zoals ikke een 940SE sloper kopen en de LSD eronder uit halen die als wegrijsper goed werk levert tot 40 km/u
Je zegt tot 40 km/h? dan moet het wel een locker zijn. De locker kun je aanpassen dat ie het bij hogere snelheden ook nog doet (gewichtjes in het ding lichter maken of zoiets).
Groet,
Philip
- V700 register
- Nieuw lid
-
940 se heeft standaard wegrijsper
maar je kan er dus ook en lsd inmikken
zoals hier...
<a href=" www.volvoadventures.com/242R6spec.html "> www.volvoadventures.com/242R6spec.html
<a href=" www.reiderracing.com/truetrac.htm "> www.reiderracing.com/truetrac.htm
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-

MAAR niet akkoord over je analyse van een LSD
na een aantal jaren ervaring in 4x4 racen kan ik zeggen dat een LSD nooit een slip veroorzaakt gezien die NOOIT volledig spert en dus differentiatie in draaisnelheid tussen de wielen toelaat
een 100% sperrend diff kan wel gevaarlijk zijn als het bvb regent of op sneeuw en ijs
die dingen gaan automatisch 100% toe wanneer er teveel verschil in draaisnelheid is en als dat net in een iets te optimistisch genomen bocht op nat wegdek is gaat het 100% gesperde diff de auto onverwachte dingen laten doen...

een LSD doet dit NOOIT
hoogstens zal het spinnende binnenste wiel wat worden afgeremd maar rechtdoor zal een LSD je nooit duwen

momenteel rij ik op de Landcruiser met een sper die ALTIJD 100% toe is en slechts opengaat als je op strakke ondergrond zeer kort moet draaien bvb
op die manier nooit verrassingen, hij is immers steeds gesperd
in de vooras zit een origineel achteras LSD
vraagt wel enige gewenning zo te rijden natuurlijk

- Leon Doensen
- Nieuw lid
-
Dat zou ik ook wel eens willen weten, want die heeft wel ABS toch?flip_21 schreef : Locker en tandwile zijn toch verschillende delen?
Kun je niet het tandwiel van de 3.53 as overzetten op de locker?
Weet iemand toevallif of de LSD van een IRS 740 in een starre as past? Zelfde overbrengingsverhouding denk ik..
Groet!
Ikzelf heb zo'n IRS diff nog nooit open gezien dus heb geen idee of het past.