Het ideale Noordkaap sperdifferentieel

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-10-2008 19:13 #1216192 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ja

flip_21 schreef : Er staat ergens op de site hoe je het kunt testen..

Ja, volg de link in de topicstart.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-10-2008 19:15 #1216194 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Haha, sorry... overheen
Haha, sorry... overheen gelezen

• guy horn (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-10-2008 19:25 #1216196 door guy horn (GAST)
Beantwoord door guy horn (GAST) in topic En als de auto valt...
van de krik en raakt beschadigd dan heb ik dat. Doed idee!   Maar ik ga voor de dreft geloof ik.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-10-2008 19:53 #1216290 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic ABS en Eaton TrueTrac
We zijn een heel eind. De volgende vraag komt bij me op:
Gaan ABS en een TrueTrac samen?

JanV schreef : Ik rij zelf nog met een open diff maar als ik er iets anders onder stop dan wordt het een TrueTrac

Tja, JanV is mijn goeroe, dus TrueTrac it is.

hdalhuisen schreef : NIET GESCHIKT VOOR AUTO,S MET EEN ABS REMSYSTEEM,MET ETC OF TURBO MOTOR

De opmerking van Timen gaat vast over de sperren van zijn plaatje.
Op <a href=" www.eaton.com/EatonCom/ProductsServices/...itTruetrac/index.htm " target="_blank" title="Link naar TrueTrac-pagina (opent in new window)">de Eaton-pagina over de TrueTrac zie ik zo snel niets over ABS.
En in <a href=" www.eaton.com/ecm/groups/public/@pub/@ea...ontent/ct_128482.pdf " target="_blank" title="PDF over de TrueTrac (opent in new window)">de pdf over het product ook niets.
Het kan, bij <a href=" forums.turbobricks.com/archive/index.php/t-9838.html " target="_blank" title="Forumdiscussie op Turbobricks over de TrueTrack (opent in new window)">Turbobricks kunnen ze het. Maar kan ik het ook?
Vragen, vragen, vragen.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-10-2008 20:17 #1216296 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic reiderracing is de site
reiderracing is de site waar je moet zijn
anders zoals ikke een 940SE sloper kopen en de LSD eronder uit halen die als wegrijsper goed werk levert tot 40 km/u

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-10-2008 20:19 #1216298 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic LSD?

k² schreef : reiderracing is de site waar je moet zijn
anders zoals ikke een 940SE sloper kopen en de LSD eronder uit halen die als wegrijsper goed werk levert tot 40 km/u

Een 940 SE heeft dacht ik een locker, geen LSD.
Je zegt tot 40 km/h? dan moet het wel een locker zijn. De locker kun je aanpassen dat ie het bij hogere snelheden ook nog doet (gewichtjes in het ding lichter maken of zoiets).
Groet,
Philip

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-10-2008 23:11 #1216320 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic zou kunnen  940 se heeft
zou kunnen
 940 se heeft standaard wegrijsper
maar je kan er dus ook en lsd inmikken
zoals hier...
 <a href=" www.volvoadventures.com/242R6spec.html "> www.volvoadventures.com/242R6spec.html
<a href=" www.reiderracing.com/truetrac.htm "> www.reiderracing.com/truetrac.htm

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-10-2008 14:15 #1216355 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Eaton G80
De eaton G80 is 1 van de lockers die volvo toendertijd aanbood en op somige modellen standaard werd geleverd.Hij werkt als een open diferentieel tot er een verschil in toerental ontstaat tussen de twee achterwielenvan ongeveer 200 toeren.Op dat momend blokkeerd het diferentieel en heb je 100% sper.Rond de 30km per uur schakeld het zichzelf uit.Het is dus geen sper om flink mee te driften maar puur om weg te komen bij gladheid.Het uitschakelen bij 30km per uur is te verweideren door wat gewichtjes weg te slijpen.Dit staat wel beschreven op turbobricks.Ik heb zelf zo,n as er onder hangen met abs dus dat kan gewoon samen.Het grote voordeel van deze sper is dat hij werkt waneer het nodig is en niet werkt waneer je het niet wilt.Met een limited slip sper heb je altijd een wat sper en als je op een spekglade weg rijd en je gaat de bocht om kan het gebeuren dat je juist vanwege de sper in de slip raakt.Dit gebeurd dus niet met de eaton G80.Over de betrouwbaarheid van deze sper gaan verschillende verhalen rond.Die van mij is afgelopen jaar stuk gegaan en ik moet nog steeds kijken wat er stuk is.Aangezien ik over een maand ga verhuizen naar een woning met oprijpad en garage heb ik besloten om het dan maar lekker daar te doen.Ik zal dan ook wat foto,s maken van de twee verschillende assen en het binnenwerk.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-10-2008 16:15 #1216360 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic helemaal akkoord over de
helemaal akkoord over de Eaton die standaard op oa mijn donor 940SE geleverd werd
&#160;
MAAR niet akkoord over je analyse van een LSD
na een aantal jaren ervaring in 4x4 racen kan ik zeggen dat een LSD nooit een slip veroorzaakt gezien die NOOIT volledig spert en dus differentiatie in draaisnelheid tussen de wielen toelaat
een 100% sperrend diff kan wel gevaarlijk zijn als het bvb regent of op sneeuw en ijs
die dingen gaan automatisch 100% toe wanneer er teveel verschil in draaisnelheid is en als dat net in een iets te optimistisch genomen bocht op nat wegdek is gaat het 100% gesperde diff de auto onverwachte dingen laten doen...
&#160;
een LSD doet dit NOOIT
hoogstens zal het spinnende binnenste wiel wat worden afgeremd maar rechtdoor zal een LSD je nooit duwen
&#160;
&#160;
momenteel rij ik op de Landcruiser met een sper die ALTIJD 100% toe is en slechts opengaat als je op strakke ondergrond zeer kort moet draaien bvb
op die manier nooit verrassingen, hij is immers steeds gesperd
in de vooras zit een origineel achteras LSD
vraagt wel enige gewenning zo te rijden natuurlijk
&#160;
&#160;

• Leon Doensen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-10-2008 17:02 #1216363 door Leon Doensen
Beantwoord door Leon Doensen in topic Wie van de techneuten weet het??

flip_21 schreef : Locker en tandwile zijn toch verschillende delen?
Kun je niet het tandwiel van de 3.53 as overzetten op de locker?
Weet iemand toevallif of de LSD van een IRS 740 in een starre as past? Zelfde overbrengingsverhouding denk ik..
Groet!

Dat zou ik ook wel eens willen weten, want die heeft wel ABS toch?
Ikzelf heb zo'n IRS diff nog nooit open gezien dus heb geen idee of het past.

Moderators: Jerry Stam