Niveaumat

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-09-2008 20:58 #1212111 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dat.....
leek mij ook duidelijk....

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-09-2008 21:17 #1212116 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Oeps!

Mathy schreef : Hallo Volvisti

Michael Oud schreef :

henk 940LPT schreef : Wat heb je nodig om van een niet nivomat auto dat alsnog in te bouwen ?

Alleen twee nivomats.

Plus de slappere veren. De niveaumatschokdempers nemen een deel van de dragende taak van de veren over. Dus als je de veren niet door slappere versies vervangt wordt de vering te hard.
Groetjes
Mathy

Oja, dat is waar ook.
Ik ben zelf trouwens anderhalve week geleden overgestapt van Nivomats op "normale" Sachs dempers. Echter icm verlagingsveren. Dat is dus appels met peren vergelijken.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-09-2008 21:18 #1212118 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic 1 of 2 that's the question

Hans L schreef : OK, ik ben overtuigd. Dat wordt wytze bellen, dan hoop ik dat hij ze mee kan nemen naar de VKB.

Geldt voor mij ook zo ongeveer, moet alleen nog even nadenken of ik er 1 of 2 bestel. Eerlijk gezegd vind ik het onzin om een goed werkend exemplaar te vervangen, kan misschien nog wel 50k mee. Ik las ergens dat André Struis ook met 1 vervangen niveaumat rondrijdt.
Enne Hans, gaan we die in de Loods monteren of heb jij je voor een sleuteldag opgegeven? Wordt sowieso weer tijd voor een borrel aldaar !
Rob K.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-09-2008 21:25 #1212121 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic zeker!

R. Korteweg schreef :

Hans L schreef : OK, ik ben overtuigd. Dat wordt wytze bellen, dan hoop ik dat hij ze mee kan nemen naar de VKB.

Geldt voor mij ook zo ongeveer, moet alleen nog even nadenken of ik er 1 of 2 bestel. Eerlijk gezegd vind ik het onzin om een goed werkend exemplaar te vervangen, kan misschien nog wel 50k mee. Ik las ergens dat André Struis ook met 1 vervangen niveaumat rondrijdt.
Enne Hans, gaan we die in de Loods monteren of heb jij je voor een sleuteldag opgegeven? Wordt sowieso weer tijd voor een borrel aldaar !
Rob K.

Daar wordt het zeker weer tijd voor Rob! Veel te lang geleden. Ik doe het graag in de loods, maar ik weet niet of we daar de gereedschap voor hebben, ivm met het monteren/demonteren van de veren. Volgens mij heb je daar apart gereedschap voor nodig. Indien dit zo is, wordt het een sleuteldag in het najaar.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-09-2008 21:32 #1212123 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Gereedschap?

Hans L schreef : Ik doe het graag in de loods, maar ik weet niet of we daar de gereedschap voor hebben, ivm met het monteren/demonteren van de veren. Volgens mij heb je daar apart gereedschap voor nodig.

Misschien horen we dat nog? Heel vroeger heb ik nog wel eens een schokbreker onder een Renault 4 vervangen en dat ging gewoon met een steeksleutel herinner ik mij.
Rob K.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-09-2008 21:50 #1212128 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Quatre L
Zo heette dat ding in Frankrijk ...

Het mooie van een Renault 4 was dat je de auto met de ene hand op kon tillen en met de andere hand sleutelen.

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-09-2008 23:07 #1212146 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic 1 of 2
Hallo Rob

R. Korteweg schreef : Geldt voor mij ook zo ongeveer, moet alleen nog even nadenken of ik er 1 of 2 bestel. Eerlijk gezegd vind ik het onzin om een goed werkend exemplaar te vervangen, kan misschien nog wel 50k mee. Ik las ergens dat André Struis ook met 1 vervangen niveaumat rondrijdt.

Ik heb geen idee of een niveaumat "ineens" versleten is, of dat ie langzaam achteruitgaat.
In het eerste geval zou je alleen de defecte niveaumat kunnen vervangen. Maar stel dat je andere niveaumat ook al aan het verslijten is, dan heb je straks een deels versleten niveaumat en een goeie niveaumat op je auto. Met als mogelijk gevolg, dat de auto (bij belading?) alsnog scheef hangt, maar dan de andere kant op.
Groetjes
Mathy   (die maar wat brainstormt)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-09-2008 10:11 #1212161 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Sleuteldag
Heren,

Op sleuteldag zal niet gaan ben ik bang daar je altijd je onderdelen bij de gastheer moet kopen.
Dus dat wordt wat lastig als je ze bij Wytze koopt.
Enne Rob ik zou ze alle twee vervangen.
Succes ermee.

• Jan Snijder (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-09-2008 20:37 #1212192 door Jan Snijder (GAST)
Beantwoord door Jan Snijder (GAST) in topic nivomats bij de 960 sedan 2e type.
Ik kan me geheel bij Marco's verhaal aansluiten. Toen ik in de s90 een gasinstallatie liet inbouwen met een 100 liter tank heb ik de normale schokdempers laten vervangen door de set met twee nivomats en de dikkere stabilisatorstang. Prijs hiervoor was bij de dealer eind 2005 € 613,90 excl. BTW. Ook bij mij staat de auto ook na soms langere tijd ( 2 weken stilstand) nog keurig recht. Komisch is dat bij de dealer de complete set goedkoper is dan twee losse nivomats.
Groeten, Jan.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-09-2008 21:44 #1212204 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic het is wat
Dat verhaal over die niveaumats en stabi-stang hoor ik niet voor het eerst.
Maar wat een prijzen voor een paar bijzondere dempers. 800 en een beetje wil mijn dealer hebben voor deze handel.
Achter mijn oor begint het een beetje te slijten ...

Moderators: Jerry Stam