Niveaumat

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-09-2008 19:36 #1069817 door V700 register
Niveaumat is gemaakt door V700 register
Hallo allen,
Mijn linker niveaumat is niet helemaal meer bij de les vrees ik. De ene rit functioneert hij prima de nadere keer komt de auto aan die kant niet of nauwelijks omhoog en hangt de zaak dus enigszins scheef.
Het einde in zicht? Ik dacht, het is kapot of het is heel, maar er is blijkbaar een tussenfase.
Dan het vervolg. Nieuwe niveaumats, die erg prijzig zijn, of overstappen naar gewone schokbrekers met extra stevige veren? Ik ben er niet uit. Wat gebeurt er bv met de wegligging en het rijcomfort als er gewone schokbrekers onder komen? Zijn er ervaringsdeskundigen die mij kunnen adviseren.
Groet en dank,
Rob K.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-09-2008 20:16 #1212024 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic idem
He Rob,
Ik heb met de 960 hetzelfde. Met de caravan rijden vonden de niveaumats niet zo grappig. Nu zijn ze niet lek, dus moeten ze toch voldoende druk geven dacht ik? Ik zit te denken aan hulpveren, maar ook ik ben er nog niet uit.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-09-2008 20:20 #1212025 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Intern
Zouden ze niet intern lek kunnen zijn ? Als alleen de zuigerafdichting niet meer lekker is, zou het kunnen dat de nivomats de auto bij zware belasting niet meer omhoog krijgen. Hoef je dan aan de buitenkant niets aan te zien. Natuurlijk kunnen ze maar een beperkte kracht omhoog leveren (hoort natuurlijk niet zo, het zijn geen cilinders maar dempers), bij een volle auto (op weg naar vakantie) en een caravan erachter met misschien nog een flinke kogeldruk helemaal achteraan de auto zou het kunnen dat de kracht naar beneden groter is dan de nivomats kunnen compenseren.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-09-2008 20:46 #1212028 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Kan

Hans L schreef : He Rob,
Ik heb met de 960 hetzelfde. Met de caravan rijden vonden de niveaumats niet zo grappig. Nu zijn ze niet lek, dus moeten ze toch voldoende druk geven dacht ik? Ik zit te denken aan hulpveren, maar ook ik ben er nog niet uit.

Kan dat dan Hans hulpveren op een 960 (2e type)

(Frits die er destijds maar weer gewoon een nieuw setje niveaumats op heeft gedaan)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-09-2008 21:08 #1212029 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Nee...
Volgens mij kunnen er geen hulpveren onder een 960 type 2.
Er gaat niets boven nivomats. zijn wel wat duurder maar het comfort is er dan ook naar.
Persoonlijk is er voor mij dan ook geen alternatief... 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-09-2008 21:31 #1212031 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Wordt veel beter
Bij mijn oude 940 Estate waren de nivomats kompleet op. Kregen de auto soms niet meer omhoog. Zelfs de verkeersdrempel aan het begin van onze wijk werd aan het einde van een lange rit te hoog. Toen er geen nieuwe nivomats onder laten leggen, maar andere veren en gewone schokbrekers en het was een verschil van dag en nacht. Reed vele malen beter dan de overleden nivomats. Ik was daar toen erg blij mee, maar ik weet natuurlijk niet wat er gebeurd zou zijn als ik voor nivomats had gekozen.....

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-09-2008 22:48 #1212032 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic kosten?
Wat mogen nieuwe nivomats kosten dan? Als er geen hulpveren op kunnen, dan denk ik dat het toch eerst nieuwe nivomats gaan worden.
@Frits: jij had toch ook eerst dat de auto m et caravan aardig doorzakte. Heb je dat nu niet meer met de nieuwe nivomats?

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-09-2008 23:37 #1212037 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Gewoon bij Wytze bestellen
Hallo Rob
Ik heb destijds gewoon nieuwe niveaumats besteld bij Wytze. Heeft me toen in totaal net geen 400 euro gekost. Ik rij een luxe auto, dus daar hoort niveauregeling op. De rest is een compromis. Tenzij je altijd met dezelfde belading (van auto en trekhaak) rijdt.
Groetjes
Mathy
PS Wytze zal wel weer op de VKB staan. Als je toch komt, kun je je de portokosten sparen.

• Eric Bakker (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-09-2008 23:51 #1212039 door Eric Bakker (GAST)
Beantwoord door Eric Bakker (GAST) in topic Spijt
Rob,
Ik heb op mijn eerste 745, toen de nivomats kapot gingen, gewone schokbrekers gezet. Ik heb er altijd spijt van gehouden, ik vind de nivomats comfortabeler. Ik vond het destijds in eerste instantie te duur, maar de auto was nooit meer dezelfde, en je gaat dan niet snel als spijtoptant alsnog nivomats eronder zetten, dan wordt het avontuur nog veel duurder. 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-09-2008 09:53 #1212052 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic meer dan 100 kg kogeldruk

Hans L schreef : @Frits: jij had toch ook eerst dat de auto m et caravan aardig doorzakte. Heb je dat nu niet meer met de nieuwe nivomats?

Hans toen had ik er al nieuwe Niveaumats onder.
Dat ie wat doorzakte was alleen aan het begin na even gereden te hebben stond hij weer recht.
(achteraf niet zo vreemd dat hij doorzakte. Ik had meer dan 100kg kogeldruk)

Moderators: Jerry Stam