Niveaumat
- V700 register
- Nieuw lid
-
Mijn linker niveaumat is niet helemaal meer bij de les vrees ik. De ene rit functioneert hij prima de nadere keer komt de auto aan die kant niet of nauwelijks omhoog en hangt de zaak dus enigszins scheef.
Het einde in zicht? Ik dacht, het is kapot of het is heel, maar er is blijkbaar een tussenfase.
Dan het vervolg. Nieuwe niveaumats, die erg prijzig zijn, of overstappen naar gewone schokbrekers met extra stevige veren? Ik ben er niet uit. Wat gebeurt er bv met de wegligging en het rijcomfort als er gewone schokbrekers onder komen? Zijn er ervaringsdeskundigen die mij kunnen adviseren.
Groet en dank,
Rob K.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik heb met de 960 hetzelfde. Met de caravan rijden vonden de niveaumats niet zo grappig. Nu zijn ze niet lek, dus moeten ze toch voldoende druk geven dacht ik? Ik zit te denken aan hulpveren, maar ook ik ben er nog niet uit.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Hans L schreef : He Rob,
Ik heb met de 960 hetzelfde. Met de caravan rijden vonden de niveaumats niet zo grappig. Nu zijn ze niet lek, dus moeten ze toch voldoende druk geven dacht ik? Ik zit te denken aan hulpveren, maar ook ik ben er nog niet uit.
Kan dat dan Hans hulpveren op een 960 (2e type)
(Frits die er destijds maar weer gewoon een nieuw setje niveaumats op heeft gedaan)
- V700 register
- Nieuw lid
-
Er gaat niets boven nivomats. zijn wel wat duurder maar het comfort is er dan ook naar.
Persoonlijk is er voor mij dan ook geen alternatief...
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
@Frits: jij had toch ook eerst dat de auto m et caravan aardig doorzakte. Heb je dat nu niet meer met de nieuwe nivomats?
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Ik heb destijds gewoon nieuwe niveaumats besteld bij Wytze. Heeft me toen in totaal net geen 400 euro gekost. Ik rij een luxe auto, dus daar hoort niveauregeling op. De rest is een compromis. Tenzij je altijd met dezelfde belading (van auto en trekhaak) rijdt.
Groetjes
Mathy
PS Wytze zal wel weer op de VKB staan. Als je toch komt, kun je je de portokosten sparen.
- Eric Bakker (GAST)
- Nieuw lid
-
Ik heb op mijn eerste 745, toen de nivomats kapot gingen, gewone schokbrekers gezet. Ik heb er altijd spijt van gehouden, ik vind de nivomats comfortabeler. Ik vond het destijds in eerste instantie te duur, maar de auto was nooit meer dezelfde, en je gaat dan niet snel als spijtoptant alsnog nivomats eronder zetten, dan wordt het avontuur nog veel duurder.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Hans toen had ik er al nieuwe Niveaumats onder.Hans L schreef : @Frits: jij had toch ook eerst dat de auto m et caravan aardig doorzakte. Heb je dat nu niet meer met de nieuwe nivomats?
Dat ie wat doorzakte was alleen aan het begin na even gereden te hebben stond hij weer recht.
(achteraf niet zo vreemd dat hij doorzakte. Ik had meer dan 100kg kogeldruk)